Hilton kondigt Jochem-Jan Sleiffer aan als nieuwe Senior Vice President, Operations, Full-Service Hotels, Continental Europe

Woensdag 11 januari 2017 — Hilton (NYSE: HLT) kondigt vandaag aan dat Jochem-Jan Sleiffer is aangesteld als Senior Vice President, Operations, Full-Service Hotels, Continental Europe. In deze rol heeft hij een breder mandaat en is hij nu verantwoordelijk voor 51 Full-Service hotels (waaronder Hilton, DoubleTree by Hilton en Curio) en zijn er onder zijn leiding eveneens 13 projecten in ontwikkeling. Hij wordt nu verantwoordelijk voor onder andere het recent geopende en bekroonde Hilton Amsterdam Schiphol Airport en Hilton Batumi aan de kust van Zwarte Zee in Georgië.

Jochem-Jan startte in 1990 bij Hilton Amsterdam. Sindsdien is hij doorgegroeid binnen het bedrijf en heeft hij met succes enkele operationele rollen vervuld in Europa. Zijn carrière bij Hilton omvatte leidinggevende posities in Brussel, Londen, Parijs en Athene. Zijn meest recente rol was Vice President, Operations, Northern, Central & Eastern Europe. In de afgelopen jaren was hij betrokken bij de sterke groei van het bedrijf, waaronder de spraakmakende opening van het Waldorf Astoria in Berlijn, DoubleTree by Hilton Wroclaw in Polen en de eerste Hilton opening in Estland, Hilton Tallinn Park.

Jochem-Jan heeft zich gepositioneerd als expert in het optimaliseren van bedrijfsprocessen en heeft een reputatie opgebouwd als iemand die innovatie stimuleert en best practices deelt met de rest van het bedrijf. Ook is hij overtuigd ambassadeur van Hilton’s Corporate Responsibility Strategy ‘Travel with Purpose’. Een van zijn speerpunten is het promoten van gedifferentieerd personeel, en dan voornamelijk het toenemen van het aantal vrouwen in leiderschapsposities. Hij heeft tevens het voortouw genomen bij Hilton-programma’s voor het aantrekken van jongeren en bij trainingsprogramma’s waarbij hij zijn passie voor het bieden van vaardigheden, ervaring en kansen binnen het bedrijf deelt met jongeren.

Simon Vincent OBE, Executive Vice President & President, Europe, Middle East & Africa, Hilton, over Jochem-Jan’s aanstelling: “De bijdrage van Jochem-Jan is een belangrijk element geweest van ons succes in de regio. Gedurende zijn 26-jarige loopbaan bij Hilton heeft hij fantastische resultaten laten zien. Dit is mede te danken aan zijn energie, enthousiasme en ervaring in de hospitality branche. Met zijn scherpe focus op omzet, innovatie en het aansturen van sterke teams ben ik er zeker van dat hij een positieve impact zal hebben in zijn nieuwe rol waarbij hij verantwoordelijk is voor Continentaal Europa.”

Jochem-Jan Sleiffer, Senior Vice President Operations, Full Service Hotels, Continental Europe van Hilton over zijn aanstelling: “Ik ben zeer enthousiast over mijn nieuwe rol. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met onze teams in Continentaal Europa om een bijzondere ervaring voor onze gasten te realiseren. Ook wil ik interessante kansen creëren voor onze medewerkers om zo maximale inkomsten te genereren voor de eigenaren en bij te dragen aan een positief effect binnen onze gemeenschap. Ik ben van plan me nog meer te concentreren op het verbeteren van de prestaties van de hotels, digitale innovaties in de dienstverlening te versnellen. Ook wil ik de continue groei van onze pipeline in Continentaal Europa ondersteunen. Ik kijk er ook naar uit om weer samen te werken met het team in Nederland, waar mijn carrière 26 jaar geleden begon.”

- EINDE -

Over Hilton Worldwide
Hilton Worldwide (NYSE: HLT) is een wereldwijd gerenommeerd hotelbedrijf. De merken van het bedrijf omvat meer dan 4.800 managed, franchised, owned en leased hotels en timeshare properties met meer dan 789.000 kamers in 104 landen. Al 97 jaar richt Hilton Worldwide zich met zijn wereldwijde merken op het voortzetten van de traditie in het bieden van uitzonderlijke ervaringen aan zijn gasten. Het portfolio van het bedrijf omvat 13 eersteklas internationale merken waaronder Hilton Hotels & Resorts, Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Canopy by Hilton, Curio - A Collection by Hilton, DoubleTree by Hilton, Embassy Suites by Hilton, Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Tru by Hilton, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton and Hilton Grand Vacations. Daarnaast beheert het bedrijf het bekroonde loyaliteitsprogramma Hilton HHonors®. Hilton HHonors leden die direct via Hilton boeken, krijgen altijd extra voordelen zoals een exclusieve korting, gratis Wi-Fi, en digitale faciliteiten die exclusief via de toonaangevende Hilton HHonors app beschikbaar zijn. Zo kunnen HHonors leden via de app digitaal inchecken, hun kamer kiezen en toegang tot hun kamer krijgen met de Digital Key. Kijk voor meer informatie over het bedrijf op news.hiltonworldwide.com en connect met Hilton Worldwide op Facebook, Twitter, YouTube, Flickr, LinkedIn en Instagram

2015_Headshot_JJS_preferred