Creditsafe gaat partnership aan met SBM-Opleidingen

Handelsinformatie correct interpreteren om wanbetalingen te voorkomen

Creditsafe, ’s werelds meest gebruikte verstrekker van online krediet- en bedrijfsinformatie, breidt haar kennis uit aan de hand van een nieuw partnership met SBM-Opleidingen, een onderdeel van de Groep Syntra West die instaat voor maatoplossingen en (in-house) bedrijfsopleidingen en trainingen voor medewerkers. Met deze samenwerking komt Creditsafe tegemoet aan de stijgende vraag naar een transparantere handelseconomie en een volledigere kredietmanagementoplossing. Na de aangekondigde internationale uitbreidingen wil het bedrijf zo ook op lokaal niveau haar expertise verder uitdiepen.

Creditsafe biedt ondernemingen die deelnemen aan een SBM-opleiding nu een week gratis online toegang tot haar handelsrapporten. Tijdens de opleiding krijgen bedrijven een beter inzicht in hoe hun onderneming door anderen wordt beoordeeld en in de financiële stabiliteit van hun handelspartners. Aan de hand van de rapporten van Creditsafe krijgen de deelnemers meer uitleg over hoe deze 'financiële knipperlichten' correct geïnterpreteerd moeten worden om risicoklanten en prospects tijdig te detecteren en wanbetalers te vermijden. Concreet organiseert SBM drie opleidingsmodules: het lezen en begrijpen van een balans, het efficiënt interpreteren van handelsrapporten en de financiële analyse op één A4.

Emma Germano, country manager BeLux bij Creditsafe: "Het is ons motto om handelsinformatie zo transparant en toegankelijk mogelijk te maken voor elk bedrijf, maar we merken dat veel ondernemingen en ondernemers nog nooit gebruik hebben gemaakt van handelsinformatie. Daarom achten we dit nieuwe partnership net zo belangrijk en stellen we met plezier onze rapporten ter beschikking. SBM-Opleidingen biedt drie ideale opleidingen om ondernemers te ondersteunen. De modules 'financiële knipperlichten' helpen hen een totaalbeeld te vormen van hoe men handelsinformatie correct kan gebruiken en interpreteren, zodat ze in staat zijn om betere zakelijke beslissingen te nemen."

Drempel naar financieel inzicht verlagen

Ides Vanden Auweele, Teamleader Finance, Tax & Accountancy bij SBM-Opleidingen: "Financiële informatie rendeert maximaal bij een correct inzicht en interpretatie. Dit is de kracht van ons partnership met Creditsafe. SBM-opleidingen wil met deze reeks hands-on trainingen 'Financiële Knipperlichten' de drempel naar financieel inzicht verlagen. De modulaire opbouw laat toe rekening te houden met het verschillend niveau aan voorkennis. Zowel de geïnteresseerden zonder financiële voorkennis als diegenen met financiële ervaring kunnen op deze manier hun financieel inzicht op een hoger niveau tillen en nòg meer voordeel halen uit de waardevolle informatie in handelsrapporten. Doordat Creditsafe haar rapporten tijdelijk toegankelijk stelt van de cursisten, kan de opgedane kennis meteen heel praktijkgericht worden toegepast op hun eigen handelspartners. Dit partnership met Creditsafe past dan ook perfect binnen onze innovatieve aanpak om de overdracht van kennis en inzicht te combineren met het attent maken van de cursisten op het gebruik van ondersteunende performante software tools."

Creditsafe levert ondernemingen financiële bedrijfsinformatie zodat die de kredietwaardigheid van zakenpartners correct kunnen inschatten. Zo kunnen ze enerzijds de voorziene risico's beperken en anderzijds commerciële opportuniteiten creëren. Samen met haar partners kan het bedrijf nu een nog volledigere kredietmanagementoplossing bieden, met een transparantere handelseconomie tot gevolg. De afgelopen vijf jaar ging Creditsafe in België ook al duurzame partnerships aan met Collection Attorneys Europe, iController, Trade Credit Insurance, CRiON en MARSH. Door de samenwerking met SBM wil Creditsafe, na de aangekondigde uitbreiding in 18 nieuwe landen en de opening van een kantoor in Japan, ook op de Belgische markt haar expertise verder uitbreiden.

Over Creditsafe

Creditsafe neemt binnen de handelsinformatiemarkt steeds meer een pioniersrol op zich met een reeks nieuwe ontwikkelingen op het gebied van krediet-, sales- en marketinginformatie. Door het verstrekken van betrouwbare informatie over elk bedrijf ter wereld kan Creditsafe bedrijven, groot of klein, ondersteunen in het optimaliseren van commerciële activiteiten en de minimalisering van kredietrisico's. Meer dan 200.000 gebruikers en 90.000 klanten wereldwijd vertrouwen onze informatie voor de 450.000 zakelijke beslissingen die dagelijks genomen worden. Met meer dan 230 miljoen bedrijfsrapporten online en direct beschikbaar in 70 landen en elke 10 seconden 100 opgevraagde rapporten, is Creditsafe de meest gebruikte leverancier van handelsinformatie ter wereld. Creditsafe is sinds 2011 op de Belgische markt actief, boekte in 2015 een omzet van 3.5 miljoen euro en stelt momenteel 31 mensen te werk.

Emma Germano Country Manager BeLux, Creditsafe
Bert Victor Account Executive, Grayling
Emma Germano Country Manager BeLux, Creditsafe
Bert Victor Account Executive, Grayling