LUKOIL-TANKSTATIONS IN EINDHOVEN, HEEZE & GELDROP OPENEN MET STUNTPRIJZEN

Eerste omkleuringen van Argos en Esso naar LUKOIL succesvol afgerond

Maastricht – In februari kondigde LUKOIL de overname aan van 19 Auto Maas tankstations, een belangrijke tankstationexploitant in Nederland. In Heeze en Geldrop werden de Argos-stations succesvol gerebrand, in Eindhoven kreeg het Esso-station de typische rood-witte kleuren van LUKOIL. Speciaal ter gelegenheid van de openingen van deze LUKOIL-stations, kunnen klanten gedurende twee weken tegen een fikse korting tanken: 18 cent/liter*! In Nederland zorgt de overname van de 19 Auto Maas tankstations in Zuid-Holland en Noord-Brabant voor een uitbreiding van het LUKOIL-netwerk van 57 naar 75 tankstations.

LUKOIL verstevigt positie in Nederland

LUKOIL is sinds 2012 actief op de Nederlandse tankstationmarkt. Na de verwerving van een participatie van 45% in de Zeeland Refinery in Vlissingen (2009) en de overnames van SmeetsGeelen (2012) en Rotonde (2013), vormt de overname van 19 Auto Maas tankstations een volgende stap in de aanwezigheid van LUKOIL in Nederland. Met deze overname brengt LUKOIL de teller in Nederland op 75 tankstations en op 262 in de Benelux.

De overige 16 tankstations van het Auto Maas-netwerk worden begin 2017 omgekleurd.

Stuntkorting van 18 cent/liter

Om de officiële openingen van de LUKOIL-tankstations in Eindhoven, Heeze en Geldrop te vieren, trakteert LUKOIL de klant met een fikse korting per tankbeurt, en dit gedurende twee weken. Bij elke tankbeurt ontvangt de klant maar liefst 18 cent per liter*. De actie loopt van donderdag 8 oktober tot en met donderdag 22 oktober 2015.

Bulat Subaev, Managing Director LUKOIL Western Europe: “LUKOIL staat steeds garant voor de scherpste prijs voor kwaliteit en service. Deze prijsstrategie kunnen wij verzekeren omdat wij de volledige productieketen in handen hebben: van de ontginning, productie en raffinage tot de directe verkoop aan de consument. Dit zorgt ervoor dat wij de kwaliteit tijdens elke stap van het productieproces kunnen controleren en een scherpe prijs kunnen aanbieden. Het hele jaar door kan de klant bij ons terecht voor kwaliteitsbrandstof aan de scherpste prijs, maar met deze openingskorting doen wij er nog een schepje bovenop!”

Optimale service en scherpste prijzen als ijzersterke pijlers

De scherpste prijzen voor kwalitatieve, geadditiveerde brandstoffen, gecombineerd met een uitmuntende service naar de klanten toe, dát is LUKOIL in een notendop. De scherpste prijzen worden gegarandeerd door een controle die elke dag wordt uitgevoerd op de brandstofprijzen van de concurrenten in de buurt van elk LUKOIL-station en waarbij de prijzen, indien nodig, lokaal worden aangepast.

* Op de LUKOIL adviesprijs

Over LUKOIL

LUKOIL is een internationaal verticaal geïntegreerd energiebedrijf actief in meer dan 40 landen op vijf continenten: Europa, Afrika, Noord- en Zuid- Amerika en Azië. LUKOIL is het grootste private en beursgenoteerde olie- en gasbedrijf ter wereld op vlak van bewezen oliereserves en is verantwoordelijk voor meer dan 2% van de wereldwijde olieproductie. De aandelen worden verhandeld op de beurzen van het Verenigd Koninkrijk, Rusland, de Verenigde Staten en Duitsland, waarbij de meerderheid van de aandelen in handen is van de minderheidsaandeelhouders.

LUKOIL is al meer dan 15 jaar aanwezig in Europa. De activiteiten van LUKOIL in Europa zijn de ontginning, productie en raffinage van olie en gas, alsook marketing, stroomvoorziening en hernieuwbare energie. Op vlak van downstream-activiteiten bedient LUKOIL vandaag 4 raffinaderijen en meer dan 1500 tankstations in Europa. In 2007 werd LUKOIL actief op de Benelux-markt, met de overname van 157 JET-tankstations in België en Luxemburg. Sindsdien heeft LUKOIL haar aanwezigheid op deze markt versterkt, in het bijzonder dankzij de participatie in 2009 in de Zeeland Refinery in Vlissingen. In 2012 volgt de overname van 59 tankstations van de Verolma Groep en in 2013 volgt de overname van 21 tankstations van Rotonde. De huidige overname van Auto Maas markeert een nieuwe stap in het succesverhaal van het bedrijf dat steeds rekening houdt met de belangen van haar klanten.

Saar Bentein Senior Consultant, Citigate
Over Grayling

PR Agency: Corporate & consumer brand communications - Media relations & trainings - Reputation & crisis management
// Grayling & Citigate (former PR Force)