Zeldzame passagiers op vliegtuig van Zuid-Afrika naar de VS

Vrijdag 30 oktober 2015 — British Airways mocht deze woensdag speciale passagiers verwelkomen aan boord van haar A380 Jumbo: zes neushoornkalfjes gingen op de reis van hun leven.

Het was de allereerste vlucht van een A380 van Johannesburg naar Miami. De dieren werden in het kader van een wereldwijd fokprogramma naar de VS gestuurd. Daar zullen ze ingezet worden om de genetische diversiteit van de bedreigde diersoorten te garanderen en tot hun behoud bij te dragen.

Maar zij zijn niet de eerste globetrotters: in augustus legden er al twee neushoornkalfjes en twee leeuwenwelpjes hetzelfde traject af. Het team van British Airways documenteerde toen elke stap van hun spectaculaire reis. Kijk hier hoe de ongewone vracht veilig en comfortabel getransporteerd werd.

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways