Londen ontdekken in de voetsporen van James Bond

007 activiteiten in Londen die echte Bondfans niet mogen missen!

Londen heeft altijd een bijzondere rol in de Bondfilms gespeeld. Om de release van de nieuwe 007-film Spectre die op 4 november in de Belgische zalen komt te vieren, onthult British Airways haar (00)7 ultieme tips, die je de Britse hoofdstad door de ogen van James Bond laten zien.

Hier alvast de 007 activiteiten die je als echte Bond fan beslist niet mag missen:

•        001      Wandel in 007’s voetsporen...

Tijdens een exclusieve Bond-stadswandeling krijg je meer dan 10 locaties in Londen te zien die een rol in de 007 films gespeeld hebben. Kijk waar Daniel Craig door de straten van Whitehall liep tijdens de beroemde Skyfall (2012) achtervolgingsscene en bezoek de Universal Exports kantoren uit de Living Daylights (1987). Natuurlijk zou de 2,5 uur-durende Bond-wandeling niet compleet zijn zonder ook voorbij de hoofdkwartieren van de Geheime Dienst Mi5 en Mi6 te lopen!

•       002      Bewonder de iconische Bondautos

De Bond In Motion tentoonstelling in het London Film Museum is de grootste tentoonstelling van echte Bondauto’s ooit! Zelfs wagens uit de splinternieuwe Spectre film (2015) kan je hier bewonderen! De Aston Martin DB5, Goldfinger’s Rolls-Royce Phantom III (1964) en de Lotus Esprit S1 sub uit The Spy Who Loved Me (1977) zijn maar enkele eyecatchers. De tentoonstelling zet ook de bizarre Bondvoertuigen zoals de 007’s Citroën 2CV en de Crocodile Sub in de kijker.

•        003      Ga op een Bond-stijl-bootritje op de Theems

De bekende rivier Theems is in vele Bond films te zien, zoals bijvoorbeeld The World Is Not Enough (1999) en Spectre (2015). Ga op een ruige rit langs woelige wateren op een rib-boot en voel je als een spion op geheime missie - ook dankzij de Bond muziek op de achtergrond - terwijl je richting het oosten van de stad slingert! Tijdens de adrenaline gedreven rit zal je gids je met fascinerende anekdotes en waargebeurde verhalen boeien: over het leven en de tijden van Bond-auteur Ian Fleming en de geschiedenis van de Britse Geheime Dienst.

•        004      Drink je Martini ‘shaken, not stirred’

Dukes Bar in het Dukes Hotel in Mayfair was de lievelingsbar van Bond- auteur Ian Fleming. Sommigen zeggen, dat hij hier de inspiratie voor 007’s beruchte 'shaken, not stirred’ uitspraak opdeed. De bekende zin stond al in zijn roman Diamonds Are Forever (1956), maar pas in Dr No in 1958, heeft James Bond de quote ook effectief gebruikt. Vandaag krijg je in Dukes als eerbetoon aan de auteur zelfs een speciale Martini, de ‘Fleming 89’ geserveerd. Cheers!

•        005      Rij een Aston Martin als een echte geheimagent

Niet alleen mag je als de echte Bond met een Aston Martin V8 Vantage rijden, je mag ook nog het gaspedaal helemaal indrukken op het legendarische Silverstone Formule 1 circuit! Op maar slechts een uurtje rijden ten noordwesten van Londen Heathrow, zal je van elke seconde van de acht ronden in de 4.5 liter V8 genieten!

•        006      Wandel op het dak van de O2 Arena…maar probeer niet te vallen zoals Bond!

In The World Is Not Enough (1999) viel James Bond, gespeeld door Pierce Brosnan, vanuit een luchtballon op het dak van de O2 Arena. Bezoekers van de Arena kunnen op een minder gevaarlijke manier genieten van het adembenemende panorama tijdens een wandeling op het dak van het iconische stadion. Uitgerust met speciale laarzen, pak, harnas én bevestigd aan de gigantische loopbrug mag je met de gids mee naar de top.

•        007      Bewonder gadgets van de échte James Bonds

Het Imperial War Museum in Londen herbergt een permanente tentoonstelling over de ongekende wereld van spionage, geheime operaties en het werk van de Special Forces van Groot-Brittannië. ‘Secret War’ toont vele voormalig geclassificeerde objecten in primeur aan het grote publiek. Onder de gadgets die door échte ‘Qs’ gecreëerd werden, zijn bijvoorbeeld een radio-koffer en een pijp kompas. De tentoonstelling geeft interessante inzichten in het werk van echte Geheimagenten en legt gedetailleerd uit, hoe bepaalde geheime operaties gepland en uitgevoerd werden, van in de beginjaren van de Britse Geheime Dienst, tijdens de Koude Oorlog of in de tijdperk van het moderne cyberterrorisme.

Vanuit Brussel vlieg je met British Airways tot wel 7 keer per dag vanaf € 145 retour per persoon naar Londen Heathrow, de thuisbasis van de Britse luchtvaartmaatschappij. Ideaal dus om ervoor een weekendje ertussenuit te gaan op geheime missie naar Londen!

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways

Over Grayling

PR Agency: Corporate & consumer brand communications - Media relations & trainings - Reputation & crisis management
// Grayling & Citigate (former PR Force)