Vueling actief vanop Eindhoven Airport

Eerste Vuelingpassagiers komen aan vanuit Barcelona

Vrijdag 17 juni 2016 — Vueling en Eindhoven Airport vieren vandaag de eerste Vuelingvlucht tussen Barcelona en Eindhoven. De Vuelingpassagiers werden feestelijk verwelkomd op de 2de grootste luchthaven van Nederland. Zowel tijdens de zomer als tijdens de winter biedt de maatschappij deze nieuwe route aan. Vueling zal in de zomer wekelijks 4 keer per week vanuit Eindhoven naar Barcelona vliegen. Tijdens de winter zullen er 3 verbindingen per week zijn met de thuishaven van de maatschappij. Vueling biedt gedurende de zomer 24.744 zetels aan op de verbinding Eindhoven – Barcelona. De luchthaven van Eindhoven is, na Amsterdam en Rotterdam, de 3de luchthaven in Nederland waar Vueling actief is. Vanaf 4 juli voegt de maatschappij met Maastricht Aachen Airport nog een vierde luchthaven toe aan dat lijstje.

Vueling, de toonaangevende luchtvaartmaatschappij op de luchthaven Barcelona-El Prat, viert vandaag een nieuwe mijlpaal: de eerste vlucht vanop Eindhoven Airport. De Spaanse premium low-cost maatschappij vliegt tijdens de zomer wekelijks 4 keer van en naar Barcelona. Vanaf oktober zullen er wekelijks 3 verbindingen zijn.

Paëlla en een eresaluut

Eindhoven Airport, de 2de luchthaven van Nederland, verwelkomde vandaag voor het eerst een Vuelingtoestel op haar landingsbaan. Vlucht VY8394 vanuit Barcelona werd om 15:00  ontvangen met een eresaluut en de passagiers van vlucht VY8395 naar Barcelona ontvingen aan de gate een unieke Eindhoven – Barcelona draagtas.

Niet enkel de Vuelingpassagiers genoten van deze speciale dag; aan de ingang van de luchthaven werden in totaal 1000 porties paëlla uitgedeeld aan de reizigers.

Verhoogde bereikbaarheid voor Belgische passagiers

Met deze nieuwe route breidt Vueling niet alleen het aanbod voor haar Nederlandse passagiers uit, ook de Belgische reizigers profiteren mee.

Vueling Country Manager Wim Melis legt uit: “Dankzij het aanbod in Eindhoven heeft de Belgische reiziger nu meer keuze en flexibiliteit op vlak van vertrekdata en prijzen. Bovendien kunnen reizigers vanuit Antwerpen, Limburg en Luik dankzij Vueling nu naar Barcelona vliegen van vlak aan hun voordeur.

Vueling zal in de zomer wekelijks 4 keer per week vanuit Eindhoven naar Barcelona vliegen. Vanaf oktober zullen er 3 verbindingen per week zijn met de thuishaven van de maatschappij. Vueling biedt jaarlijks 24.744 zetels aan op de verbinding Eindhoven – Barcelona.

De luchthaven van Eindhoven is, na Amsterdam en Rotterdam, de 3de Vuelingbasis in Nederland. Vanaf 4 juli voegt de maatschappij met Maastricht Aachen Airport nog een vierde luchthaven toe aan dat lijstje.

Vluchtschema Zomer 2016

EIN-BCN

BCN-EIN

Maandag

16u55 – 19u00

14u00 – 16u15

Woensdag

17u45 – 19u50

14u50 – 17u05

Vrijdag

14u45 – 16u50

11u45 – 14u00

Zaterdag

17u05 – 19u10

14u10 – 16u25

Over Vueling

Vueling werd in juli 2004 opgericht. Met een vloot van twee Airbus A320-toestellen die vier routes bedienden, wilde het een uitmuntende service aanbieden tegen zeer competitieve prijzen. In 2016 verzorgt de maatschappij vluchten op meer dan 400 verbindingen naar meer dan 160 bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De luchtvaartmaatschappij telt 23 focus airports en heeft al meer dan 95 miljoen passagiers vervoerd. Vueling, dat bij de IAG Group hoort, is met een marktaandeel van 37% de toonaangevende luchtvaartmaatschappij van de luchthaven van Barcelona-El Prat.

Sinds 2014 hanteert de maatschappij twee Europese hubs, de luchthaven van Barcelona-El Prat en Rome-Fiumicino die ervoor zorgen dat Vueling als enige low-cost luchtvaartmaatschappij het gehele Middellandse Zeegebied aandoet. Vueling beschikt vandaag over een vloot van 108 Airbus toestellen (modellen A319, A320 en A321).

Sinds haar eerste vlucht van Brussels Airport naar Barcelona-El Prat in juli 2004 heeft Vueling een aanhoudende groei in België gerealiseerd. Tijdens het zomerseizoen tussen maart en oktober 2016, biedt Vueling 10 directe bestemmingen in Spanje en Portugal aan vanuit Brussel, goed voor meer dan 636.464 zetels. In maart 2016 vervoerde Vueling haar 4 miljoenste passagier vanop Brussels Airport.

Voor meer informatie over Vueling kunt u terecht op www.vueling.com.

Voor meer informatie over de Vueling bestemmingen, bezoek myvuelingcity.com.

Vueling - Eindhoven
Wim Melis - Country Manager BENELUX