Vlieg met jouw (b)engeltjes naar het buitenland

Woensdag 15 juni 2016 — Het aftellen is begonnen, nog minder dan één maand en we kunnen alweer de zomer induiken. Vele gezinnen zijn volop bezig met het plannen van hun reis en dit dan ook met oog op de kinderen. Een vakantie plannen betekent: een bestemming kiezen, vervoer regelen, een verblijfplaats boeken en papieren in orde brengen. Vaak brengt dit proces van knopen doorhakken stress met zich mee.

Vueling, de Spaanse premium low-cost maatschappij helpt je niet alleen met tips en aanbevelingen bij de voorbereiding, maar begeleidt jouw gezin ook tot op een van de 10 directe bestemmingen vanuit Brussel of met aansluiting via de hub in Barcelona bereik je het hele Middellandse zeegebied.

Jong geweld in de wolken

Voordat je samen met jouw spruiten aan de langverwachte vakantie kunt beginnen, moet je nog even door een papierhandel worstelen. Vlieg je binnen Europa, dan moet je een Kids-ID voorzien tot hun 12 jaar. Tijdens het pakken van de handbagage kun je bovendien de praktische lijst van Vueling gebruiken zodat je niks over het hoofd ziet. Gepakt en gezakt, rest er jou nog één ding te doen: reserveer jouw plaats op het vliegtuig zodat jouw gezin samen kan zitten tijdens de vlucht.

Het avontuur kan bijna van start gaan! Slechts een aantal formaliteiten op de luchthaven scheiden jouw gezin nog van de zon, voorzie hier zeker genoeg tijd om onnodige stress te vermijden. Elke passagier mag 1 stuk handbagage meenemen, die wordt bij de douane gescand. Verder zal de douane vragen naar vloeistoffen, houd die bij voorkeur al klaar. Het is bovendien toegestaan dat je voor jouw kinderen tot 12 jaar iets meeneemt om te eten op de vlucht. Wel neem je best enkel voedsel mee dat niet opgewarmd moet worden. Wanneer je met kinderen onder de 12 jaar reist, krijg je altijd voorrang bij het boarden. Je mag dan aanschuiven in de ‘priority lane’.

Het enthousiasme van jouw kinderen zal nu nog moeilijk te temmen zijn. Op het vliegtuig zitten kinderen best aan het raampje of in het midden van een rij. Voldoen de plaatsen niet aan jouw wensen, signaleer het dan even aan de stewards. Heb je trouwens geen boterhammetjes mee? Geen paniek, jouw oogappel kan smullen van het kindermenu aan boord. Probeer om jouw (b)engel zoveel mogelijk bezig te houden met spelletjes en boekjes. Na de vlucht wordt jouw kind, als het zijn eerste vlucht is, dan beloond met een 'First Flight Certificate'.

Baby aan boord

Op reis gaan met jouw baby, het is een heuse klus. Om de eerste vlucht van jouw kind zo aangenaam mogelijk te maken neem je best voldoende pampers, speelgoed en voedsel mee. Op het vliegtuig is er een speciale ruimte voorzien om pampers te verversen. Voor de rest hoef je je geen zorgen te maken. Tot 24 maand mag jouw kapoen op jouw schoot zitten met een speciale gordel en jasje. Je kan altijd een extra dekentje meenemen zodat jouw baby geen verkoudheid oploopt door de airco van het vliegtuig. En omdat jouw oogappel niets tekort zou komen, mag je gratis 2 extra items (zoals een buggy, een wieg of een kinderbedje) inchecken. Indien er een tussenlanding gepland staat, dan wordt er gezorgd voor een vervangbuggy. Verder houd je best tijdens het opstijgen en het landen jouw kind wakker. Baby’s hebben vaak last van de wisselende luchtdruk, neem daarom zeker zijn fopspeen en zuigfles mee.

Alleen op avontuur?

Trekt jouw spruit er alleen op uit? Maak je maar geen zorgen, jouw kind is in veilige handen. Tussen de 5 en de 11 jaar kun je beroep doen op de 'unaccompanied minors service'. Dit wil zeggen dat Vueling zorgt voor een begeleider voor het volledige traject. Hoe doe je dit? Je kan ofwel tijdens de boeking van het ticket de klantendienst opbellen ofwel in de luchthaven naar de balie stappen.

Meer handige informatie over reizen met kinderen kun je hier vinden.

Over Vueling

Vueling werd in juli 2004 opgericht. Met een vloot van twee Airbus A320-toestellen die vier routes bedienden, wilde het een uitmuntende service aanbieden tegen zeer competitieve prijzen. In 2016 verzorgt de maatschappij vluchten op meer dan 400 verbindingen naar meer dan 160 bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De luchtvaartmaatschappij telt 23 focus airports en heeft al meer dan 95 miljoen passagiers vervoerd. Vueling, dat bij de IAG Group hoort, is met een marktaandeel van 37% de toonaangevende luchtvaartmaatschappij van de luchthaven van Barcelona-El Prat.

Sinds 2014 hanteert de maatschappij twee Europese hubs, de luchthaven van Barcelona-El Prat en Rome-Fiumicino die ervoor zorgen dat Vueling als enige low-cost luchtvaartmaatschappij het gehele Middellandse Zeegebied aandoet. Vueling beschikt vandaag over een vloot van 108 Airbus toestellen (modellen A319, A320 en A321).

Sinds haar eerste vlucht van Brussels Airport naar Barcelona-El Prat in juli 2004 heeft Vueling een aanhoudende groei in België gerealiseerd. Tijdens het zomerseizoen tussen maart en oktober 2016, biedt Vueling 10 directe bestemmingen in Spanje en Portugal aan vanuit Brussel, goed voor meer dan 735.000 zetels.

Voor meer informatie over Vueling kunt u terecht op www.vueling.com.

Voor meer informatie over de Vueling bestemmingen, bezoek myvuelingcity.com.