Ervaar de geschiedenis van Shakespeare in Londen!

Het is 400 jaar geleden dat William Shakespeare overleed en om de grootste Engelse schrijver ooit te herinneren zijn er in heel Engeland verschillende events doorheen het jaar. British Airways zet speciaal voor de trouwe Shakespeare fans de beste locaties en events in Londen even op een rijtje:

Verken het centrum van Shakespeare´s werk: Westminster Abbey en de Tower of London

William Shakespeare leefde in Londen en gebruikte de hoofdstad regelmatig als achtergrond voor zijn meest gekende werken zoals Henry IV en King Lear. Bezoek Westminster Abbey, de prachtige gotische kerk omringd door de mooie tuinen die Shakespeare gebruikte als inspiratie voor zijn toneelstukken. Het standbeeld van Shakespeare dat aan de kerk staat, toont duidelijk zijn connectie met de Westminster Abbey. Een ander inspirerend gebouw voor Shakespeare was de Tower of London, één van de hoofdattracties in de hoofdstad en een plaats met zoveel geschiedenis dat het zeker en vast een bezoek waard is!

Beleef de ultieme theater ervaring in ´The Globe`

Een must voor de echte Shakespeare fans is de theater ervaring in The Globe, een replica van Shakespeare´s originele theater! Hier worden regelmatig verschillende producties van de schrijver in open lucht opgevoerd wat zorgt voor een unieke ervaring van zijn werk. Shakespeare schreef zijn stukken namelijk voor het grote publiek dat vaak niet kon lezen en schrijven. In The Globe kan je teruggaan naar die tijd en ervaren hoe het publiek vroeger live kon genieten van de prachtige werken. Wil je meer weten over de historiek van The Globe zelf? Dan is de rondleiding of de expositie zeker iets voor jou! Theatervoorstellingen zijn in het Engels, de tour en expositie zijn ook te volgen via informatiesheets in het Frans.

Geniet van een exclusieve Shakespeare tentoonstelling in Windsor Castle

Een daguitstap naar Windsor is perfect te combineren met je weekendje Londen! Binnen veertig minuten ben je met de auto of de trein in Windsor, gelegen aan de rivier de Theems en onder andere gebruikt als setting voor Shakespeare´s komedie, the Merry Wives of Windsor. Bezoek er zeker de exlusieve tentoonstelling in de Royal Library in Windsor castle waar je werken van Shakespeare kan terugvinden die verzameld zijn geweest door het Britse koningshuis. De voorstelling loopt nog tot februari 2017.

Stap in de voetsporen van Shakespeare met de city walks in Londen

Voor de trouwe fans van Shakespeare is het een aanrader om de Shakespeare city walks te doen. De tour duurt ongeveer 90 minuten en brengt je naar de minder bekende monumenten en locaties in hartje Londen. Leer de échte Shakespeare kennen en ontdek er alles over zijn leven, vrienden en geliefdes!

“My Soul is in the Sky”

William Shakespeare,
A Midsummer Night's Dream

Voor meer informatie over vlucht, hotel en autoverhuur om je Shakespeare trip naar Londen te plannen, kan je terecht op: www.britishairways.com. British Airways vliegt tot 6 keer per dag van Brussel naar Londen Heathrow en 2 keer per dag van Luxemburg naar Londen Heathrow.

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 199 bestemmingen wereldwijd.

British Airways investeert in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways

Over Grayling

PR Agency: Corporate & consumer brand communications - Media relations & trainings - Reputation & crisis management
// Grayling & Citigate (former PR Force)