Reisvoornemens van British Airways helpen je op weg

Woensdag 2 maart 2016 — ABTO (Association of Belgian Tour Operators) publiceerde onlangs een studie waaruit bleek dat 80% van de Belgen de intentie heeft om dit jaar op vakantie te gaan. Van die 6,2 miljoen mensen heeft meer dan 60% zijn vakantie nog niet geboekt. Er zijn een heleboel redenen waarom reizigers hun reisplannen uitstellen. Met de lente in zicht is dit het ideale moment om je plannen niet langer uit te stellen.

Neem al je vakantiedagen op!

Uit een studie van Project: Time Off blijkt, dat 4 op de 10 werknemers niet al hun vakantiedagen durven opnemen omdat ze denken te veel werk te hebben of omdat ze bang zijn om ongemotiveerd over te komen. Als ook jij deel uit maakt van deze groep zal de tweede bevinding van de studie je misschien op andere gedachten brengen: mensen die al hun vakantiedagen opnemen maken 6,5% meer kans op een promotie! Bovendien keer je na een ontspannen vakantie 31% gelukkiger terug naar je werk. Waarop wacht je dus nog? Ga er even volledig tussen uit, ergens waar je geen internettoegang en GSM-bereik hebt. Stop met elk moment van je vakantie te documenteren op Instagram, maar leg de mooie momenten vast op een old-school foto. Een ideaal souvenir om na je vakantie op je bureau te plaatsen als herinnering aan je vakantie en als inspiratie voor je volgende reis!

5 suggesties die je op weg helpen

Stop talking about your bucket list!

Vat de koe bij de horens en bezoek in 2016 minstens één van de bestemmingen op je ‘must-see lijst’. Of het nu is om je horizon te verbreden, of een excuus om je Hawaïhemd nog eens boven te halen… Iedereen heeft het over ‘Het Bucketlist boek’ van Elise De Rijck, maar het wordt tijd om ook echt iets met je Bucketlist te doen!

Laat vliegangst je niet aan de grond houden!

Speciale programma’s zoals bijvoorbeeld ‘Flying with Confidence’ hebben al heel verschillende mensen, van kleuters tot bedrijfsleiders, geholpen hun vliegangst te overwinnen. Laat je vliegangst dus niet langer in de weg staan van jouw strandvakantie!

Stel jezelf open voor nieuwe ervaringen

De leukste ervaringen doe je vaak op wanneer je verandering toelaat. Kom uit je comfort zone en laat je verrassen door nieuwe bestemmingen. – British Airways vliegt vanaf mei dit jaar bijvoorbeeld naar San José, Californië! Boek geen halfpension, maar eet waar de locals eten, sla een babbeltje met een vreemde, ga op pad zonder kaart en laat jezelf toe om eens hopeloos verloren te lopen in de straten van een nieuwe, boeiende stad.

Combineer werk en vrije tijd

Als je je volgende business trip met enkele dagen kan verlengen – grijp dan je kans! Vlieg als het werk gedaan is niet onmiddellijk naar huis, maar doe eerst aan sightseeing. Combineer het nuttige met het aangename!

Maak gebruik van getrouwheidsprogramma’s

Als je vaak moet reizen voor je job, word dan zeker lid van een loyaliteitsprogramma zoals de British Airways Executive Club of On Business, en verzamel punten om in te ruilen tegen upgrades of zelfs vakantievluchten.

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways