Creditsafe vergroot wereldwijd bereik in Azië

Dinsdag 20 september 2016 — Creditsafe, ’s werelds meest gebruikte verstrekker van online krediet- en bedrijfsinformatie, maakt vandaag de opening van haar eerste kantoor in Azië bekend. Creditsafe opent het 18e kantoor van het bedrijf in Japan, met hoofdkantoor in Tokyo en de operationele leiding vanuit Fukuoka.

Naast het opzetten van het Japanse kantoor, gaat Creditsafe ook haar wereldwijde database verder uitbreiden om zo Belgische ondernemingen toegang te verschaffen tot gegevens over meer dan 12 miljoen beursgenoteerde en niet-beursgenoteerde Japanse bedrijven. De opening van het nieuwe kantoor volgt kort op de recente uitbreiding van de internationale database van Creditsafe met bedrijfsgegevens van ondernemingen in 18 landen in Europa en Azië. Creditsafe kan nu essentiële handelinformatie-rapporten leveren van meer dan 230 miljoen bedrijven wereldwijd.

Cato Syversen, Group CEO van Creditsafe, reageert: "De Japanse markt heeft een beperkte keuze aan handelsinformatie en wij geloven dat de lokale bedrijven daar in meerdere opzichten nadeel van hebben ondervonden. Dat is iets wat we nu hopen te veranderen. Na de Verenigde Staten is Japan de tweede grootste markt ter wereld voor het verstrekken van financiële bedrijfsinformatie, en strategisch gezien was het daarom een logische keuze om ons eerste Aziatische kantoor hier te openen.”

"Het realiseren van een sterke positie in Azië is essentieel voor onze groeistrategie op lange termijn, waarin we blijven doorgaan met het uitbreiden van onze internationale activiteiten. We streven ernaar om eind volgend jaar meer dan 300 medewerkers te hebben in Fukuoka en we zijn ook van plan om in de toekomst verder uit te breiden in Azië. "

Creditsafe’s wereldwijde database is één van de snelst groeiende in de industrie en ook één van de meest uitgebreide. Elke dag raadplegen wereldwijd meer dan 200.000 gebruikers de Creditsafe database, die meer dan een miljoen keer per dag wordt bijgewerkt met informatie afkomstig uit duizenden bronnen.

Over Creditsafe

Creditsafe neemt binnen de handelsinformatiemarkt steeds meer een pioniersrol op zich met een reeks nieuwe ontwikkelingen op het gebied van krediet-, sales- en marketinginformatie. Door het verstrekken van betrouwbare informatie over elk bedrijf ter wereld kan Creditsafe bedrijven, groot of klein, ondersteunen in het optimaliseren van commerciële activiteiten en de minimalisering van kredietrisico's. Meer dan 200.000 gebruikers en 90.000 klanten wereldwijd vertrouwen onze informatie voor de 450.000 zakelijke beslissingen die dagelijks genomen worden. Met meer dan 230 miljoen bedrijfsrapporten online en direct beschikbaar in 70 landen en elke 10 seconden 100 opgevraagde rapporten, is Creditsafe de meest gebruikte leverancier van handelsinformatie ter wereld. Creditsafe is sinds 2011 op de Belgische markt actief, boekte in 2015 een omzet van € 3,5 miljoen euro en stelt momenteel 31 mensen te werk.