De beste activiteiten en shopping-tips voor een op en top Londense Kerst

Vlieg naar Londen en ervaar de magie van de Britse hoofdstad tijdens de feestdagen!

Donderdag 3 december 2015 — De eindejaarsfeesten zijn ongetwijfeld een van de beste momenten om Londen te bezoeken. De Britse hoofdstad biedt tijdens de feestdagen tal van leuke activiteiten om je onder te dompelen in een magische kerstsfeer:

(Her-)ontdek de magische wereld van Zweinstein - in de sneeuw

Een zwaai met het toverstokje en de magische wereld van Zweinstein en de Warner Bros. Studio Tour te Londen wordt omgetoverd tot een feeëriek kerstverhaal. Dé perfecte gelegenheid om een kijkje achter de schermen te nemen en originele Harry Potter rekwisieten te bewonderen zoals de grote feestelijke kersttafel. Natuurlijk mag ook de beroemde brandende kerstpudding niet ontbreken! Voor nog meer kerst-romantiek werd ook de maquette van Zweinstein met sneeuw bedekt. Reserveren kan via www.ba.com

Bewonder een traditionele kerst pantomime

In Groot-Brittannië is de pantomime een belangrijke, eeuwenoude kersttraditie. De mogelijkheid om een van deze musicals, vaak met bekende sterren in de cast, mee te maken mag je beslist niet missen! Ga bijvoorbeeld naar de Hackney Empire in Londen en kijk nog tot 3 januari 2016 naar hun versie van de klassieker ‘Jaap en de Bonenstaak’.

Geniet van een kerstdiner op de Theems

Genieten van een feestelijk etentje terwijl je aan boord van een luxe boot de Theems afvaart? Het kan! Volle kracht vooruit voor een 3 uren durende dinnercruise met vertrek en aankomst in Greenwich. Echt een onvergetelijke manier om Kerstmis te vieren!

Supporter bij de traditionele Serpentine zwemwedstrijd

Weer of geen weer, sneeuw of storm, sinds 1854 trotseren de leden van de Serpentine Swimming Club tijdens hun traditionele 100-yard run (ca. 92m) ieder jaar het ijskoude water van het Serpentine meer in Hyde Park. Het is zeker plezieriger en vooral warmer om de wedstijd, ook Peter Pan Cup genoemd, van het vaste land te volgen in plaats van zelf mee te zwemmen!

Bewonder de kerstboom op Trafalgar Square

De Trafalgar Square kerstboom is sinds 1947 een jaarlijks geschenk van de stad Oslo voor Londen, om het Verenigd Koninkrijk te bedanken voor zijn steun tijdens de Tweede Wereldoorlog. De boom fonkelt volgens de Noorse traditie met 500 witte lichtdecoraties. De kerstzangers, die er tijdens de hele maand december tot half januari zingen voor het goede doel, ronden dit romantische kerstplaatje helemaal af.

Laat je betoveren door de Notenkraker in het Royal Opera House

Het ballet ‘De Notenkraker’, vaak verbonden aan kerst, vertelt het verhaal van een meisje dat meegesleept wordt in een prachtig avontuur dankzij een betoverd geschenk. Geleid door de briljante partitie van Tsjaikovski, brengt dit ballet echt iedereen in kerststemming. Het is aanbevolen om op voorhand te reserveren. In The Langham kunnen bezoekers ook een door de Notenkraker geïnspireerde thee proeven!

Breng een bezoekje aan de 'grot' van de Kerstman bij Harrods

Duizenden kinderen per jaar komen naar Harrods in Knightsbridge om hier de Kerstman te ontmoeten. Maar niet zonder eerst nog een beetje in zijn atelier rond te neuzen! De ouders kunnen intussen ontspannen bij thee met champagne geserveerd in The Georgian Restaurant. En als er bij zoveel afleiding geen tijd meer blijft om ook effectief te winkelen: geen paniek! Er is een Harrods in Terminal 5 van Heathrow. Hier vind je dezelfde producten en vaak tegen gereduceerde prijzen!

Ga kerstshoppen als een echte VIP in Londen dankzij British Airways

British Airways biedt tot 7 dagelijkse vluchten vanuit Brussel naar Londen Heathrow. Met de metro bereik je gemakkelijk het centrum van de Britse hoofdstad met haar toeristische trekpleisters en winkels. Enkele shops bieden bovendien exclusieve kortingen aan voor passagiers van British Airways. Meer informatie over de merken die aan deze actie deelnemen op www.ba.com

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways