De leukste “out of office”-berichten

De 'Out of Office'-campagne van het Kroatische Nationaal Bureau voor Toerisme was een uitdaging voor deelnemers uit de hele wereld om creatief te zijn, van Sri Lanka tot in Australië!

Dinsdag 28 juni 2016 — Tussen 13 mei en 7 juni 2016 hield het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme een innovatieve ‘Out of Office’-campagne op sociale media. Daarbij werd aan werknemers uit de hele wereld gevraagd om een zo origineel mogelijk OOO-bericht te bedenken en dat te delen op de Facebook-pagina van het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme of via Twitter met de hashtag #OOOAwards. 

De leukste mededeling ter wereld? Volgens het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme is dat “I am out of the office”. Dat mag dan misschien een subjectieve keuze zijn, ze diende wel als inspiratiebron voor de fans op sociale media.

De nationale en internationale winnaars zijn bekend

In België won Chris Schoorman de prijs voor het leukste OOO-bericht, terwijl Maria Belcher (VS) tot internationale winnaar werd uitgeroepen. Zij won een 7-daagse cruise voor 4 personen langs de Kroatische kust en een origineel beeldje van de Out of Office Award.

OOO-berichten brengen mensen bij elkaar

“Iedereen die een professioneel e-mailadres heeft, moet vroeg of laat een automatisch antwoord instellen, bijvoorbeeld wanneer men op vakantie vertrekt. In dat opzicht zijn OOO-boodschappen iets dat ons allemaal bindt," aldus Ratomir Ivicic, directeur van het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme. “Deze campagne was een ongezien succes, dankzij de internationale dimensie, maar vooral dankzij het enthousiasme en de creativiteit van alle deelnemers."

Tijdens de campagne werden meer dan 4.000 Out of Office-berichten ingezonden. De actie bereikte 8,1 miljoen gebruikers op Facebook en 5,9 miljoen mensen via Twitter; ze leverde 240.000 reacties, shares en likes op.

###

Maria Belcher (VS) won de 1ste internationale prijs met het volgende OOO-bericht:

My dear colleagues:
I will not be doing any work today.  I am in this state of blissful and utter contentment and will be heading to Croatia to learn how to pronounce the word ""fijaka"" properly.  Please carry on until I am no longer OUT OF OFFICE.

De Belgische winnaar Chris Schoorman kondigde zijn vakantie in Kroatië aan met een poëtisch OOO-bericht:

Bonjour,

Je suis absent. Physiquement et mentalement.

Je ne suis joignable que si vous parlez le language des sirènes.

La mer de l'Adriatique sera mon fief pour quelques jours, son soleil mon énergie, ses reliefs mon salut et ses habitants mon renouveau...

Bon baisers salés de Croatie... Chris  

###

Over het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme

Het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme is een toeristische organisatie met hoofdzetel in Zagreb, opgericht om de identiteit en de reputatie van de bestemming Kroatië in het buitenland te verbeteren en te promoten. In 2015 werden er in totaal 80 miljoen overnachtingen in Kroatië geboekt, 6,9% meer dan het jaar ervoor. De organisatie heeft lokale kantoren in 16 kernmarkten en is sinds 2001 ook aanwezig in België. Sinds 2010 is het aantal Belgische aankomsten in Kroatië gestegen met 58,83%.

Over Kroatië

Kroatië heeft een uitgestrekte kustlijn langs de Adriatische Zee, op slechts een steenworp afstand van Centraal-Europa. De stranden van Istrië en Kvarner liggen op slechts 1 300 kilometer van België en zijn gemakkelijk bereikbaar met de auto. Vanuit Brussel of Charleroi duurt een vliegreis naar de belangrijkste Kroatische steden slechts 2 uur. Toeristische trekpleisters in Kroatië zijn de oude vestingstad Dubrovnik, die op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat, de verschillende eilanden van de Split-archipel, Istrië, de Plitvicemeren, Zagreb, het natuurpark Kopački rit en de stranden van Zrće in Novalja en Zlatni Rat.

Voor meer informatie over Kroatië en het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme kan u terecht op www.croatia.hr.