Hier doet Jessie J haar kerstinkopen

Ga kerstshoppen als een echte VIP in Londen dankzij British Airways en Jessie J!

Donderdag 10 december 2015 — De Britse zangeres Jessie J, bekend van hits waaronder Price Tag en als jurylid van The Voice UK is een hedendaags stijlicoon. British Airways heeft de hulp ingeroepen van juist deze trendsetter om een shopgids voor Londen samen te stellen. Jessie J maakte speciaal voor de Britse luchtvaartmaatschappij een lijst met de beste winkels en shopping-locaties in Londen die je zeker niet aan je voorbij mag laten gaan.

Van vintage looks tot designer labels en van gigantische warenhuizen tot marktstalletjes, hier alvast Jessie J’s favorieten:

Dover Street Market

Dover Street Market, of DSM, is een van Jessie’s favoriete plekken in Londen. Hier kan je heerlijk winkelen. Merken als Comme des Garçons en onze eigenste Belgische topdesigner Ann Demeulemeester zijn hier vertegenwoordigd. Geen ander winkelgebied heeft dezelfde coole vibe als DSM. Er zijn ook genoeg goede eettentjes hier.

Camden

“Camden is perfect om te winkelen, maar ik treed er ook erg graag op”, aldus Jessie. In Camden kun je je de hele dag vermaken zoals op de Camden market, de grootste openlucht markt van de stad. “Als je van mode houdt ben je hier aan het juiste adres, zelfs als je op de centjes moet letten.” In Camden staat ook de favoriete pub van wijlen Amy Winehouse ‘The Hawley Arms’. Deze kroeg is nog steeds een aanrader om na het winkelen naar toe te gaan.

Selfridges

Het lijkt misschien een open deur, maar Selfridges is altijd goed. Dit iconische warenhuis op Oxford Street is gigantisch en tijdens kerst stralen de duizenden lichtjes in de prachtige etalages. Je vindt hier voor ieder wat wils, dus als je slechts de tijd hebt om naar 1 winkel te gaan voor al je kerstinkopen, ga dan naar Selfridges!

Covent Garden

Een andere favoriet van Jessie J is Covent Garden. Covent Garden biedt de juiste mix van bekende merken en bijzondere ontwerpers. Je kunt hier heerlijk rondstruinen en je laten entertainen door de straatartiesten die je er zonder twijfel tegenkomt.

Rondom Carnaby Street

Hier vind je alternatieve designers die zich niet richten op de commerciële massa. Vlakbij Oxford Street neem je vanaf Carnaby Street de kleine zijstraatjes waar kleinschalige winkeltjes zijn gevestigd. Deze liggen achter de speelgoedwinkel Hamleys, waar Jessie nog heeft gewerkt.

Shoreditch

Dit is de place to go voor vintage kleding en snuisterijen. Het inspirerende Shoreditch in het oosten van Londen is erg populair en je zult je dan ook zeker amuseren met de vele hipsters die er rond lopen.

Notting Hill

Notting Hill is prima om zelf te ontdekken. Volgens Jessie zullen de meeste toeristen deze dure wijk kennen van de Hugh Grant film maar vaak weten zij niet dat er, net als in de film, geweldige boekenwinkels te vinden zijn.

Beyond Retro

Een fantastische vintage winkelketen in Londen. Naast al het moois ben je hier ook aan het goede adres voor die Ugly Christmas Sweater! “Ik ging vroeger altijd naar de vestiging in Soho en nu naar die in Brick Lane”, vertelt Jessie. “En voor de liefhebbers: bij een bezoek aan Brick Lane hoort natuurlijk ook een curry!”

Ga kerstshoppen als een echte VIP in Londen dankzij British Airways

British Airways biedt tot 7 dagelijkse vluchten vanuit Brussel naar Londen Heathrow. Met de metro bereik je gemakkelijk het centrum van de Britse hoofdstad met haar toeristische trekpleisters en winkels. Enkele shops bieden bovendien exclusieve kortingen aan voor passagiers van British Airways. Meer informatie over de merken die aan deze actie deelnemen op www.ba.com

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways