Verwen uw zintuigen met een reisje naar de Ferias in Spanje

Zwierige jurkjes, zoete cocktails en zwoele temperaturen, voeg daar nog een dosis opzwepende muziek aan toe en je waant je al op de een van de Ferias in Málaga, San Sebastián of Bilbao in Spanje. Ferias zijn Spaanse volksfeesten die hun oorsprong vinden in de Middeleeuwen en waar de lokale producten en tradities in de kijker worden gezet. Deze Ferias gaan door in de zomermaanden en hebben voor jong en oud iets in petto. Hét uitgelezen moment dus, om het authentieke Spanje te ontdekken!

Vueling, de toonaangevende luchtvaartmaatschappij op de luchthaven Barcelona-El Prat, vliegt je naar de kleurrijkste Ferias in Spanje.

Beleef de zuiderse passie in de bakermat van de flamenco: Málaga (13/08-20/08)

De Malagueños gaan jaarlijks volledig uit de bol op de Ferias, dit jaar van 13 tot 20 augustus. Sinds 1491 vieren ze dan de bevrijding van de stad van de Moorse bezetting. Op vrijdagavond, 12 augustus, openen de festiviteiten met een spetterend vuurwerk. Zaterdag 13 augustus gaat een stoet van paardrijders, koetsen en traditioneel geklede inwoners op bedevaart naar de beschermheilige van de stad, La Virgen de la Victoria. Diezelfde avond steken de inwoners de feestverlichting van de stad aan, en doen duizenden lampjes Málaga 7 dagen baden in het licht. Trek naar de haven voor het beste (uit)zicht op het vuurwerk en de feestverlichting.

Castagnetten en Casetas

Elke namiddag tijdens de Ferias, vanaf 14u, toveren de Malagueños hun stad om tot een paradijs vol muziek en plezier. Het historische centrum van de stad bruist van het leven en is dé ideale ontmoetingsplaats voor jong en oud. Laat je verleiden door de verschillende standjes, ‘casetas’, die wijn en tapas aanbieden. Of aanschouw de ‘Sevillanas’, de traditionele dans van Málaga, die door elke fiere inwoner in een traditionele outfit en vol overgave wordt uitgevoerd. Rond 20u komt er een einde aan deze feestvreugde, dan veegt men de straten schoon. De lokale bevolking trekt dan naar huis om zich klaar te maken voor het avondfeest. Ideaal dus om je even op te frissen en iets te eten.

Proef van het Spaanse nachtleven

Als je Málaga nu al overweldigend vond, zet je dan maar schrap voor het avondfeest. Vanaf 21u30 trekken de Malagueños er alweer piekfijn uitgedost op uit. Ditmaal gaan ze naar de rand van de stad, waar een grote kermis opgesteld staat. Naast de verscheidene attracties, vinden er ook optredens plaats tot in de vroege uurtjes.

Genoeg gefeest?

Als je meer wilt weten over de Moorse bezetting, dan is een bezoekje aan het fort 'Alcazaba' en het 'Castillo de Gibralfaro' zeker de moeite waard. Wist je trouwens dat Málaga de geboortestad is van Picasso? Laat je onderdompelen in zijn schilderstijl in het Picasso Museum.

Bewonder de piratenrace in San Sebastián (13/08-20/08)

In het Noord-Spaanse San Sebastián, gaat naar jaarlijkse gewoonte de 'Semana Grande' door, ditmaal van 13 tot 20 augustus. In de 18e eeuw werd de Semana Grande voor het eerst gehouden als entertainment voor de elite die de zomer doorbracht in San Sebastián. Tegenwoordig gaat deze week gepaard met optredens, vuurwerk en animatie. Je moet zeker de piratenrace bijwonen, hierbij bouwen de deelnemers uit allerlei materialen piratenschepen en proberen ze de stad binnen te dringen. Dit allemaal en veel meer zorgen voor een heerlijke cocktail aan festiviteiten. Bovendien is San Sebastián culturele hoofdstad van Europa in 2016.

Geniet van het straattheater in Bilbao (20/08-28/08)

Aansluitend op de festiviteiten in San Sebastián, organiseren ze van 20 tot 28 augustus in Bilbao ook een 'Semana Grande'. Noemenswaardig is hier de ceremoniële opening. Eerst wordt een raket de lucht ingeschoten, vervolgens verschijnt Marijaia, een geknutselde mascotte, die het startschot voor de feestweek geeft. Verder kun je niet alleen een vuurwerkwedstrijd aanschouwen maar ook wedstrijdjes stenen sleuren en houthakken. Het centrum biedt animatie, straattheater en een parade van geknutselde reuzen aan. De week wordt afgesloten met de traditionele verbranding van de mascotte.

Voor meer informatie, bezoek myvuelingcity.com.

Vueling brengt je vanuit Brussel direct naar Málaga en Bilbao. In augustus vlieg je tijdens de Ferias 5 keer per week naar Málaga. Er vertrekken wekelijks 4 vluchten naar Bilbao. Van hieruit kun je ook gemakkelijk San Sebastián bereiken met de auto of de trein ofwel kun je via de hub in Barcelona wekelijks 7 keer naar San Sebastián vliegen.

Over Vueling

Vueling werd in juli 2004 opgericht. Met een vloot van twee Airbus A320-toestellen die vier routes bedienden, wilde het een uitmuntende service aanbieden tegen zeer competitieve prijzen. In 2016 verzorgt de maatschappij vluchten op meer dan 400 verbindingen naar meer dan 160 bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De luchtvaartmaatschappij telt 23 focus airports en heeft al meer dan 95 miljoen passagiers vervoerd. Vueling, dat bij de IAG Group hoort, is met een marktaandeel van 37% de toonaangevende luchtvaartmaatschappij van de luchthaven van Barcelona-El Prat.

Sinds 2014 hanteert de maatschappij twee Europese hubs, de luchthaven van Barcelona-El Prat en Rome-Fiumicino die ervoor zorgen dat Vueling als enige low-cost luchtvaartmaatschappij het gehele Middellandse Zeegebied aandoet. Vueling beschikt vandaag over een vloot van 108 Airbus toestellen (modellen A319, A320 en A321).

Sinds haar eerste vlucht van Brussels Airport naar Barcelona-El Prat in juli 2004 heeft Vueling een aanhoudende groei in België gerealiseerd. Tijdens het zomerseizoen tussen maart en oktober 2016, biedt Vueling 10 directe bestemmingen in Spanje en Portugal aan vanuit Brussel voor meer dan 636.464 zetels. In maart 2016 vervoerde Vueling haar 4 miljoenste passagier vanop Brussels Airport.

Voor meer informatie over Vueling kunt u terecht op www.vueling.com.

Voor meer informatie over de Vueling bestemmingen, bezoek myvuelingcity.com.

Over Grayling

PR Agency: Corporate & consumer brand communications - Media relations & trainings - Reputation & crisis management
// Grayling & Citigate (former PR Force)

Grayling