Summer doesn’t end here!

Vlieg met British Airways de laatste zonnestralen tegemoet en beleef de Indian summer in New England (VS)

Woensdag 26 augustus 2015 — De zomervakantie is (bijna) voorbij, na je vakantie zit je mailbox overvol, het werk stapelt zich alweer op. De dagen worden nu korter, het weer slechter en de zalige strandvakantie lijkt eeuwen geleden… Gelukkig bestaat er een middel tegen de post-zomervakantieblues: het plannen van je volgende reis! En waarom nu al niet wegdromen naar de enige echte Indian summer in de VS?

New England, waar de eerste settlers aan land gingen, wordt vaak ook de geboorteplaats van Amerika genoemd. De regio bestaat uit de zes staten Connecticut, Maine, Massachusetts, New Hampshire, Rhode Island en Vermont. Terwijl ze allen hun eigen karakter, attracties en bezienswaardigheden hebben, is er toch een iets dat ze gemeen hebben: de wereldberoemde Indian summer!

De Indian summer is de periode in het begin van de herfst wanneer de dagen korter worden maar nog lekker warm en zonnig zijn. Ideaal dus om voor de lange Belgische winter nog een extra vitamine-D-boost te krijgen! ‘s Nachts kan het kwik in de Indian Summer al rond het vriespunt schommelen.

De Indian summer staat vooral bekend om de mooie gekleurde zonsondergangen na warme dagen en de oranje, rood en geel verkleurde blaadjes aan de bomen: fall foilage op z’n Amerikaans. De mate van verkleuring van de blaadjes is afhankelijk van de temperatuur ’s nachts en de hoeveelheid zon overdag. Ook de hoogte en ligging spelen een belangrijke rol. De hoger gelegen delen van de White Mountains in New Hampshire, met de Amerikaanse berk, de bergesdoorn en de lijsterbes veranderen bijvoorbeeld al in september van kleur. Diverse andere Esdoorns in lager gelegen gebieden zijn pas half oktober aan verkleuring toe.

Wil je ook eens de échte Indian summer meemaken? Met British Airways vlieg je rechtstreeks van Londen naar Boston, de inofficiële hoofdstad van New England:

Boston

De hoofdstad van Massachusetts, staat vanwege haar centrale ligging in New England bekend als de 'Hub of the Universe'. Ontdek de centrale rol die zij speelde in de geschiedenis van de VS in een van de talrijke musea, bewandel de historische Freedom Trail, kuier op je gemak langs schilderachtige straatjes of maak een herfstwandeling door het prachtige Boston Common Park en geniet van het kleurenspektakel.

British Airways heeft trouwens ook een handige online-reisgids samengesteld, waar je nog meer inspiratie voor je komende Bostontrip vindt! Met 28 British Airways vluchten vanuit Londen Heathrow naar Boston elke week, kan je de reisoptie kiezen die het beste bij jou past! Als je nu u t/m 17 september boekt geniet je trouwens van PROMOTIES op de prijzen: vanaf 715 € per persoon (afhankelijk van vluchtbeschikbaarheid). Na een vlucht van maar zeven uur stap je in Boston uit het vliegtuig klaar om New England te verkennen!

Maine

Indian Summer in de Pine Tree State beleef je best op een avontuurlijke manier tijdens een rafting-trip op de Kennebec River. Verblijf in een authentieke blokhut in de natuur en beleef de kracht van de wilde rivier tijdens het raften. Nu de avonden stilletjes aan langer en kouder worden, geraak je gemakkelijk aan de praat met de vriendelijke locals in de pub. Een absolute aanrader is ook om een dag op pad te gaan met een kreeftvisser. Zelf gevangen kreeft is nergens zo lekker als in Maine!

Connecticut

Vlakbij de stadjes New Preston, Kent en Warren ligt Lake Waramaug. Het meer is omringd door bossen die tijdens de herfst geel en oranje kleuren. Dit ongerept stukje natuur is genoemd naar een legendarisch Indiaans stamhoofd uit de 18e eeuw. Het natuurpark nodigt toeristen uit om tijdens een picknick of boottochtje te genieten van de omgeving. Je kan hier ook kamperen en op een kille morgen, met een warme koffie in de hand, genieten van de zonsopgang over het meer en de herfstbossen.

Vermont

Vermont heeft de bijnaam The Green Mountain State. Het is een zeer landelijke staat, en is vooral gekend om zijn koeien en de iconische rode schuren. Ga op een roadtrip van Middlesex naar Granville op de Mad River Byway. Achter elke hoek ontdek je nieuwe perspectieven die je op camera kan vastleggen: kronkelende riviertjes, typische overdekte bruggen en kersrode boerderijen die zich in het gouden herfstlandschap nestelen.

New Hampshire

De mooiste foilage drive in heel de streek is ongetwijfeld de Kancamagus Scenic Byway! De route doorheen het herfstige White Mountain National Forest is een kleine 60 km lang en bezaaid met adembenemende panorama’s. Bovendien is New Hampshire met haar White Mountains, wondermooie meren en haar vele diepe bossen een paradijs voor natuurliefhebbers. En wie weet, misschien kom je er zelfs een eland tegen!

Rhode Island

Little Rhody mag dan wel New Englands kleinste staat zijn, maar het is ook de meest veelzijdige van de zes! Het staat bekend om zijn mooie kuststadjes, kleurrijke vuurtorens, de zeilsport en het lekker eten. Onze tip om de Indian Summer in Rhode Island te beleven: een rustige mini-cruise op de Blackstone River aan boord van de Blackstone Valley Explorer. Geniet aan dek van de laatste warme zonnestralen van het jaar en de pracht van de felgekleurde bossen die in het water weerspiegeld worden.

Massachusetts

De felrode veenbessen die in het zuidoosten van Massachusetts geoogst worden, wedijveren met de kleurrijke herfstblaadjes in de streek. Als je er in oktober naar toe gaat mag je de Harwich Cranberry Arts & Music Festival en Wareham’s Cranberry Harvest Celebration beslist niet missen! Ook qua geschiedenis heeft deze staat veel te bieden: wat dacht je van kuieren onder bloedrood gekleurde bomen in Salem, de stad die bekend werd door de heksenprocessen van 1692?

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways

Boston
Maine