Nieuwe uniformen voor de Vueling-bemanning

Dinsdag 7 juli 2015

• De nieuwe outfits zijn specifiek ontworpen om het moderne imago van het bedrijf te weerspiegelen
  • Ze zullen gedragen worden door meer dan tweeduizend bemanningsleden van de luchtvaartmaatschappij met haar hoofdzetel in Barcelona
  • Meer dan 75% van het cabinepersoneel was actief betrokken bij het ontwerpen en bespreken van de nieuwe uniformen

Innovatie en evolutie, twee kernwaarden voor een jong en dynamisch bedrijf als Vueling worden weerspiegeld in het ontwerp van de nieuwe uniformen, die vanaf deze zomer door meer dan 2.000 leden van het cabinepersoneel zullen gedragen worden. Het achterliggende idee van dit project was de creatie van een moderner imago met de klemtoon op de bedrijfswaarden professionaliteit, ervaring, vriendelijkheid en elegantie. De nieuwe look maakt deel uit van Vuelings grotere project om de vliegbeleving van passagiers verder te verbeteren.

Trouw aan haar filosofie betrok Vueling haar medewerkers bij alle aspecten van het project. Meer dan 75% van het cabinepersoneel nam deel door een van de honderden ontwerpen in te dienen, suggesties en meningen te delen en enquêtes in te vullen. Bemanningsleden werkten nauw samen met professionals bij het creëren van de finale ontwerpen.

De karakteristieke gele kleur van Vueling blijft prominent aanwezig in blouses, hemden en sjaals. Nieuw zijn ondermeer de elegante overjassen in een moderne snit en grijze sjaals of stropdas gedragen door pursers (hoofdstewards) waar het andere cabinepersoneel gele sjaals of stropdassen draagt. Daarnaast introduceert Vueling ook modieuze handschoenen, die gedragen worden bij het uitvoeren van verschillende in-flight diensten en chevrons op de mouwen van de mannelijke medewerkers. Stewardessen hebben voortaan de keuze uit een jurk uit één stuk of een blouse gecombineerd met een rok of broek.

Zomerseizoen 2015

Vueling begint haar 11e zomerseizoen met haar drukste vluchtdienstregeling ooit: meer dan 60.000 vluchten van juni t.e.m. september ter beschikking. In totaal biedt de Spaanse luchtvaartmaatschappij 11 miljoen zetels aan – 13% meer dan in 2014.

Over Vueling

Vueling werd in juli 2004 opgericht. Met een vloot van twee Airbus A320-toestellen die vier routes bedienden, wilde het een uitmuntende service aanbieden tegen zeer competitieve prijzen. Elf jaar later verzorgt de maatschappij vluchten op 366 verbindingen naar meer dan 160 bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, met een vloot van meer dan 100 toestellen in 22 luchthavens. De vakbladen Air Transport en Agenttravel hebben Vueling allebei bekroond tot best budget airline van 2015.

Vueling Cabin Crew New Uniforms