Jaguar Land Rover kondigt verrassende samenwerking aan met Noodle, gitariste van de Britse band Gorillaz, om jongeren door middel van Formula E warm te maken voor een STEM-carrière

@JAGUARRACING

Donderdag 27 oktober 2016 — Jaguar kondigt samenwerking aan met gitariste van Gorillaz in het kader van deelname aan Formula E.

Het is geen toeval dat Jaguar Land Rover, de grootste Britse investeerder op gebied van Research & Development, zich heeft ingeschreven in de Formula E-competitie georganiseerd door de FIA. Enerzijds wil het bedrijf hiermee zijn engagement ten aanzien van ´Race to Innovate` onderstrepen en fungeert het kampioenschap als ideaal platform om de volgende generatie elektrisch gestuurde wagens te ontwikkelen, maar anderzijds wil Jaguar Land Rover door middel van de Formula E ook de volgende generatie ingenieurs kunnen inspireren om voor een zogenaamde STEM-opleiding te kiezen.

STEM staat voor ´science, technology, engineering en mathematics` en bundelt een waaier aan technologische en exacte wetenschappen. Om tegemoet te komen aan de uitdagingen die mobiliteit, duurzaamheid en ecologie ons voor de voeten werpen, zal meer dan ooit moeten ingezet worden op loopbanen in wiskunde, exacte wetenschappen en techniek. De nieuwe campagne met Noodle als virtuele ambassadeur, heeft als doel om jongeren bewust te maken van de veranderende arbeidsmarkt.

De huidige generatie jongeren moet zich niet alleen kunnen voorbereiden op die maatschappelijke evolutie, ze moet begrijpen dat hun een belangrijk rol te wachten staat”, aldus Fiona Pargeter, Global PR Communications Director, Jaguar Land Rover:

“Tegen 2022 zullen we wellicht in de UK alleen al te maken hebben met een tekort van 300.000 bekwame ingenieurs. Het is onze verantwoordelijkheid om de toekomst hiervan te vrijwaren. Uiteraard willen we successen boeken op het circuit, maar we zien Formula E ook als een opportuniteit om jongeren te inspireren. Door middel van een globaal platform dat jonge kinderen laat kennismaken met het belang van innovatie, hopen we met Panasonic Jaguar Racing miljoenen jongeren te inspireren om mee vorm te geven aan de toekomst. We zien de samenwerking met Noodle dan ook als de perfecte manier om onze oproep gedaante te geven.”

De voorbije tien jaar mag het aantal STEM- diploma’s in absolute cijfers dan wel gestegen zijn (omdat meer jongeren kiezen voor een hogere opleiding), er is nog steeds een structureel tekort dat steeds meer als een economische handicap wordt ervaren. De vraag naar technici, wetenschappers en onderzoekers zal de komende jaren alleen maar toenemen, en indien jongeren nu niet kiezen voor een opleiding in die richting, gaan we in de toekomst met een ernstig tekort te maken hebben. Dit is dan ook de boodschap die Jaguar Land Rover met deze campagne wil overbrengen aan de generaties van morgen.

Noodle zal jongeren helpen vanuit een ander perspectief naar de toekomst te kijken. Ze is een tot de verbeelding sprekend figuur, die bovendien als lid van Gorillaz een belangrijke schare fans heeft die de veranderingen van een maatschappij in volle ontwikkeling op zich zal moeten nemen. Ze zal niet alleen de aandacht vestigen op Formula E en het Jaguar Racing Team, maar zal vooral ook helpen om technologie bij jongeren cool te maken en hen aanmoedigen om te kiezen voor een STEM-richting. Over haar rol binnen het Jaguar Racing team, zegt Noodle:

De jongeren van vandaag zijn de ingenieurs van morgen. Hun fantasie is de brandstof waarmee we de toekomst tegemoet rijden. Het is hoogtijd dat we beginnen bouwen aan een betere wereld!

Voor video en foto´s, surf naar: www.media.jaguar.com

Voor de video in hoge resolutie, surf naar: www.broadcast.jaguarlandrover.com

Jaguar Racing Channels:

- Twitter: www.twitter.com/JaguarRacing : @JaguarRacing

- Instagram: Instagram.com/JaguarRacing

- Snapchat: JaguarRacing

EINDE

Voor meer informatie kunt u terecht op www.newsroom.jaguarlandrover.com of bij:

Isabelle Michiels - PR Manager
T: 03 241 11 32