ERGO Insurance verdubbelt haar fondsengamma

23 nieuwe fondsen van vertrouwde beheerders aangevuld met nieuwe gerenommeerde namen

ERGO Insurance kondigt aan dat het haar fondsenaanbod meer dan verdubbelt. Naast de huidige 16 fondsen voegt de verzekeraar 23 nieuwe fondsen toe aan haar gamma beleggingsverzekeringen Comfort en Active. Niet enkel worden er extra fondsen toegevoegd van de huidige fondshuizen, het aanbod wordt ook verder uitgebreid met nieuwe fondsen van topbeheerders zoals Amundi, JP Morgan en M&G. Bovendien introduceert ERGO Insurance een driemaandelijkse kwalitieitsanalyse, zodat iedere belegger op de hoogte blijft van de prestaties en evolutie van zijn fondsenportefeuille.

Uitbreiding met 23 nieuwe fondsen

Met deze uitbreiding kunnen beleggers nu kiezen uit een nog wijder en meer gediversifieerd gamma. Naast nieuwe fondsen van de huidige fondshuizen BlackRock, Degroof Petercam, MEAG en Merit Capital, worden er aan het bestaande gamma fondsen toegevoegd van topbeheerders Amundi,  DNCA Finance, ETHENEA, Fidelity, Franklin Templeton, Henderson, JP Morgan, M&G en BNP Paribas. Deze kwalitatieve fondsen hebben een een uitstekende reputatie en zoeken steeds het evenwicht tussen risico en rendement. Bovendien doet ERGO Insurance elk trimester een kwaliteitsanalyse, die ervoor zorgt dat het fondsenaanbod voortdurend bewaakt en aangepast wordt.

Een fondsengamma voor elk beleggersprofiel

Om te beantwoorden aan de behoeften van beleggers die op zoek zijn naar rendement op de lange termijn, biedt ERGO Insurance deze fondsen aan in het Comfort en het Active gamma. De fondsen uit het Comfort gamma werden speciaal gecreëerd voor pensioensparen en investeren voornamelijk in Europese aandelen. Beleggers kunnen later eventueel kiezen voor fondsen uit het Active gamma, die onderschreven kunnen worden voor alle beleggingsverzekeringen, behalve pensioenspaarcontracten. Het Active aanbod bestaat uit 22 fondsen in 11 segmenten, waarbij er voor ieder segment de keuze is tussen twee fondsen.

"Bij ERGO Insurance gaan we steeds op zoek naar oplossingen op maat van iedere klant of verzekeringnemer." zegt Bart Depaemelaere, Head of Product & Pricing bij ERGO Insurance. "Om zowel onervaren beleggers als beleggers met ervaring een nog betere service aan te kunnen bieden, breiden we ons gamma uit met fondsen van enkele gerenommeerde huizen. De geselecteerde fondsen hebben in het verleden reeds bewezen dat ze risico kunnen omzetten in rendement en geven bovendien indicaties dat in de toekomst te kunnen herhalen. Dankzij onze kwalteitsanalyse en open-architectuurprincipe, waarbij telkens een fondsbeheerder geselecteerd wordt met uitgebreide expertise in het specifieke domein waarin elk fonds gepositioneerd is, kan onze klant rekenen op uitmuntende fondsen, alsook een accurate opvolging van de prestaties."

Elke belegger optimaal beschermen

Als verzekeraar wil ERGO Insurance beleggers zo goed mogelijk beschermen bij de opbouw van hun vermogen en de planning van hun projecten. Hun aanpak is erop gericht om risico's te beperken, zodat klanten zich kunnen focussen op andere zaken.

Bart Depaemelaere: "Wij onderscheiden vier mogelijke risico's: het verlies van kapitaal, sterke beursschommelingen, het verlies van koopkracht en het verminderen van de levensstandaard. Om onze beleggers optimaal te beschermen, maken we eerst een grondige analyse van hun projecten en ambities. Daaruit filteren we vervolgens een beleggersprofiel dat de risico's zo goed mogelijk dekt."

Praktische informatie

Het nieuwe fondsengamma wordt aangeboden binnen de beleggingsverzekeringen Comfort en Active (vanaf 35 tot 75 euro per maand).

Meer info over deze fondsen en beleggingsverzekeringen vindt u op www.ergo.be.

Over ERGO Insurance Group

ERGO is één van de belangrijkste verzekeringsgroepen in Duitsland en Europa. De Groep is wereldwijd vertegenwoordigd in meer dan 30 landen en concentreert zijn activiteiten in Europa en Azië.
ERGO heeft een uitgebreid aanbod op het vlak van verzekering, voorziening en dienstverlening. Op de thuismarkt in Duitsland is ERGO een van de toonaangevende spelers in alle segmenten. De Groep telt ongeveer 43.000 werknemers die als loontrekkende bediende of als voltijds zelfstandig vertegenwoordiger werken.

In 2015 tekende de Groep een premie-incasso op van € 17,9 miljard. ERGO maakt deel uit van Munich Re, één van de grootste herverzekeraars en risicodragers ter wereld.

Meer informatie op www.ergo.com.

ERGO Insurance in België

In België is de groep Munich Re via drie ondernemingen actief: ERGO Insurance (levensverzekeringen), DKV Belgium (ziekteverzekering) en D.A.S. (rechtsbijstandverzekering). ERGO Insurance is actief onder het merk ERGO via haar exclusief netwerk (ongeveer 500 actieve zelfstandige adviseurs en 300 agenten in België) en onder het merk ERGO Life via het makelaarsnetwerk (ongeveer 500 actieve onafhankelijke makelaars). De maatschappij telt 338 medewerkers die actief zijn op de hoofdzetel of in een van de 20 lokale Business Centers.

Meer dan 800.000 klanten in België hebben hun vertrouwen gegeven aan ERGO Insurance. De verzekeraar kon zich als een van de marktleiders plaatsen in het pensioenspaarsegment met een marktaandeel van 18,7%.

Meer informatie op www.ergo-insurance.be

Nathalie De Heem Head of Marketing, ERGO Insurance
Over Grayling

PR Agency: Corporate & consumer brand communications - Media relations & trainings - Reputation & crisis management