IT’S GIN O’CLOCK BIJ BRITISH AIRWAYS

De Britse luchtvaartmaatschappij lanceert haar eigen Gin voor premium klanten

British Airways lanceert een eigen exclusief Gin merk, speciaal voor haar premium klanten. De speciale British Airways Gin zal uitsluitend geserveerd worden aan de First passagiers van de luchtvaartmaatschappij.

De bekroonde Cambridge Distillery ontwikkelde British Airways Gin op basis van de resultaten van uitgebreide smaaktesten met de First passagiers in de Concorde Room bar in Terminal 5 van Londen Heathrow. De belangrijkste ingrediënten die in de exclusieve kruidige gin verwerkt worden zijn (afgezien van jeneverbes natuurlijk) basilicum, rozemarijn en tijm. Alle kruiden worden gekweekt in de tuinen van de distilleerderij in Cambridge.

Gin en tonic is een van de meest populaire alcoholische dranken aan boord van British Airways vluchten. Per jaar nippen onze passagiers er meer dan drie miljoen!

Troy Warfield, British Airways director of customer experience, is trots: “We weten hoe populair een gin en tonic bij onze passagiers is en we zijn er zeker van dat onze nieuwe British Airways Gin een bijzondere verwennerij voor onze First reizigers zal zijn.”

William Lowe, meester distillateur en eigenaar van de Cambridge Distillery, verklaart: "British Airways passagiers verdienen het beste en we zijn zeer blij de First reizigers deze verbazingwekkende nieuwe British Airways Gin aan te bieden, die uitsluitend in de Concorde Room geserveerd wordt. We nemen enorme zorg bij het creëren van onze Gins. Voor British Airways gebruikten we de basilicum, rozemarijn en tijm uit onze eigen tuinen en destilleerden we de kruiden afzonderlijk om een ideale destilleertemperatuur te garanderen. We labelen elke fles met de British Airways Speedmarque en verzegelen ze per hand met was hier in Cambridge - een echt uniek product dus."

De Cambridge Distillery is een van de meest bekroonde destilleerderijen in de wereld, beroemd om een ander speciaal gemaakte blend uitgeroepen tot 's werelds duurste gin - Watenshi Gin - (£ 2.000 per fles).

Passagiers die in de First klasse van British Airways vliegen hebben toegang tot een wereldwijd netwerk van luxueuze lounges – waaronder de prestigieuze Concorde Room in London Heathrow en New York JKF. Eens aan boord, genieten First reizigers van een ruime privé suite met een ‘fully flat bed’ om te relaxen. Of ze kunnen genieten van een overheerlijk 5-sterren diner.

Meer informatie over vliegen in First via ba.com of 0044 (0) 344 493 0787.

-EINDE-

Over Cambridge Distillery

De Cambridge Distillery werd opgericht door het echtpaar William en Lucy Lowe. William is de Master Distiller, die persoonlijk en combineert op maat gemaakte gin recepten. Zijn carrière in de drankenindustrie omspant 19 jaar. Zijn vrouw Lucy is verantwoordelijk voor branding en marketing van de distilleerderij. De Cambridge Distillery heeft de titel “World’s Most Innovative Spirit " drie keer gewonnen. Dankzij hun unieke productiemethodes tellen zelfs twee Michelin-sterren restaurants zoals Midsummer House, beroemde instellingen, waaronder het House of Lords, en internationaal erkende merken zoals British Airways tot hun klanten.

Cambridge Distillery zijn pioniers van innovatie binnen de sector van gedistilleerde dranken, gedreven door hun Master Distiller, die een echte expert in alcohol is: hij fungeert als jurylid op internationale wedstrijden voor wijn en gedistilleerde dranken, hij geeft ‘spirits education’ lessen en staat dit jaar op de shortlist voor de titel van "International Spirits Communicator of the Year".

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van de International Airlines Group. Het is één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 199 bestemmingen wereldwijd.

British Airways investeert in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways

Over Grayling

PR Agency: Corporate & consumer brand communications - Media relations & trainings - Reputation & crisis management
// Grayling & Citigate (former PR Force)