Generali Belgium bood ook in 2016 solide rendementen aan ondanks lage rentevoeten

Zoals de vorige jaren kan Generali Belgium ook in 2016 een correct rendement aan haar klanten aanbieden voor haar spaarverzekeringen. Het globaal nettorendement van Self Life Dynamico bedroeg in 2016 2,10%. Generali Belgium blijft anderzijds vooral focussen op tak23 levensverzekeringen en beschikt over een uitgebreid gamma van sterk presterende fondsen.

Globale nettoRENDEMENTEN BELANGRIJKSTE PRODUCTEN in 2016

Particulieren

Zelfstandigen en bedrijfen

SELF LIFE
Dynamico

CRESCENDO Dynamico

GENIBIZZ
Dynamico

1,25%-1,50%

2,10%

• Self Life Dynamico biedt een globaal nettorendement van 2,10% in het gamma spaarverzekeringen met periodieke premies met een lagere gegarandeerde rentevoet.
  • Crescendo Dynamico biedt een globaal nettorendement van 1,25% (voor  eenmalige premies met gegarandeerde rentevoet van 0,50%) of 1,50% (voor eenmalige premies met gegarandeerde rentevoet van 0,01%).
  • Genibizz Protection & Pension met lagere gegarandeerde rentevoet, een pensioenspaarformule voor zelfstandigen, behaalt in 2016 eveneens een globaal nettorendement van 2,10%.

HISTORIEK RENDEMENTEN BELANGRIJKSTE PRODUCTEN

SELF LIFE DYNAMICO

JAAR

Globaal brutorendement (pensioensparen en niet-gefiscaliseerde contracten)

Globaal brutorendement (langetermijnsparen)

Globaal nettorendement

3,23%

2016 (0,5%)

2016 (0,01%)

2,25%

2,29%

GENIBIZZ dynamico

JAAR

Globaal brutorendement

Globaal nettorendement

3,23%

2016 (0,5%)

2016 (0,01%)

2,25%

2,29%

2,10%

Martin Sturzlbaum, CEO Generali Belgium:

De aanhoudende lage rentevoeten blijven de financiële markten teisteren en hebben bijgevolg ook een invloed op de jaarlijkse rendementen. Toch zijn wij tevreden dat, ondanks deze lage rentevoeten, wij onze klanten een rendement van 2,10% kunnen aanbieden voor onze producten met periodieke premies. Bovendien blijven tak23 levensverzekeringen, die een alternatief bieden voor de klassieke beleggingsproducten, centraal staan in onze productstrategie.

OVER GENERALI BELGIUM

Generali Belgium is sinds 1901 aanwezig in België en vormt een onderdeel van de Generali Groep. Vanuit het hoofdkantoor in Brussel bedient de maatschappij 530.000 klanten en verkoopt ze een waaier levens- en schadeverzekeringen via een netwerk van om en bij de 1000 onafhankelijke makelaars in het hele land. In 2015 bedroegen de totale premie-inkomsten 671 miljoen euro. De activaportefeuille van Generali Belgium bedraagt 5,5 miljard euro.

In België is de Generali Groep ook aanwezig via drie belangrijke dochterondernemingen zijnde Generali Real Estate (GRE) dat bijna 147.000 m² beheert in kantoor- en residentiële gebouwen, Europ Assistance, een van de wereldleiders in bijstand en voor bedrijven Generali Employee Benefits (GEB), dat internationale coördinatie en monitoring biedt van programma's en groepsverzekeringsplannen van meer dan 1.500 multinationals.

OVER DE GENERALI GROEP

De Generali Groep is een van de grootste verzekeringsgroepen wereldwijd met een totaal van 74 miljard euro aan premie-inkomsten in 2015. Met 76.000 werknemers wereldwijd en meer dan 72 miljoen klanten in meer dan 60 landen bezit de Groep een leiderspositie op de West-Europese markten en neemt ze een steeds belangrijkere plaats in Centraal- en Oost-Europa en Azië in.

Bruno Peelman Marketing & Communications, Generali
Over Grayling

PR Agency: Corporate & consumer brand communications - Media relations & trainings - Reputation & crisis management
// Grayling & Citigate (former PR Force)