LUKOIL lanceert Benelux-kaart

Nederlandse fleetklanten kunnen goedkoper over de grenzen heen tanken in België en Luxemburg

Donderdag 30 juni 2016 — Tanken is momenteel beduidend goedkoper in België en Luxemburg, in vergelijking met de dure tankstofprijzen in Nederland. LUKOIL faciliteert voor Nederlandse bedrijven de voordelige tankmogelijkheden over de grenzen heen door de lancering van de LUKOIL Benelux-kaart vanaf 1 juli 2016. LUKOIL heeft de laatste jaren sterk geïnvesteerd in haar Benelux-netwerk en het sluiten van doorstroomakkoorden met partners zoals Tamoil in Nederland en Power en OCTA+ in België. Dit zorgt ervoor dat klanten op maar liefst 700 sites in de Benelux terecht kunnen om te tanken tegen een scherpe prijs.

Voordelig tanken in de hele Benelux

LUKOIL lanceert vanaf 1 juli 2016 de Benelux-kaart, waarmee fleetklanten niet enkel in Nederland, maar ook in België en Luxemburg voordelig zullen kunnen tanken. Op deze manier maakt LUKOIL het voor Nederlandse bedrijven gemakkelijker om goedkoop over de grenzen heen te tanken, wat een voordeel is gezien de dure brandstofprijzen in Nederland.

Bovendien heeft LUKOIL de laatste jaren sterk geïnvesteerd in haar Benelux-netwerk waardoor fleetklanten nu op maar liefst 700 sites kunnen tanken. In totaal heeft LUKOIL een 260-tal eigen tankstations in de Benelux. In Nederland wordt dit aangevuld met de tankstations van doorstroompartners Tamoil (135 stations), DCBerkel (23 stations) en De Meeuw (4 stations). In België kunnen fleetklanten vanaf 1 juli 2016 ook terecht bij doorstroompartners Power en OCTA+ waardoor de tankmogelijkheden in België sterk worden uitgebreid van 188 naar 460 sites. In Luxemburg kunnen bedrijven in twee extra LUKOIL tankstations terecht.

Bulat Subaev, Managing Director LUKOIL Western Europe: “De uitbreiding van ons Benelux-netwerk is voor ons reeds enkele jaren een strategisch focuspunt. Na de overnames in 2012 van de Verolma Group, en de tankstations van Rotonde en Oeral in België in 2013, hebben wij vorig jaar in Nederland ook 19 tankstations van Auto Maas overgenomen. Dit zorgt ervoor dat de teller nu op 263 eigen Benelux tankstations komt. Wij vinden het dan ook belangrijk dat onze klanten met de LUKOIL Benelux-kaart zowel in Nederland, België als Luxemburg kunnen genieten van de  voordelige prijzen die LUKOIL aanbiedt. Wij streven er immers naar om de scherpste prijzen aan te bieden voor kwaliteitsbrandstoffen, in combinatie met een uitstekende klantenservice.”

Optimale service en scherpste prijzen als ijzersterke pijlers

De scherpste prijzen voor kwalitatieve, geadditiveerde brandstoffen, gecombineerd met een uitmuntende service naar de klanten toe, dát is LUKOIL in een notendop.

Ook met de Benelux-kaart streeft LUKOIL ernaar om bedrijven een zeer voordelig aanbod te geven. Enerzijds wordt er een zeer scherpe contractuele korting aangeboden. Indien de pompkorting echter beter is dan de contractuele korting, dan zal LUKOIL steeds de laagste prijs factureren. Anderzijds kan de LUKOIL Benelux-kaart volledig kosteloos worden aangevraagd en dient er ook geen maandelijkse vergoeding te worden betaald.

Praktische informatie

Voor de aanvraag van de Benelux-kaart, kunnen de klanten van LUKOIL bellen of mailen naar het fleet call center (open van maandag tot en met vrijdag, 7u – 18u, tel. 043-3523257, e-mail lukoilfleetnl@eu.lukoil.com

Over LUKOIL

LUKOIL is een internationaal verticaal geïntegreerd energiebedrijf actief in 35 landen op vier continenten: Europa, Afrika, Noord-Amerika en Azië. LUKOIL is één van de grootste private en beursgenoteerde olie- en gasbedrijven ter wereld. Op vlak van bewezen oliereserves is LUKOIL verantwoordelijk voor ongeveer 2% van de wereldwijde olieproductie. De aandelen worden verhandeld op de beurzen van het Verenigd Koninkrijk, Rusland, de Verenigde Staten en Duitsland, waarbij de meerderheid van de aandelen in handen is van de minderheidsaandeelhouders.

LUKOIL is al meer dan 15 jaar aanwezig in Europa, actief inzake de exploratie en raffinage van olie en gas, tot het maken van een het eindproduct voor de klant. Het bedrijf is ook actief op het vlak van stroomvoorziening en hernieuwbare energie. Op vlak van downstream-activiteiten bedient LUKOIL vandaag 4 raffinaderijen en ongeveer 1500 tankstations in Europa. In 2007 werd LUKOIL actief op de Benelux-markt, met de overname van 157 JET-tankstations in België en Luxemburg. Sindsdien heeft LUKOIL haar aanwezigheid op deze markt versterkt, in het bijzonder dankzij de participatie in 2009 in de Zeeland Refinery in Vlissingen. In 2012 volgt de overname van 59 tankstations van de Verolma Groep en in 2013 volgt de overname van 21 tankstations van Rotonde. Begin 2015 nam LUKOIL in Nederland 19 tankstations van Auto Maas over in Nederland.