David Beckham praat met British Airways over reizen, favoriete familievakanties en bestemmingen die nog op zijn verlanglijstje staan

Vrijdag 10 juni 2016 — Van zijn liefde voor Amerika, tot wandelen met zijn hond in Hyde Park en zijn favoriete bestemmingen voor een familievakantie. De iconische Britse voetballer en frequent flyer David Beckham praat met British Airways’ High Life magazine over de wereld rondreizen, lunchen in pubs en zijn lievelingsstad.

Je vliegt de wereld rond voor je werk – wat is je favoriete bestemming?

Dat is een moeilijke. New York en LA zijn speciaal, maar ik hou ook van Singapore, waar ik graag in het Marina Bay Sands verblijf. Maar is er eigenlijk iets dat Parijs kan overtreffen? Er zijn gelijkwaardige bestemmingen, maar Parijs is moeilijk te overtreffen. Natuurlijk kom ik ook graag naar mijn thuisstad, Londen. Die heeft alles te bieden wat je verwacht van een stad.

Wat is je favoriete restaurant in Londen?

De restaurants in Londen zijn bij de beste van de wereld, het is dus moeilijk om er ééntje uit te kiezen. Momenteel lunch ik graag in pubs, ‘The Cow’ in Notting Hill is heel goed.

Wat doe je graag met je familie in Londen?

Er is niets leuker dan samen met mijn kinderen de hond uitlaten in Hyde Park. Je voelt echt dat je in het hart van de meest fantastische stad ter wereld bent.

Wat was tot nu toe je beste vakantie?

Onze kerstvakanties op de Maladieven zijn altijd ongelofelijk. Het is ideaal voor de hele familie. Daarnaast ben ik ook een enorme fan van Bali.

Wat is je favoriete bestemming in de Verenigde Staten?

Ik heb zoveel leuke vakanties gehad in de Verenigde Staten, vooral samen met Victoria en de kinderen. Maar onze meest memorabele vakantie daar was in Utah. Het landschap daar is adembenemend.

Heb je een favoriet sportstadium?

Het Estadia Santiago Bernabeu in Madrid, het Wembley Stadium in Londen en Old Trafford in Manchester zijn uiteraard mijn persoonlijke favorieten. Ze hebben alles wat je kan wensen als speler en als fan, inclusief omvang en atmosfeer. Ik ben nog nooit in La Bombonera in Buenos Aires geweest, maar ik zou er graag eens heen gaan. Het schijnt er ongelofelijk te zijn.

Je reist veel. Welke bestemming staat er nog op je verlanglijstje?

Ik heb enorm veel geluk dat ik al zoveel plaatsen bezocht heb over de hele wereld. Antartica bijvoorbeeld, was heel speciaal en zal ik nooit vergeten. Er is nog zoveel te zien, maar het is zo moeilijk om te kiezen. Ik wil graag ergens eens culinaire reis maken. Mijn volgende vakantie zal dus ergens zijn waar ik van verschillende keukens kan proeven.

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways