Over paasamandelen en paasprocessies, de ‘Semana Santa’ in het Zuiden

Maandag 7 maart 2016 — De lente is in zicht, Pasen is in zicht. Wij horen dan de klokken uit Rome en gaan paaseieren rapen, maar in Zuid-Europa komen de klokken niet… Daar is het tijd voor de ‘Semana Santa’ of Goede Week. Geen twee dagen paasfeest zoals in België, maar een hele week feest in het Zuiden!

Vueling, de Spaanse premium low-cost maatschappij en de toonaangevende luchtvaartmaatschappij op de luchthaven Barcelona-El Prat, vliegt je naar unieke paastradities in het Zuiden.

Semana Santa in Malaga

Malaga is dé bestemming voor een glamoureus en levendig paasfeest.

Een ware festivalsfeer daalt neer over de zuidelijke havenstad tijdens de ‘Semana Santa’, wanneer verschillende spectaculaire processies de stad doorkruisen.

Vergeet zeker ook niet de andere highlights die Malaga te bieden heeft. Ontdek de Moorse geschiedenis van de stad in fort de ‘Alcazaba’ en het ‘Castillo de Gibralfaro’. Een bezoekje aan het Picasso museum mag, in de geboortestad van de beroemde schilder, zeker niet ontbreken. En wie weet loop je in één van de vele tapasbars die andere beroemdheid uit Malaga tegen het lijf: Antonio Banderas!

Festival in Bilbao

Traditioneel en modern gaan hand in hand tijdens de ‘Semana Santa’ in Bilbao. Het Basquefest (24/03-28/03) combineert het drama van de paasprocessies met cultuur, sport en gastronomie. Laat je verbazen door het wereldberoemde Guggenheim museum en prikkel je zintuigen in de overdekte Ribera markt. Huur een auto voor een bezoekje aan één van de verschillende middeleeuwse steden rond Bilbao en ervaar de geschiedenis van de streek. Zin in meer avontuur? De beste surfspots van Spanje zijn niet ver!

Proef van Lissabon

Geen groot paasfeest voor u? Trek dan naar Lissabon voor een heerlijke culinaire vakantie. Ontdek de echte smaak van Lissabon dankzij bacalhau of gedroogde kabeljauw, er is keuze uit wel 100 verschillende recepten. Kijk rond Pasen ook zeker uit voor lamsvlees op het menu. Een lekkernij die je zeker moet proeven in Lissabon is de bekende Pastéis de Belém. Trek naar Casa Pastéis in de pittoreske wijk Belém voor deze heerlijke taartjes met een kopje Bica (koffie). Toch een beetje Pasen toevoegen aan je vakantie? Breng dan een bezoekje aan Manuel Tavares, voor paasamandelen, de Portugese variant van onze paaseieren. Deze met suiker en chocolade omhulde lekkernijen worden traditioneel in de familie uitgedeeld met Pasen.

Voor meer informatie, bezoek myvuelingcity.com

Vueling brengt je vanuit Brussel direct naar Malaga, Bilbao en Lissabon.Tijdens de Semana Santa vlieg je 7 keer naar Malaga. Er vertrekken 3 vluchten naar Bilbao en 10 vluchten naar Lissabon.

Over Vueling

Vueling werd in juli 2004 opgericht. Met een vloot van twee Airbus A320-toestellen die vier routes bedienden, wilde het een uitmuntende service aanbieden tegen zeer competitieve prijzen. In 2016 verzorgt de maatschappij vluchten op meer dan 500 verbindingen naar meer dan 160 bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De luchtvaartmaatschappij telt 23 focus airports en heeft al meer dan 95 miljoen passagiers vervoerd. Vueling, dat bij de IAG Group hoort, is met een marktaandeel van 37% de toonaangevende luchtvaartmaatschappij van de luchthaven van Barcelona-El Prat.

Sinds 2014 hanteert de maatschappij twee Europese hubs, de luchthaven van Barcelona-El Prat en Rome-Fiumicino die ervoor zorgen dat Vueling als enige low-cost luchtvaartmaatschappij het gehele Middellandse Zeegebied aandoet. Vueling beschikt vandaag over een vloot van 108 Airbus toestellen (modellen A319, A320 en A321).

Sinds haar eerste vlucht van Brussels Airport naar Barcelona-El Prat in juli 2004 heeft Vueling een aanhoudende groei in België gerealiseerd. Tijdens het zomerseizoen tussen maart en oktober 2016, biedt Vueling 11 directe bestemmingen in Spanje, Portugal en Italië aan vanuit Brussel voor meer dan 735.000 zetels Voor meer informatie over de Vueling bestemmingen, bezoek myvuelingcity.com.