Vueling sluit zich aan bij campagne voor vluchtelingenkinderen van ‘Save the Children’

Vueling klanten kunnen 1€ doneren bij hun onlineboeking.

Maandag 30 november 2015 — Vueling, de Spaanse luchtvaartmaatschappij met zetel in Barcelona, sluit zich aan bij de campagne van de hulporganisatie ‘Save the Children’ om bij te dragen tot een verbetering van de situatie van vluchtelingenkinderen.

Via een platvorm op de Vueling website kunnen klanten op vrijwillige basis 1€ doneren bij het afsluiten van hun boeking. De campagne kadert in het corporate social responsability beleid van Vueling, waarin de behoeften van kinderen centraal staan.

Save the Children is ’s werelds grootste onafhankelijke organisatie op het gebied van kinderrechten. Ze is zo’n 120 landen actief met als doelstelling levens te redden, meisjes en jongens te beschermen, hen zekerheid te bieden en de rechten van kinderen in overeenkomst met het Verdrag inzake de Rechten van het Kind van de Verenigde Naties te verdedigen.

De hulporganisatie is reeds sinds het begin van de vluchtelingencrisis in het Midden Oosten actief in zowel de landen van herkomst (vooral Syrië, Libanon, Jordanië en Egypte) als in de doorvoerlanden (Servië, Kroatië, Macedonië, Griekenland, Italië en Spanje) en de landen van bestemming (o.a. het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Finland, Zweden en Noorwegen), om hulp te bieden aan de vluchtelingenkinderen in overeenstemming met hun rechten.

Naast het platvorm op de Vueling website dat klanten aanmoedigt om te doneren, is er een gelijkaardig platvorm op het Vueling-intranet opgericht om ook medewerkers de mogelijkheid te geven hun steentje bij te dragen. Vueling CEO Alex Cruz: “Met deze campagne willen we onze klanten en medewerkers de kans geven om de vluchtelingenkinderen te helpen.” Save the Children director Andrés Conde voegt toe: “De samenwerking met Vueling zal helpen het leven van deze kinderen te verbeteren. We mogen niet vergeten dat deze mensen vluchten van oorlog - kinderen zijn in dergelijke situaties altijd de meest kwetsbaren. Ondersteuning door de maatschappij en de bedrijfswereld is absoluut noodzakelijk.”

Verplichting tot maatschappelijke verantwoordelijkheid

Vueling werkt met een aantal initiatieven en instellingen samen om kinderen in nood te helpen, onder meer op vlak van medische faciliteiten en onderzoek. In Italië heeft Vueling een samenwerkingsovereenkomst met het ‘Bambino Gesù’ kinderziekenhuis in Rome. Daarnaast werkt Vueling ook samen met het kraam- en kinderziekenhuis Sant Joan de Déu in Barcelona, de Make a Wish Foundation voor ernstig zieke kinderen, het Walk on project voor kankeronderzoek en onderzoek van degeneratieve ziektes van het zenuwstelsel, en Afanoc, een associatie van families van kankerpatiëntjes in Catalonië.

Over Vueling

Vueling werd in juli 2004 opgericht. Met een vloot van twee Airbus A320-toestellen die vier routes bedienden, wilde het een uitmuntende service aanbieden tegen zeer competitieve prijzen. Elf jaar later verzorgt de maatschappij vluchten op 366 verbindingen naar meer dan 160 bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, met een vloot van meer dan 100 toestellen in 22 luchthavens. De vakbladen Air Transport en Agenttravel hebben Vueling allebei bekroond tot best budget airline van 2015.

Voor meer informatie over Save the Children Spanje:

Susana Hidalgo – 0034 618 913 946 / 0034 91 513 05 00,

SUSANA.HIDALGO@SAVETHECHILDREN.ES