Vakantiesalon van Brussel en Sports Fair sluiten topeditie af met 101.000 bezoekers

Na 4 intensieve beursdagen sloten gisteravond de deuren van de 59ste editie van het Vakantiesalon van Brussel en de tweede editie van de Sports Fair. Gedurende 4 dagen konden de bezoekers maar liefst 200 live animaties ontdekken in paleizen 3, 4, 5 en 8! Op vraag van de exposanten werd de duur teruggebracht van 5 naar 4 dagen en dit was duidelijk de goede beslissing. De meerdere interactieve demonstraties en activiteiten zorgden er namelijk voor dat het Vakantiesalon en de Sports Fair per dag 7% meer bezoekers mochten ontvangen, wat een totaal geeft van maar liefst 101.000 bezoekers! 

Beleving centraal

Beide beurzen hebben dit jaar het accent gelegd op ´beleving`. Bij Het Vakantiesalon van Brussel waren er exclusief de Dendermondse reuzen, maar ook enkele bestemmingen zoals Georgië, China en Bulgarije die zich voor de eerste keer kwamen voorstellen. Meer dan 120 koppels hebben spontaan hun trouwgeloften hernieuwd in de Graceland Wedding Chapel en meer dan 30 ambassadeurs hebben een bezoek gebracht om persoonlijk hun land ik de kijker te komen zetten. België maakte zijn centrale rol op het Vakantiesalon van Brussel ook volledig waar met een mooie aanwezigheid van de drie regio’s.

Volgens de feedback van de bezoekers gaan voor hen Het Vakantiesalon en internet hand in hand. Terwijl mensen het internet zeker gebruiken als informatiebron kunnen ze zich op de beurs sneller en efficiënter laten inlichten over bestemmingen die hen interesseren.

Sports Fair op volle kracht!

De Sports Fair heeft met haar tweede editie de pannen van het dak geblazen met meer dan 200 animaties en vele nieuwe sporten zoals jetsurf, moto-acrobatiek, freejump, karabijnschieten en MMA (Mixed Martial Arts) sessies. Ook voor de jongeren had het ADEPS een hele reeks animaties voorzien waarbij elke dag mooie prijzen konden gewonnen worden. Zondag werd bovendien het internationale kampioenschap Crossfit gehouden waarbij Brussels schepen Philippe Close de prijsuitreiking deed.

Een terugblik naar een geslaagde editie

Lifestyle Director van het Vakantiesalon van Brussel en de Sports Fair, Olivier Dumelie, kan terugkijken op een geslaagde editie:

“Trots, verwondering en fierheid, dat zijn de woorden die ik op deze editie van het Vakantiesalon van Brussel en Sports Fair kan kleven. Onze exposanten hebben zichzelf overtroffen door het concept ‘beurs’ naar een hoger niveau te tillen door aantrekkelijke, originele en interactieve standen uit te werken met live demonstraties, initiaties en proevertjes. We evolueren steeds meer naar een ‘beleefbeurs’ en dat is net de meerwaarde die we willen bieden aan onze bezoekers. De grote opkomst en ook de positieve reacties van de tevreden exposanten sterken ons in onze overtuiging om ook de volgende jaren 100 % de kaart te trekken van beleving en persoonlijk advies. Beide beurzen zijn dan ook duidelijk complementair waarbij het actieve element van de Sports Fair mooi aansluit bij het recreatieve karakter van Het Vakantiesalon van Brussel.”

De 60ste editie van het Vakantiesalon zal doorgaan van 1 tot en met 4 februari 2018 samen met de derde editie van de Sports Fair.

###

NOOT AAN DE REDACTIE

Volg Grayling via de verschillende kanalen (via mailings, op press.grayling.be of via bovenstaande contactgegevens) en kom binnenkort ook te weten wat de highlights van elk van deze beurzen zijn en hoe u kan accrediteren voor perstoegang op de beurzen.

OVER FISA

Fisa maakt deel uit van de DEFICOM-group, die actief is in de communicatie-, media en ontspanningssector. De groep FISA is gespecialiseerd in het organiseren van grote nationale beurzen en evenementen. Het is de missie van FISA om haar bezoekers beleving te brengen voor de vijf zintuigen. FISA is gestart in 2003 met de aankoop van de bekende bouwbeurs BATIBOUW en heeft daarna geleidelijk haar aanbod uitgebreid met de beurzen Cocoon, het Voedingssalon, het Vakantiesalon en de Sports Fair. Jaarlijks trekken de FISA-beurzen in totaal zo’n 2.700 exposanten en 700.000 bezoekers naar Brussels Expo.

 

Contacteer ons
Over Grayling

PR Agency: Corporate & consumer brand communications - Media relations & trainings - Reputation & crisis management
// Grayling & Citigate (former PR Force)

Grayling
Kunstlaan 46 Avenue des Arts
1000 Brussels