Eerste vlucht van nieuwe Dreamliner met First Class van British Airways

Dinsdag 27 oktober 2015 — British Airways' nieuwe Boeing 787-9 Dreamliner is voor het eerst in New Delhi Indira Gandhi International Airport geland. De route tussen Londen en New Delhi wordt vanaf nu uitgevoerd door het meest technologisch geavanceerde vliegtuig, compleet met een nieuwe First Class.

De allernieuwste toevoeging aan de vloot van British Airways werd op de Londense luchthaven Heathrow in traditionele Indiase stijl uitgezwaaid. De Eerste Officier, Caitlin Emery, werd bij het dopen van het vliegtuig bijgestaan door topmodellen Suki Waterhouse en Neelam Gill. Een krans en een speciaal ontworpen Bindi werd rond de voorkant van het vliegtuig geplaatst. De deur van de nieuwe Boeing 787-9 Dreamliner is versierd met een henna print en het vliegtuig werd omgeven door bloemen om geluk en voorspoed te vragen.

Robert Williams, hoofd Azië-Pacific van British Airways: "We zijn zeer verheugd om met onze eerste Boeing 787-9 Dreamliner de route naar New Delhi te starten. Wij versterken hiermee onze focus op India. Bij British Airways stellen we onze klanten centraal door een hoge standaard aan comfort en luxe aan boord van onze vluchten te bieden, evenals een uitgebreid wereldwijd netwerk van bestemmingen met meer dan 179 steden in 75 landen."

De aanschaf van de nieuwe 787 is onderdeel van het £5 miljard investeringsprogramma van British Airways. De vloot wordt uitgebreid met in totaal 42 nieuwe 787 toestellen.

De nieuwe British Airways Boeing 787-9 Dreamliner is 6m langer dan zijn voorganger 787-8 en beschikt over vier klassen en een nieuwe First cabine. De nieuwe First suites zijn speciaal gemaakt voor de Boeing 787-9 en werden zorgvuldig ontworpen op basis van feedback van de First passagiers. Door het beste gebruik van de ruimte worden ze intiemer en zorgen ze dat comfort centraal staat in de vliegervaring.

British Airways' mocht vorige week tevens een tweede 787-9 verwelkomen. Deze is bestemd voor vluchten naar Abu Dhabi en Muscat. Andere, toekomstige routes zijn Kuala Lumpur, Austin en de nieuwe route naar San Jose, Californië.

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways