Grayling PR Belgium versterkt corporate en consumer brand team met nieuwe aanwervingen

Woensdag 8 juni 2016 — Grayling PR Belgium, onderdeel van het globale PR-netwerk van Grayling, breidt zijn communicatieteam in België uit met de aanwerving van Beatrijs Wouters en Silke Winters als account executives. Als bureau met 20 jaar ervaring in strategische communicatie-ondersteuning, zet Grayling PR Belgium met deze aanstelling een nieuwe stap in de versterking van het team en de verdere verankering van zijn merknamen Grayling en Citigate op de Belgische en Benelux-markt.

Beatrijs Wouters rondde in 2012 haar masterstudie in de Communicatiewetenschappen af aan de Katholieke Universiteit Leuven. Een jaar later behaalde ze haar postgraduaat Sport, Economie en Communicatie aan het Instituut voor Postacademische Vorming van de Vrije Universiteit Brussel. Sindsdien was Beatrijs Marketing en Communicatiemedewerkster van de Koninklijke Belgische Hockey Bond, waar ze verantwoordelijk was voor online communicatie, eventorganisatie en sponsorbeheer. Bij Grayling PR Belgium bestaat haar klantenportefeuille onder meer uit het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme, DHL, Reckitt Benckiser, Shurgard en Vueling.

Silke Winters studeerde in 2015 af als master in Communication Studies ‘New Media and Society in Europe’ aan de Vrije Universiteit Brussel. Na haar studies was ze Product Management Assitant bij C&A Buying. Bij Grayling PR Belgium bestaat haar klantenportefeuille onder meer uit Bosch, British Airways, Jaguar, Land Rover en het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme.

"We hebben het afgelopen jaar sterk ingezet op de uitbreiding van onze Belgische communicatieteams," zegt Nathalie Verbeeck, Managing Director van Grayling PR Belgium. "De aanwerving van Beatrijs en Silke is een volgende stap in dat proces. Ons bureau hecht veel belang aan het ontwikkelen en uitvoeren van een gepersonaliseerde communicatiestrategie voor elke klant, zowel op het gebied van corporate en crisiscommunicatie als consumer brand communicatie. Bovendien willen we de komende tijd in samenwerking met onze Nederlandse collega's een volwaardige Benelux-aanpak uitwerken, voornamelijk om onze consumerklanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Zo trachten we de aanwezigheid van onze merknamen Grayling en Citigate niet enkel op de Belgische, maar op de volledige Benelux-markt in de verf te zetten."

Over Grayling PR Belgium

Grayling PR Belgium/Citigate biedt al meer dan 20 jaar zowel strategische communicatie-ondersteuning op de lange termijn en ad hoc advies aan. Onze klanten komen uit verschillende uiteenlopende sectoren, zoals de energiesector, financial services, FMCG, retail, professional services, de transportsector en travel & toerimse. De kernactiviteiten van Grayling PR Belgium bestaan uit corporate communicatie, consumer brand marketing en crisis-, reputatie- en issuemanagement, waarbij mediarelaties als een rode draad door al onze activiteiten lopen.

Grayling (°2008)/Citigate bouwt in de Belgische markt verder op de erfenis en expertise van haar voorgangers PR Force (°1993) en Trimedia (eerste rebrand in 2005). Voor corporate klanten werkt Grayling PR Belgium onder de sub brand Citigate.

Grayling PR Belgium maakt deel uit van het globale netwerk van Grayling, 's werelds tweede grootste onafhankelijke public relations, public affairs, investor relations en evenementen consultancy. Het Graylingnetwerk is verspreid over heel Europa, de VS, het Midden-Oosten en Azië. De samenwerking tussen de verschillende kantoren heeft als voordeel dat Grayling PR Belgium niet enkel een op maat gemaakt BeLux aanbod heeft weten te ontwikkelen, maar tegelijkertijd ook een bredere internationale service kan aanbieden.

Beatrijs Wouters
Silke Winters