Vueling zet groei door in België

Geplande capaciteitsverhoging van 8% voor Brussel tijdens winterseizoen 2015/2016

Vrijdag 4 september 2015 — Voor de wintermaanden 15/16 plant Vueling 26.500 zetels meer in te zetten vanuit Brussel dan in het vorige winterseizoen. Dit betekent een capaciteitsverhoging van maar liefst 8%. Ook het bestemmingsaanbod vanuit Brussel zal deze winter verder uitgebreid worden. Zo voegt Vueling een directe vlucht naar Bilbao toe aan haar winterschema, een verbinding die tot nu toe enkel aangeboden werd in het zomerseizoen. Daarenboven wordt er ook een speciale eindejaarsvakantieroute aangeboden: tussen 19 december 2015 en 2 januari 2016 brengt de premium low-cost maatschappij reizigers vanuit Brussel naar het Spaanse Santiago de Compostela.

Vueling bevestigt groei vanuit Brussel

Ook op de Belgische markt blijft Vueling groeien. De komende weken mogen we dan wel koud regenachtig weer verwachten, maar met 9 directe verbindingen vanuit Brussel naar de zon en tal van connectiemogelijkheden naar bijvoorbeeld Noord-Afrika vanuit haar twee hubs, Barcelona en Rome, biedt Vueling een remedie tegen de herfst- en winterblues.

De nieuwe winterbestemming Bilbao, die op 26 oktober gelanceerd wordt, zal in november 3 keer per week aangedaan worden. Vanaf december vliegt Vueling 2 keer per week naar de Noord Spaanse stad. Santiago de Compostela kunnen Vueling passagiers in de eindejaarsperiode één maal per week bereiken. Naast een verhoogde frequentie van tot 3 vluchten per dag vanuit Brussel naar Barcelona biedt Vueling haar klanten wekelijks tot 4 vluchten naar Porto en maar liefst 5 vluchten naar Lissabon aan. De rechtstreekse vluchten naar de toeristische trekpleisters in Spanje (Malaga, Alicante en Valencia) blijven bestaan.

Samen zijn deze 9 winterbestemmingen goed voor meer dan 362.000 zetels.

Bestemmingen

Wekelijkse frequentie

Brussel

Tot 18 vluchten per week

Rome

Tot 9 vluchten per week

Lissabon

Tot 5 vluchten per week

Porto

Bilbao

Tot 3 vluchten per week

Malaga

Alicante

Valencia

Santiago

de Compostela

speciale eindejaarsvakantieroute 19/12/2015 - 02/01/2016

1 vlucht per week

Innovatieve oplossingen voor zakenreizigers

Vueling vervoert al lang niet meer enkel zonnekloppers: de luchtvaarmaatschappij is over de jaren uitgegroeid tot een uitverkoren partner voor zakelijke reizigers die ondertussen maar liefst 44% uitmaken van het totaal aantal passagiers. Ze verkiezen Vueling voor een zakenreis naar een groot aantal Spaanse steden of de belangrijkste zakencentra van Europa en Noord-Afrika, en vliegen vanuit Brussel, Londen, Parijs of Frankfurt naar Beiroet, Casablanca of Tel-Aviv.

De zakelijke reiziger vindt bij Vueling mogelijkheden en diensten die geen enkele andere low-cost maatschappij kan bieden: de Basic en Optima tarieven met verschillende mogelijkheden en de Excellence klasse, met maximale flexibiliteit wat betreft wijzigingen, annuleringen, een lege tussenstoel, toegang tot de VIP-lounge, voorrang bij het instappen enzovoort. En dat alles met het Avios puntensysteem. Door haar innovatieve aanpak heeft Vueling bewezen dat het wél mogelijk is diensten die overeenstemmen met de business class bij een traditionele maatschappij aan concurrerende tarieven aan te bieden. Hiermee heeft Vueling een voorbeeldfunctie aangenomen binnen de luchtvaartsector.

Over Vueling

Vueling werd in juli 2004 opgericht. Met een vloot van twee Airbus A320-toestellen die vier routes bedienden, wilde het een uitmuntende service aanbieden tegen zeer competitieve prijzen. Elf jaar later verzorgt de maatschappij vluchten op 366 verbindingen naar meer dan 160 bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, met een vloot van meer dan 100 toestellen in 22 luchthavens. De vakbladen Air Transport en Agenttravel hebben Vueling allebei bekroond tot best budget airline van 2015.