Vueling – gedeeltelijke hervatting activiteiten op Brussels Airport

Woensdag 6 april 2016 —

• Eerste Vueling vlucht van de hub op Barcelona El-Prat naar Brussels Airport sinds de sluiting van de luchthaven.
  • Vanaf 7 april zal de Spaanse premium low-cost maatschappij haar vliegtuig dat Brussel als basis heeft, opnieuw op Brussels Airport kunnen stationeren.
Vueling deelt mee dat de vlucht VY8990 Barcelona - Brussel – Barcelona vandaag, 6 april, zal plaatsvinden. Dit is de eerste Vueling vlucht in Brussel sinds de sluiting van Brussels Airport op 22 maart en een eerste stap richting een geleidelijke hervatting van de activiteiten van de maatschappij in België. De Vueling vlucht VY8945, komende van Lissabon, staat ook gepland voor landing op Brussels Airport vanavond.

Vueling heeft sinds 24 maart haar activiteiten verplaatst naar de nabijgelegen luchthaven Lille-Lesquin (Frankrijk). Vanaf 7 april zal de Spaanse premium low-cost maatschappij haar vliegtuig, dat Brussels Airport als basis heeft, opnieuw in Brussel kunnen stationeren. Dit laat Vueling toe haar activiteiten in België gedeeltelijk te hervatten, in overeenstemming met de mogelijkheden en de richtlijnen van Brussels Airport.

Ten gevolge van de beperkte capaciteit op Brussels Airport, zal Vueling een aantal vluchten blijven opereren vanop de luchthaven van Rijsel. Aan de passagiers wordt vriendelijk gevraagd vuelingnews.com te raadplegen voor de meest up-to-date informatie over hun vluchten. Vueling voorziet voor haar passagiers nog steeds een gratis busdienst van Lille-Lesquin naar het station Brussel-Zuid.

Passagiers die een Vueling vlucht geboekt hebben, met een gepland vetrek vanop Brussels Airport, kunnen Vueling contacteren om hun tickets gratis om te boeken, voor een nieuwe reis in de komende twee maanden, of voor een terugbetaling van hun ticket.

Reisplannen kunnen online aangepast worden op Vueling.com of door contact op te nemen met de klantendienst via het nummer +34 93 122 00 55 vanuit België of +33 184 884 814 vanuit Frankrijk.

Vueling blijft voortdurend contact opnemen met de passagiers die getroffen zijn door de gebeurtenissen op Brussels Airport, en dit via verschillende kanalen, zoals via SMS, e-mail, rechtstreeks naar de klant. Vueling update ook voortdurend de informatie op de website vuelingnews.com, op Twitter @vuelingclients en Facebook. Vueling houdt ook de reisbureaus op de hoogte via e-mail.

Vueling staat voortdurend in contact met de Belgische autoriteiten en volgt hun instructies nauwgezet op.

Voor meer informatie gelieve contact op te nemen met (niet voor publicatie):

Nathalie Verbeeck – Grayling Belgium - +32 477 45 75 41

Barbara Fisa – Vueling Airlines - +34 659 49 55 58