Creditsafe lanceert compliance tool om witwassen en financiering van terrorisme te voorkomen

Makkelijk informatie achterhalen over mogelijke nieuwe zakenpartners met Creditsafe Compliance Search

Vrijdag 1 juli 2016 — Creditsafe, 's werelds meest gebruikte verstrekker van online krediet- en bedrijfsinformatie, lanceert Creditsafe Compliance Search. Met die nieuwe tool kunnen ondernemers snel en gemakkelijk informatie vinden over de Ultimate Beneficial Owner (UBO) van bedrijven in binnen- en buitenland om aan de 'Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme' te voldoen.

Voldoen aan de 'Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme' was tot nu toe een tijdrovende taak voor bedrijven en ondernemers. Als gevolg van Europese regelgeving hebben organisaties binnen de Europese Unie bij transacties boven de 15.000 euro een meldingsplicht en de verplichting om onderzoek te doen vooraleer ze een zakenrelatie aangaan. Met Creditsafe Compliance Search kunnen bedrijven nu makkelijker onderzoek doen naar nieuwe zakenrelaties.

Snel informatie vinden over UBO's

Creditsafe Compliance Search achterhaalt voor deze organisaties wie de UBO is van een bedrijf, of dit een politiek prominente persoon is en of deze belanghebbende op een sanctielijst voorkomt. De Creditsafe database is opgebouwd uit ruim 14.000 data en combineert eigen informatie met bronnen zoals de Kamer van Koophandel, zodat er in het onderzoeksrapport een link kan worden gelegd tussen de eigenaar van een bedrijf en zijn achtergrond.

Emma Germano, Country Manager BeLux bij Creditsafe: “Met Creditsafe Compliance Search willen we een oplossing bieden aan bedrijven uit allerlei sectoren die informatie nodig hebben over UBO's. In onze uitgebreide database kunnen ze snel de nodige data vinden over potentiële zakenrelaties en hun administratie makkelijk in lijn brengen met de binnen- en buitelandse wetgeving. Waar de verplichting tot onderzoek voorheen aanzienlijk wat tijd in beslag nam, maken wij met deze tool zowel nationale als internationale bronnen makkelijk toegankelijk voor onze klanten via één portaal."

Over Creditsafe

Creditsafe neemt binnen de handelsinformatiemarkt steeds meer een pioniersrol op zich met een reeks nieuwe ontwikkelingen op het gebied van krediet-, sales- en marketinginformatie. Door het verstrekken van betrouwbare informatie over elk bedrijf ter wereld kan Creditsafe bedrijven, groot of klein, ondersteunen in het optimaliseren van commerciële activiteiten en de minimalisering van kredietrisico's. Meer dan 200.000 gebruikers en 90.000 klanten wereldwijd vertrouwen onze informatie voor de 450.000 zakelijke beslissingen die dagelijks genomen worden. Met meer dan 190 miljoen bedrijfsrapporten online en direct beschikbaar in 52 landen en elke 10 seconden 100 opgevraagde rapporten, is Creditsafe de meest gebruikte leverancier van handelsinformatie ter wereld. Creditsafe is sinds 2011 op de Belgische markt actief, boekte in 2014 een omzet van € 2,7 miljoen euro en stelt momenteel 29 mensen te werk.

Emma Germano Country Manager BeLux at Creditsafe
Tess Desmecht Account Executive at Grayling