Update Vueling vluchten ten gevolge van sluiting Brussels Airport

Van 25 tot en met 29 maart verplaatst Vueling haar activiteiten naar de luchthaven van Rijsel

Donderdag 24 maart 2016 — Het management en de medewerkers van Vueling wensen allereerst hun diepste medeleven te betuigen met de slachtoffers, hun familie en vrienden, van de aanslagen dinsdag op Brussels Airport en in het centrum van Brussel.

Vueling deelt mee dat vanaf morgen, 25 maart, tot en met 29 maart, de vluchten die gepland stonden op Brussels Airport, verplaatst worden naar de luchthaven van Rijsel (Lille-Lesquin) in Frankrijk.

In de komende dagen zullen in totaal 80 vluchten opereren vanuit Rijsel, voor vluchtinformatie kan men terecht op vuelingnews.com. 16 vluchten worden geannuleerd, passagiers kunnen de volledige lijst van afgelaste vluchten eveneens raadplegen op vuelingnews.com.
Vueling voorziet een gratis busdienst van Lille-Lesquin naar het station Brussel-Zuid.

Vandaag, donderdag, werden in totaal 17 vluchten van Brussel Airport verplaatst naar de luchthaven van Luik. Drie vluchten, VY8900 en VY8901 naar Bilbao, en VY8989 naar Barcelona, werden geannuleerd.

Woensdagavond, 23 maart, had de luchtvaartmaatschappij reeds vier extra vluchten ingezet, vanuit haar thuishaven Barcelona-El Prat naar Amsterdam-Schiphol, om haar passagiers naar huis of naar hun bestemming te brengen.

Passagiers die een Vueling-vlucht geboekt hebben met een gepland vertrek tot de heropening van Brussels Airport, datum nog te bevestigen, kunnen Vueling contacteren om hun tickets gratis om te boeken, gedurende de komende twee maanden, of voor een terugbetaling van hun ticket. Reisplannen kunnen online aangepast worden op Vueling.com of door contact op te nemen met de klantendienst via het nummer +34 93 122 00 55 vanuit België of op het nummer +39 0694 801 256 vanuit Frankrijk.

Vueling blijft voortdurend contact opnemen met de passagiers die getroffen zijn door de gebeurtenissen op Brussels Airport, en dit via verschillende kanalen, zoals via SMS, e-mail, rechtstreeks naar de klant. Vueling update ook voortdurend de informatie op de website www.vuelingnews.com, op Twitter @vuelingclients en Facebook. Vueling houdt ook de reisbureaus op de hoogte via e-mail.

Vueling staat voortdurend in contact met de Belgische autoriteiten en volgt hun instructies op.

Het crisiscentrum van de Belgische regering kan bereikt worden via het nummer ‘1771’ voor informatie over de slachtoffers.

Voor meer informatie gelieve contact op te nemen met (niet voor publicatie):

Nathalie Verbeeck – Grayling Belgium - +32 477 45 75 41

Barbara Fisa – Vueling Airlines - +34 659 49 55 58