Succesvolle 2016-editie van het Vakantiesalon, voor het eerst samen met Zenithbeurs en gloednieuwe Sports Fair

Nieuw beursconcept brengt 117.422 bezoekers naar Brussels Expo

Dinsdag 9 februari 2016 — BRUSSEL – Het Vakantiesalon 2016 sloot gisterenavond zijn deuren. Voor het eerst vond de beurs plaats samen met de Zenithbeurs en de gloednieuwe Sports Fair in Brussels Expo. Het nieuwe concept slaat aan, de combinatie van de 3-in-1 beurzen lokte 117.422 bezoekers naar Brussels Expo. Zij kwamen zich informeren en vooral ook de beleving opsnuiven waarop de organisatoren volop inzetten met talloze animaties, demonstraties en try-outs rond het centrale thema ‘ontspanning’. 

 

Nieuwe concept van drie beurzen in één

Dit jaar lanceerde FISA het nieuwe concept van de 3-in-1-beurs. De Zenithbeurs voor de actieve 50+’er liep samen met het Vakantiesalon gedurende 5 dagen met daarbovenop de lancering van de allereerste nationale multi-sportbeurs, die voor deze eerste editie voor 3 dagen zijn deuren opende. De bedoeling van deze vernieuwing is de bezoeker nog meer beleving te bieden rond het centrale thema ‘ontspanning’ en bezoekers de kans te bieden nieuws, informatie en beleving over zowel reizen, sporten als vrije tijd onder 1 expodak te ontdekken. Dit is volgens FISA immers waar de toekomst van de beurzen ligt. En het concept heeft gewerkt. Mensen die voor één beurs kwamen, aarzelden niet om daarna ook de andere beurzen te ontdekken, en de Sportbeurs bracht tevens een nieuw publiek van nog meer jonge, actieve gezinnen naar de drie beurzen. Alles samen kwamen 117.422 bezoekers langs op Brussels Expo.

 

Nieuwe Sportbeurs op groot enthousiasme onthaald

De nieuwe Sportbeurs is iets waar we al een tijdje in geloven en ik ben blij dat we deze dit jaar met zoveel succes hebben kunnen opstarten. Het succes van deze eerste editie heeft de beurs ongetwijfeld te danken aan het brede aanbod aan demonstraties, waaronder de spectaculaire shows van wereldkampioen flyboard Stephane Prayas, die in ons reuzezwembad op waterkracht met enkele salto’s tot aan het plafond van de beurshal zweefde,” blikt Pierre Hermant, CEO FISA tevreden terug. “Voor volgend jaar komt er dus zeker en vast een tweede editie van de Sportbeurs, waar we samen met onze partner Zelos onze schouders onder zullen zetten. Het enthousiasme onder de exposanten was groot en we kregen intussen reeds de eerste bevestigingen voor volgend jaar. Met dit gegeven hopen we onze oppervlakte zelfs te kunnen verdubbelen!”

 

Gastland Japan op de kaart gezet in België

Ook de vertegenwoordigers van gastland Japan zijn meer dan tevreden over de aanwezigheid als gastland op het Vakantiesalon. Ambassadeur Ishii Masafumi: “De vele animaties op onze stand hebben de bezoekers zonder twijfel weten bekoren. Hoewel Japan niet het land is waar de Belg eerst zal aan denken voor een vakantie, hebben we ons land dankzij het Vakantiesalon zeker en vast op de kaart kunnen zetten in België. Wij rekenen dan ook op een verdere stijging van het aantal Belgen die Japan kiezen als vakantiebestemming.”

Peter Coun, Marketing Director FISA, besluit: “Verder bouwend op dit succes, zullen we in 2017 opnieuw opteren voor het 3-in-1-concept van zowel reizen, sporten als vrijetijdsbeleving. Het Vakantiesalon, Zenith en de Sports Fair 2017 zullen plaatsvinden van 2 tot en met 6 februari 2017. Aangezien deze data buiten de vakantieperiode vallen rekenen we op een verdere groei van de bezoekersaantallen van de 3-in-1-beurs volgend jaar.

 

Over FISA

FISA maakt deel uit van de DEFICOM-groep, die actief is in de communicatie-, media en ontspanningssector. De groep FISA is gespecialiseerd in het organiseren van grote nationale beurzen en evenementen. Bij deze beurzen en evenementen is het FISA’s missie om haar bezoekers beleving te brengen voor de vijf zintuigen. FISA is opgestart in 2003 met de aankoop van de bouwbeurs Batibouw en heeft daarna geleidelijk aan haar portefeuille uitgebouwd met de beurzen: Cocoon, het Voedingssalon, Zenith, het Vakantiesalon en sinds 2016 ook de Sportbeurs. Jaarlijks trekken de FISA-beurzen in totaal zo’n 2700 exposanten en 700 000 bezoekers. 

Brussels Travel Top - Holiday Fair
Brussels Travel Top - Holiday Fair
Brussels Travel Top - Holiday Fair
Brussels Travel Top - Holiday Fair
Brussels Travel Top - Holiday Fair
Brussels Travel Top - Holiday Fair
Brussels Travel Top - Holiday Fair
Brussels Travel Top - Holiday Fair
Brussels Travel Top - Holiday Fair
Brussels Travel Top - Holiday Fair
Holiday Fair
Holiday Fair
Holiday Fair - Japan (country of honour)
Sports Fair
Sports Fair
Sports Fair
Sports Fair
Sports Fair
Sports Fair
Sports Fair
Sports Fair - Demo Flyboard Stéphane Prayas
Peter Coun

Marketing Director en Nederlandstalige woordvoerder

FISA