Nieuwe routes British Airways

British Airways lanceert haar langste langeafstandsroute ooit!

Vrijdag 3 juni 2016 — Vanaf 3 januari 2017 kunnen passagiers in het nieuwste toestel van de BA vloot, de 787-9 dreamliner, in 14 uur en 40 minuten direct van Londen Heathrow naar Santiago (Chili) vliegen en dit 4 keer per week.

De Britse luchtvaartmaatschappij lanceerde eerder deze maand al de enige rechtstreekse vlucht naar San José (Californië). Business en leisure passagiers kunnen dagelijks vliegen in de comfortabele 787-9 Dreamliner naar Silicon Valley. Bovendien zijn sinds kort directe vluchten gelanceerd 2 keer per week naar San José (Costa Rica) en 3 keer per week naar Lima (Peru) via Londen Gatwick.

Vanaf oktober biedt British Airways ook dagelijks directe verbindingen aan naar Doha (Qatar) en 5 keer per week naar Muscat (Oman). Door de rechtstreekse vluchten is de reistijd voor passagiers ongeveer 2 uur minder. De Britse luchtvaartmaatschappij lanceert binnenkort eveneens vluchten 6 keer per week naar Teheran (Iran) en vanaf winter 2016 dagelijks.

De nieuwe 787-9 Dreamliner is speciaal ontworpen om het welzijn van de klant te vergroten. De nieuwe brandstof-efficiënte vliegtuigen beschikken over een technologie die de effecten van turbulentie minimaliseert en zorgt voor een comfortabele reis. Voor de 787-9 Dreamliner werd speciaal een nieuwe First cabine ontworpen met 8 suites. Elke ruimte is voorzien van extra opbergruimte en de mogelijkheid om zetelpositionering en persoonlijke verlichting via smartphone te bedienen.

Voor meer informatie over tarieven en vluchten van Brussel naar Londen en via Londen naar bovenstaande routes kunt u terecht op ba.com. Prijzen zijn afhankelijk van reisdata en beschikbaarheid.

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways