Kroatië daagt reizigers uit om hun creativiteit de vrije loop te laten

De nieuwe campagne van het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme draait helemaal om het leukste bericht ooit: ´Ik ben Out of Office´

Dinsdag 17 mei 2016 — Het schrijven van een Out of Office bericht is het moment waarbij de werelden ‘Werk’ en ‘Vakantie’ samenkomen. Kroatië grijpt dit als een kans om reizigers te overtuigen dat Kroatië dé perfecte vakantiebestemming is. Het doel van deze social media campagne is om ervoor te zorgen dat nog meer Belgische toeristen Kroatië zullen ontdekken. Vorig jaar bereikte het aantal van buitenlandse toeristen in Kroatië een record met 14 miljoen reizigers, waarvan ruim 840 000 Belgen.

Out of office bericht als creatieve uitdaging

Het Out of Office bericht wordt steeds origineler. Journalist Dan Kois van The Guardian werd er vorig jaar zelfs een internet-hit mee tijdens zijn vakantie. Het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme  volgt deze trend en nodigt mensen over de hele wereld uit om het creatiefste, grappigste en meest fantasierijke Out of Office bericht te schrijven. Er zijn geen speciale voorwaarden aan verbonden voor de inhoud en dus geen beperkingen voor creativiteit. De tekst kan bijvoorbeeld gaan over het zeilen op de Adriatische Zee, het verkennen van Istrië met de fiets of het rijden op een ezel in Dalmatië. Een verwijzing naar Kroatië is echter geen vereiste. Zolang het creatief is, mag alles!

Laat de wedstrijd om het creatiefste Out of Office bericht beginnen!

Van 13 mei tot 31 mei worden mensen over de hele wereld uitgenodigd hun unieke Out of Office berichten in de speciaal ontworpen Out of Office app op de Facebook-pagina van het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme óf op de website. in te sturen. De auteur van het creatiefste Out of Office bericht met hashtag #OutOfOffice wint een all-inclusive zeilvakantie voor vier personen langs de wondermooie Kroatische kust.

Meer informatie over de wedstrijd kan gevonden worden op de Facebook-pagina van het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme of op de website.

# # #

Over de “Out of Office” wedstrijd:

Deelnemen aan de wedstrijd is net zo makkelijk als het inpakken van je koffer. Iedereen die fantaseert over een vakantie in Kroatië of het gewoonweg leuk vindt om met woorden te spelen kan meedoen Het enige wat je moet doen, is naar de website surfen en je creativiteit de vrije loop te laten bij het schrijven van een persoonlijk Out of Office bericht met de hashtag #OutOfOffice. Na het invullen van naam en e-mailadres in het formulier en het accepteren van de algemene voorwaarden, ontvangt de deelnemer een bericht dat de tekst wordt nagekeken ter goedkeuring. Vervolgens kan men OOO berichten van anderen lezen in de galerij of terug naar de homepage gaan. Indien het bericht van de deelnemer wordt goedgekeurd, zal er een e-mail worden verstuurd met de mogelijkheid om het OOO bericht te delen via Facebook, Twitter LinkedIn of per mail en doet men automatisch mee aan de wedstrijd om kans te maken op de vakantie in Kroatië.

Over het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme

Het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme is een toeristische organisatie met hoofdzetel in Zagreb, opgericht om de identiteit en de reputatie van de bestemming Kroatië in het buitenland te verbeteren en te promoten. In 2015 werden er in totaal 80 miljoen overnachtingen in Kroatië geboekt, 6,9% meer dan het jaar ervoor. De organisatie heeft lokale kantoren in 16 kernmarkten en is sinds 2001 ook aanwezig in België. Sinds 2010 is het aantal Belgische aankomsten in Kroatië gestegen met 58,83%.

Over Kroatië

Kroatië heeft een uitgestrekte kustlijn langs de Adriatische Zee, op slechts een steenworp afstand van Centraal-Europa. De stranden van Istrië en Kvarner liggen op slechts 1 300 kilometer van België en zijn gemakkelijk bereikbaar met de auto. Vanuit Brussel of Charleroi duurt een vliegreis naar de belangrijkste Kroatische steden slechts 2 uur. Toeristische trekpleisters in Kroatië zijn de oude vestingstad Dubrovnik, die op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat, de verschillende eilanden van de Split-archipel, Istrië, de Plitvicemeren, Zagreb, het natuurpark Kopački rit en de stranden van Zrće in Novalja en Zlatni Rat.

Voor meer informatie over Kroatië en het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme kan u terecht op www.croatia.hr.

Ik ben niet op kantoor