‘Downtime’ tips voor 's werelds meest populaire zakelijke bestemmingen

Met het getrouwheidsprogramma On Business verzamelen zakenreizigers nu punten bij British Airways alsook partners Iberia en American Airlines

Dinsdag 12 januari 2016 — All work and no play maakt een zakenreis saai, vandaar dat British Airways na aanleiding van de herlancering van het vernieuwde On Business programma de leukste tips van haar medewerkers verzameld heeft over waar en hoe je het beste kan genieten van je vrije tijd, of ‘downtime’, wanneer je voor het werk op reis bent.

Verenigde Staten

Zakelijke reizigers hebben overal in de VS een grote keuze aan vrijetijdsmogelijkheden. Simon Brooks (British Airways Sales Manager America) verzamelde de volgende tips:

In San Francisco is Fisherman ’s Bay een van de meest populaire plaatsen om te bezoeken. Hier kan je zeeleeuwen in de zon zien luieren en met een rondvaartboot oversteken naar het beroemde Alcatraz eiland, waar je tijdens een geleid bezoek de beruchte gevangenis ontdekt.

Er wordt wel eens gezegd dat alles groter is in Texas: dus plan je volgende meeting in Austin eens in een van de wereldberoemde BBQ restaurants, zoals bijvoorbeeld Stubb’s BBQ, en bespreek de zakelijke samenwerking bij een gigantische portie beef brisket of pulled pork in hun iconische saus – natuurlijk ter plaatse bereid in kolossale rokers! Als je tijdens het weekend in Austin bent, mag je er zeker de Sunday Gospel Brunch niet missen, een leuke mix van live muziek en lekker eten!

New York trekt miljoenen zakelijke bezoekers per jaar en er is geen tekort aan downtime opties! Shop voor jezelf - of je vrienden en familie - in beroemde winkels zoals Saks Fifth Avenue of Barney’s. Ga ’s avonds dan de Empire State Building op (open van 08:00-02:00 uur) en geniet van het prachtige uitzicht over de stad die nooit slaapt! Een Broadway show achteraf rondt je vrije dag in de Big Apple dan helemaal af.

Eerder dit jaar kondigde British Airways haar nieuwe, dagelijkse non-stop route naar San José, Californië aan. Als je ook buiten de meeting room en de hotelkamer een indruk van de meest innovatieve plek ter wereld wilt krijgen, moet je een bezoek aan het Museum van technologie en innovatie brengen. Hou je meer van actie om na een drukke werkdag je hoofd leeg te maken? Plan dan een dagje in het pretpark California's Great America in: achtbanen, live shows, concerten, vuurwerk, lekker eten en zelfs een waterpark laten je de stress helemaal vergeten!

Een andere belangrijke business hub in de VS is Washington. Het Witte Huis, het Capitool en de National Mall zijn uiteraard must-sees. Aan de westelijke kant van de National Mall vind je het Lincoln Memorial, waar de 16e president van de Verenigde Staten in marmer vereeuwigd is. Het bijna 5 meter hoge monument wordt omringd door 36 kolommen, die elk een staat in de Unie op het moment van overlijden van de Lincoln representeren. Het is indrukwekkend, en vooral ’s avonds wanneer het sfeervol verlicht is een echte aanrader!

Johannesburg

Tijdens je downtime in Johannesburg kan je tal van topattracties bezoeken, waaronder het Apartheid Museum, Constitution Hill, en als je archeologie fan bent dan is de wieg van de mensheid de ultieme bezienswaardigheid voor jou! Ze is een van de acht Zuid-Afrikaanse UNESCO World Heritage sites en herbergt ongeveer 40% van de menselijke voorouder fossielen van de wereld, weet Edward Frost (RCM South and East Africa).

Kuala Lumpur

Robert Williams (Head of Asia Pacific Sales) kan een daguitstap naar de Batu Caves aanbevelen. Als je fit genoeg bent en van uitdagingen houdt, beklim dan in je vrije tijd de 272 treden naar deze grot, ze is een van de meest adembenemende natuurlijke grotten van Maleisië en ook bekend voor het hoogste standbeeld in de wereld van Murugan, een hindoe-godheid. De grot met het gouden standbeeld net buiten de ingang ligt op slechts 30 minuten met de trein van de hoofdstad Kuala Lumpur. De site is zowel een hindoetempel en een heiligdom en een geweldige plek voor toeristen of zakenreizigers die hier een tussenstop inlassen om met adembenemende uitzichten over Kuala Lumpur voor het trappenklimmen beloond te worden!

London

Londen’s belangrijkste zakenwijken liggen in het oosten van de stad in de City en de Docklands. Dicht bij de O2 Arena dus - 's werelds drukste pop podium. Er zijn altijd concerten of andere optredens, check dus best op voorhand wat er tijdens je zakenreis gepland staat. Als je overdag enkele uurtjes vrijaf hebt kan je een ritje op de Coca-Cola London Eye reuzenrad maken. Hopelijk heb je geen last van hoogtevrees, want het is 's werelds hoogste vrijdragende reuzenrad!

Ook voor diegenen die liever aan de grond blijven heeft Marie Hilditch (Head of Corporate Sales UK) enkele goede tips. Ga dan bijvoorbeeld naar Chinatown in Soho om straatartiesten te zien of in een van de vele restaurants die de wijk rijk is te gaan eten. Combineer je bezoek met een show in één van de vele nabijgelegen theaters. Goedkope last-minute tickets zijn dagelijks verkrijgbaar bij de officiële stand op Leicester Square.

On Business

On Business biedt kleine en middelgrote bedrijven gratis lidmaatschap en besparingen in de vorm van kortingen op vluchten alsmede gespaarde punten op gevlogen vluchten. Het getrouwheidsprogramma heeft meer dan 30.000 leden. On Business sluit nu ook Iberia en American Airlines in, de leden profiteren dus van hun uitgaven bij alle drie de maatschappijen door lid van maar één getrouwheidsprogramma te worden. Daardoor kunnen kleine en middelgrote bedrijven meer beloningen in de vorm van gratis vluchten of upgrades verwerven terwijl de individuele zakenreiziger Avios punten bij Executive Club en Iberia Plus verzamelt.

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways

On Business - Saving companies money on flights (Europe)