De 5 beste muziekfestivals in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten deze zomer

Combineer je vakantie of citytrip met ´s werelds beste muzikanten en DJ´s

Elk jaar vliegt British Airways miljoenen muziekfans rond de wereld en met de start van het festivalseizoen lanceert de Britse luchtvaartmaatschappij een top vijf van de beste muziekfestivals in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.­­­­ Van pop en rock tot electronic en dance, deze vijf festivals pakken uit met de grootste namen van de muziekindustrie op dit moment en zijn een perfect excuus om eropuit te trekken!

Claire Bentley, BA Holidays Manager Director verklaart:

Festivals zijn een groot deel van de entertainment kalender en kunnen een ideale reden zijn om een nieuw land te ontdekken. Vandaag zijn er veel festivals die muziek verbinden met eten, comedy en cultuur waardoor je een mix van activiteiten kan ontdekken op één locatie.”

Hieronder een overzicht van de vijf beste festivals deze zomer in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten:

#1: Glastonbury Festival22 tot 26 juni, Worthy Farm, Somerset, VK

Glastonbury is het grootste muziek-, en podiumkunstenfestival in de wereld met meer dan 175 000 bezoekers elk jaar. Dit jaar komen onder andere grote artiesten als Adele, Muse en Coldplay. Vergeet zeker niet je laarzen in te pakken want de weide is gekend om zeer modderig te worden als het regent!

#2: Latitude 14 tot 17 juli, Southwold, Suffolk, VK

Van mode en theater tot live muziek en comedy, Latitude heeft iets voor iedereen! Het festival vindt plaats in Southwold – een populaire plek bij Britse celebrities – en heeft meerdere prijzen gewonnen voor gezinsvriendelijkheid omdat het ook leuke activiteiten voor kinderen en tieners organiseert. Volwassenen kunnen genieten van comedy van onder andere Russel Howard en muziek van The National en New Order.

#3: Pitchfork Music Festival 15 tot 17 juli, Union Park, IL, VSA

Voor de 11de editie van het indie muziekfestival keert het terug naar Chicago´s Union Park. Op de line up staan onder meer Beach House, Car Seat Headrest, Broken Social Scene en Carly Rae Jepsen. Op zaterdag is er ook een optreden van voormalig Beach Boy Brian Wilson, die er zijn legendarische album Pet Sounds brengt.

#4: Outside Lands Music and Arts Festival 5 tot 7 augustus, Golden Gate Park, San Francisco, CA, VSA

Ga naar Californië voor een driedaags festival gevuld met muziek, eten, wijn, bier, comedy en kunst. Beleef de optredens van de grootste muzieksterren zoals Radiohead en Lionel Richie of ga naar het ´Gastromagic´ gebied waar je kan genieten van entertainment, eten en lekkere cocktails.

#5: Bestival 8 tot 11 september, Isle of Wight, VK

Grote headliners voor dit festival op het kleine Isle of Wight zijn onder andere The Cure, Fatboy Slim en Bastille. Naast verschillende muziekacts zijn er ook leuke attracties zoals een kermis, een food festival en de Women´s Institute tent.

Voor meer informatie over vlucht, hotel en autoverhuur om je festivaltrip te plannen vanuit Londen, kan je terecht op ba.com

EINDE

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Over Grayling

PR Agency: Corporate & consumer brand communications - Media relations & trainings - Reputation & crisis management
// Grayling & Citigate (former PR Force)

Grayling