Grayling PR Belgium breidt corporate en crisisteam uit

Donderdag 10 september 2015 — Grayling PR Belgium, de Belgische tak van de internationale PR groep Grayling, breidt zijn corporate communicatie team in België uit met de aanwerving van Tess Desmecht als account executive. Zij zal ook deel uitmaken van het crisisteam. Op die manier wil Grayling, dat in België actief is onder de merknamen Grayling en Citigate, zijn marktpositie versterken als communicatie-adviesbureau gespecialiseerd in corporate communicatie en crisiscommunicatie.

Tess Desmecht studeerde Taal- en  Letterkunde: Nederlands – Scandinavistiek aan de Universiteit Gent. Aansluitend volgde ze aan dezelfde universiteit een master-na-master Meertalige Bedrijfscommunicatie. Binnen die opleiding rondde ze met succes een stage van twee maanden af bij Grayling PR Belgium, waar haar interesse voornamelijk uitging naar corporate en crisiscommunicatie. Haar klantenportefeuille bestaat onder meer uit Creditsafe, DHL, Generali Belgium en Goldman Sachs Asset Management.

Nathalie Verbeeck, Managing Director Grayling PR Belgium: “We zijn erg verheugd dat Tess na haar stage bij ons is gestart. Met haar als nieuwste teamlid versterken we ons corporate communicatie team en kunnen we bovendien nog meer inzetten op crisiscommunicatie, al jarenlang een van de core competenties bij Grayling PR Belgium. In combinatie met andere recente uitbreidingen binnen ons team, zijn we erin geslaagd om onze groei in 2015 te bestendigen en kunnen we ten allen tijde communicatieadvies van het hoogste niveau garanderen, zowel op het vlak van crisis en corporate als consumer brand communicatie. Die tendens willen we ook in de komende jaren voortzetten.”

Over Grayling

Grayling is een public relations en communicatiebureau dat op een uitgebreide, effectieve en full-service manier beantwoordt aan de behoeften van haar klanten op vlak van bedrijfs- en merkcommunicatie. Met het oog op het ontwikkelen en uitvoeren van een gepersonaliseerde communicatiestrategie voor elke klant, bieden we strategisch advies, definiëren we communicatiedoelstellingen en onderhouden we mediarelaties op een dagelijkse basis.

Ondanks de vrij nieuwe merknaam, kan Grayling (°2008) bogen op een uitgebreide ervaring op de Belgische markt, voortbouwend op de expertise en geschiedenis van zijn voorgangers PR Force (°1993) en Trimedia (merknaamverandering in 2005). Grayling vormt een wereldwijd netwerk van agentschappen actief in public relations, public affairs, investor relations en evenementen. Grayling heeft kantoren op 70 locaties in 40 landen. In België is de groep actief onder de merken Grayling en Citigate.