Creditsafe breidt dienstenpakket uit in 11 nieuwe landen

Woensdag 15 juni 2016 — Creditsafe, 's werelds meest gebruikte verstrekker van online krediet- en bedrijfsinformatie, kondigt aan dat het haar dienstenpakket uitbreidt in 11 nieuwe landen. De kredietinformatie van Creditsafe is vanaf nu ook beschikbaar voor bedrijven in Australië, Bangladesh, India, Mexico, Nepal, Pakistan, Rusland, Zuid-Korea, Sri Lanka, Taiwan en China. In totaal biedt Creditsafe nu meer dan 190 miljoen handelsinformatierapporten online aan in 52 landen.

Investeren in een buitenlandse markt is niet makkelijk en er zijn vele aspecten te overwegen, met inbegrip van een behoefte aan nauwkeurige gegevens. Om de internationale handel zo gemakkelijk en transparant mogelijk te maken, hebben de kredietraporten van Creditsafe een internationale uniforme score van A tot E, waarbij A een laag risico betekent, D een hoog risico en E zonder beoordeling. Zo kunnen klanten de kredietscores van een bedrijf over de hele wereld makkelijk vergelijken en analyseren.

Het bereik van de informatie van Creditsafe zal in elk land variëren. Met behulp van de plaatselijke officiële bronnen, registers en partners in elk land, is Creditsafe in staat om snel vragen te beantwoorden over de stabiliteit en financiële gezondheid van een bedrijf. In landen waar er geen officiële data beschikbaar zijn, zal Creditsafe een direct gesprek aangaan met de bedrijven en de vraag onderzoeken. Dergelijke rapporten zijn binnen de 2 à 10 werkdagen beschikbaar.

"De uitbreiding naar 11 nieuwe landen past perfect binnen onze internationale expansiestrategie. Door steeds meer nieuwe afzetmarkten te creëren, willen we de nauwkeurigheid en beschikbaarheid van onze data in de toekomst nog meer garanderen. Uiteraard zijn we ons bewust van de risico's, maar ik ben ervan overtuigd dat we met de juiste strategie en risicoanalyse onze klanten alleen maar extra voordelen kunnen aanbieden." zegt Emma Germano, Office Manager BeLux bij Creditsafe.

Krediet- en bedrijfsinformatie in China online en direct beschikbaar.

Daarnaast heeft Creditsafe recent China toegevoegd aan haar online platform. Sinds de export naar China vanuit de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk met 9% is gestegen in 2014, is China momenteel de tweede grootste economie ter wereld. China is ook het grootste land in bevolkingsaantal en zal naar alle verwachtingen 's werelds grootste markt voor luxegoederen zijn in 2020.

Over Creditsafe

Creditsafe neemt binnen de handelsinformatiemarkt steeds meer een pioniersrol op zich met een reeks nieuwe ontwikkelingen op het gebied van krediet-, sales- en marketinginformatie. Door het verstrekken van betrouwbare informatie over elk bedrijf ter wereld kan Creditsafe bedrijven, groot of klein, ondersteunen in het optimaliseren van commerciële activiteiten en de minimalisering van kredietrisico's. Meer dan 200.000 gebruikers en 90.000 klanten wereldwijd vertrouwen onze informatie voor de 450.000 zakelijke beslissingen die dagelijks genomen worden. Met meer dan 190 miljoen bedrijfsrapporten online en direct beschikbaar in 52 landen en elke 10 seconden 100 opgevraagde rapporten, is Creditsafe de meest gebruikte leverancier van handelsinformatie ter wereld. Creditsafe is sinds 2011 op de Belgische markt actief, boekte in 2014 een omzet van € 2,7 miljoen euro en stelt momenteel 29 mensen te werk.