Ver van de platgetreden paden – nieuwe top bestemmingen 2016

Woensdag 2 december 2015 — 2016 nadert met rasse schreden. Voor vakantiegangers die in het nieuwe jaar nieuwe reisbestemmingen willen ontdekken, zet British Airways haar tips ‘ver van de platgetreden paden’ in de kijker. De kleurrijke drukte van Delhi, een openluchtconcert in het hippe Austin, Japanse specialiteiten in São Paulo … . Deze vijf onorthodoxe bestemmingen kunnen zeker bekoren!

Delhi, Indië: Verwacht het onverwachte!

In de Indiase hoofdstad botsen traditie en innovatie op een heel boeiende manier! Ontdek wat er achter de ruwe buitenkant van deze bestemming schuilt!

Kuier rond Khari Baoli straat en beleef het chaotische, maar toch authentieke Delhi waar een nooit eindigende stroom van mensen, ezels en karren en scooters de steegjes vult. Een fel contrast met New Delhi’s topmoderne restaurants, winkels en cafés! Ook het opmerkelijke Taj Mahal paleis en het Agra Fort mag je beslist niet missen. Vanuit Delhi zijn ze beide makkelijk bereikbaar.

Heb je meer inspiratie voor een Delhi-trip nodig? British Airways verzamelt haar tips in een handige online reisgids Delhi.

Austin, Texas, VS: Keeping it weird!

Haar indrukwekkende skyline representeert de groeiende muziek, film en tech-industrie die in Austin aanwezig is. Maar de hoofdstad van Texas weet haar ‘small town vibe’ te bewaren.

Als je aan Austin denkt, denk je aan cowboyhoedjes- en laarzen? Die vind je hier zeker, maar wist je ook dat Austin een hipster hotspot en culturele trekpleister is? Alternatieve bars en koffiehuizen, street art en veganistische restaurants zullen de hipster in jou naar boven brengen. En Austin draagt niet voor niets de bijnaam ‘live music capital of the world’! Indie, straatmuziek, piano, jazz, country of punk: met meer dan 200 concertlocaties om uit te kiezen zal je je zeker niet vervelen!

De leukste adresjes heeft British Airways opgelijst in een praktische online reisgids Austin.

Seoul, Zuid Korea: misschien de meest onderschatte stad ter wereld!

Dankzij een cultuur waar nieuwe high-tech innovaties met open armen ontvangen worden, ontwikkelde Seoul zich tot een futuristische mega-metropool. Welcome to the future!

De hoofdstad van Zuid Korea is gekarakteriseerd door modernistische wolkenkrabbers, chique fashionista’s en excentrieke restaurants, bars en nachtclubs. Goed design is hier prioriteit, gaat het nu over take-away koffie bekers, een boetiekhotel kamer of de restauratie van een oude tempel. Over alles is hier nagedacht. Het is juist deze speciale combinatie van efficiëntie met een enorme creatieve energie die van deze stad een unieke bestemming maakt.

De beste tips voor een verblijf in Seoul en reizen naar Zuid Korea vind je in de online reisgids Zuid Korea van British Airways.

São Paulo, Brazilië: Foodies’ hemel!

Met een skyline van hoge betonnen torens is São Paulo geen concurrent voor de schoonheid van Rio. Maar ze heeft een speciale energie die je in geen andere Braziliaanse stad vindt.

São Paulo is een van de beste plekken van Zuid-Amerika om te eten, drinken en winkelen: in de stijlvolle restaurants en boetieks van de groene Jardins wijk, de chique winkelstraten van het centrum of de bars van de bohemien Vila Madalena wijk zal je zeker je gading vinden. Met de grootste Japanse gemeenschap buiten Japan is São Paulo even befaamd voor verse Atlantische sushi als voor haar talloze churrascarias (Braziliaanse grillrestaurants). Ondanks haar reputatie als de hoofdstad van beton, zijn er veel groene oases zoals het Ibirapuera Park. De belangrijkste stad van Brazilië is ook een ideale uitvalbasis voor daguitstapjes naar de mooie Paulista-Kust met haar brede zandstranden.

San José, Californië: everything but nerdy!

Silicon Valley is de thuisbasis van hi-tech-giganten als Apple of Google evenals van duizenden startups. Maar San José en omgeving zijn niet enkel voor techies een aanrader.

Ga een dagje erop uit in het Big Basin Redwoods State Park in de Santa Cruz Mountains en wandel naar één van de prachtige watervallen. Je dorst les je achteraf in een van de pittoreske wijngaarden die de streek rijk is. Vanuit San José bereik je ook heel gemakkelijk het beroemde Yosemite National Park. In San José zelf kan je cultuur opsnuiven in één van de vele musea. Een bezoek aan het Museum van Innovatie is een ‘must’ voor tech-fans die hun kennis van microchips en alternatieve energie willen opfrissen.

Nieuwe Dreamliner met First Class van British Airways

Het hele jaar door vlieg je comfortabel vanuit Brussel via Londen Heathrow tegen aantrekkelijke prijzen naar de bovenvermelde bestemmingen. Vanaf 4 mei 2016 voegt British Airways San José, Californië toe aan haar netwerk. Vanuit Londen Heathrow worden er dan dagelijkse vluchten in de reusachtige, super moderne ‘Boeing 787-9 Dreamliner’ naar Mineta San José International Airport aangeboden. British Airways zal dan de enige maatschappij zijn, die een directe verbinding vanuit Europa naar Silicon Valley aanbiedt. De ‘787-9’, het paradepaardje van British Airways zal ook ingezet worden voor vluchten naar Delhi en Austin.

De nieuwe ‘787-9’ is 6m langer dan zijn voorganger ‘787-8’ en beschikt over vier klassen en een nieuwe First cabine. De nieuwe First suites zijn speciaal gemaakt voor de ‘Boeing 787-9’ en werden zorgvuldig ontworpen op basis van feedback van de passagiers.

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways