LUKOIL BREIDT TANKMOGELIJKHEDEN VOOR BEDRIJVEN IN DE BENELUX FORS UIT

Donderdag 30 juni 2016

• Lancering Benelux-kaart breidt tankmogelijkheden in Nederland en Luxemburg verder uit
  • Sterke uitbreiding tanknetwerk voor Belgische fleetklanten door partnership met Power en OCTA+: van 188 naar 460 sites
Om de voordelige tankmogelijkheden over de grenzen heen te faciliteren, lanceert LUKOIL vanaf 1 juli 2016 de Benelux-kaart. Fleetklanten kunnen op deze manier niet enkel in België, maar ook in Nederland en Luxemburg voordelig tanken. Door de sterke expansiestrategie van de afgelopen jaren in de Benelux, met vorig jaar nog de overname van 19 Auto Maas tankstations in Nederland, heeft LUKOIL momenteel een 260-tal eigen tankstations in de Benelux. Daarnaast kunnen bedrijven met een LUKOIL Fleetkaart vanaf 1 juli 2016 ook terecht bij de tankstations van Power en OCTA+ en omgekeerd. Dankzij dit doorstroomakkoord worden de LUKOIL Fleetkaarten vanaf dan aanvaard op meer dan 460 sites in België, wat een zeer sterke uitbreiding is.

Voordelig tanken in de hele Benelux

LUKOIL lanceert vanaf 1 juli 2016 de Benelux-kaart, waarmee fleetklanten niet enkel in België, maar ook in Nederland en Luxemburg voordelig zullen kunnen tanken. In Nederland heeft LUKOIL ongeveer 70 sites, aangevuld met de tankstations van doorstroompartners Tamoil (135 stations), DCBerkel (23 stations) en De Meeuw (4 stations). In Luxemburg kunnen bedrijven in twee extra LUKOIL tankstations terecht.

Bulat Subaev, Managing Director LUKOIL Western Europe: “De uitbreiding van ons Benelux-netwerk is voor ons reeds enkele jaren een strategisch focuspunt. Na de overnames in 2012 van de Verolma Group, en de tankstations van Rotonde en Oeral in België in 2013, hebben wij vorig jaar in Nederland ook 19 tankstations van Auto Maas overgenomen. Dit zorgt ervoor dat de teller nu op 263 eigen Benelux tankstations komt. Wij vinden het dan ook belangrijk dat onze klanten met de LUKOIL Benelux-kaart zowel in België, Nederland als Luxemburg kunnen genieten van de  voordelige prijzen die LUKOIL aanbiedt. Wij streven er immers naar om de scherpste prijzen aan te bieden voor kwaliteitsbrandstoffen, in combinatie met een uitstekende klantenservice.”

Partnership met Power en OCTA+ in België

Om klanten nog meer mogelijkheden te bieden met de LUKOIL Fleetkaart, zal de tankkaart voor bedrijven vanaf 1 juli 2016 ook aanvaard worden in de tankstations van Power en OCTA+. Bovendien kunnen klanten van Power en OCTA+ vanaf dan ook terecht bij alle LUKOIL-tankstations. Dit is het eerste doorstroomakkoord voor LUKOIL in België. Dit partnership betekent een sterke uitbreiding van de tankmogelijkheden voor bedrijven in België: van 188 naar 460 sites.

Met dit partnership wil LUKOIL haar aanwezigheid in verschillende Belgische regio's uitbreiden. Power heeft in ons land 101 Belgische tankstations, waarvan het merendeel in de regio Westhoek, Kust en Moeskroen. OCTA+ telt 176 Belgische tankstations, voornamelijk onder de lijn Charleroi-Luik.

Bulat Subaev, Managing Director LUKOIL Western Europe: “Met de uitbreiding van onze LUKOIL Fleetkaart naar de tankstations van Power en OCTA+, kunnen we onze klanten nu ook een uitstekende service aanbieden in regio's waar we voordien minder sterk vertegenwoordigd waren. In Nederland maken we al geruime tijd gebruik van doorstroomakkoorden, die de kwaliteit van onze dienstverlening alleen maar ten goede zijn gekomen. Met dit nieuwe akkoord worden de tankmogelijkheden voor bedrijven in België nog aantrekkelijker.”

Praktische informatie

Voor de aanvraag van de Benelux-kaart en de aanpassing van de LUKOIL Fleetkaart in het kader van het partnership met Power en OCTA+, kunnen de klanten van LUKOIL bellen of mailen naar het fleet call center (open van maandag tot en met vrijdag, 8u – 17u, tel. +32 (0)2 254 16 41, e-mail lukoilfleet@eu.lukoil.com

Over LUKOIL

LUKOIL is een internationaal verticaal geïntegreerd energiebedrijf actief in 35 landen op vier continenten: Europa, Afrika, Noord-Amerika en Azië. LUKOIL is één van de grootste private en beursgenoteerde olie- en gasbedrijven ter wereld. Op vlak van bewezen oliereserves is LUKOIL verantwoordelijk voor ongeveer 2% van de wereldwijde olieproductie. De aandelen worden verhandeld op de beurzen van het Verenigd Koninkrijk, Rusland, de Verenigde Staten en Duitsland, waarbij de meerderheid van de aandelen in handen is van de minderheidsaandeelhouders.

LUKOIL is al meer dan 15 jaar aanwezig in Europa, actief inzake de exploratie en raffinage van olie en gas, tot het maken van een het eindproduct voor de klant. Het bedrijf is ook actief op het vlak van stroomvoorziening en hernieuwbare energie. Op vlak van downstream-activiteiten bedient LUKOIL vandaag 4 raffinaderijen en ongeveer 1500 tankstations in Europa. In 2007 werd LUKOIL actief op de Benelux-markt, met de overname van 157 JET-tankstations in België en Luxemburg. Sindsdien heeft LUKOIL haar aanwezigheid op deze markt versterkt, in het bijzonder dankzij de participatie in 2009 in de Zeeland Refinery in Vlissingen. In 2012 volgt de overname van 59 tankstations van de Verolma Groep en in 2013 volgt de overname van 21 tankstations van Rotonde. Begin 2015 nam LUKOIL in Nederland 19 tankstations van Auto Maas over in Nederland.

Els Ruysen Communicatie & PR at LUKOIL
Saar Bentein Consultant at Citigate