Compacte multitalenten met verwisselbare voetplaten: nieuwe vlakschuurmachineserie van Bosch voor de vakman

Voor het eerst ook als accuversie verkrijgbaar

Maandag 19 september 2016

• „Flexibel dankzij snel verwisselbare voetplaten

• Licht, compact en comfortabel met één hand te bedienen

• Stofafzuiging voor gezonder werken waarbij tevens het gereedschap wordt gespaard

Zeer praktisch en flexibel: dat zijn de nieuwe éénhand-vlakschuurmachines van Bosch voor de vakman. Het programma dat is ontworpen voor voorbereidende kleinere schuurwerkzaamheden, bevat drie kabelgebonden machines: GSS 140-1 A Professional, GSS 160-1 A Professional en GSS 160 Multi Professional. Bovendien biedt Bosch met de GSS 18V-10 Professional nu de eerste 18 volt accuvlakschuurmachine op de markt. De machines bieden de vakman uit de houtverwerkende industrie evenals schilders en lakkers een hogere flexibiliteit bij het schuren dan vergelijkbare modellen van de concurrent. Basis daarvoor zijn drie verschillende voetplaten waarmee de vakman zijn vlakschuurmachine snel en eenvoudig kan ombouwen voor de desbetreffende werksituatie: een vierkant, een rechthoekig en een driehoekig schuurplateau. Het schuurpapier wordt afhankelijk van voetplaat vastgezet met het beproefde „Easy Fit“-spansysteem of via microklithechting (Velcro). Bovendien zijn de machines met een gewicht tussen 1,1 en 1,5 kilogram aanzienlijk lichter dan de voorgangers en kunnen dankzij een ergonomische knop met softgrip goed in verschillende posities en met maar één hand worden bediend.

Veelzijdige vlakschuurmachines voor verschillende toepassingen

Bosch biedt voor elke toepassing de juiste machine: de GSS 140-1 A Professional wordt geleverd met een vierkante voetplaat en is geschikt voor het schuren van kleinere, platte vlakken. Dankzij de nieuwe metalen voetplaat is de machine nog robuuster dan de voorganger. Gebruikers kunnen zowel met standaard als met zelf op maat gesneden schuurpapier werken, want het schuurpapier wordt naar keuze met Velcro-klithechting of via het „Easy-Fit“-spansysteem bevestigd. De GSS 160-1 A Professional wordt standaard geleverd met een rechthoekig schuurplateau en is met name geschikt voor de bewerking van dikkere randen, bijvoorbeeld bij eettafels.

Het risico om bij het schuren over de rand te glijden en deze daarbij rond te schuren is bij de smallere voetplaat in vergelijking met de vierkante voetplaat tot een minimum beperkt. Het schuurpapier wordt via Velcro-klithechting vastgezet en kan daardoor zeer eenvoudig worden gewisseld.

De GSS 160 Multi Professional biedt naast de vierkante en rechthoekige voetplaat een driehoekig schuurplateau voor de eenvoudige bewerking van hoeken, raamkozijnen, deuren van meubels en allerlei soorten panelen.

De accuvlakschuurmachine GSS 18V-10 Professional maakt het voor de vakman gemakkelijk om bovenhands en op moeilijk toegankelijke plaatsen te werken. Bovendien maakt deze het schuren van kwetsbare materialen gemakkelijker: er is geen kabel die het bewerkte oppervlak zou kunnen beschadigen. De accuvlakschuurmachine is verkrijgbaar met een vierkant schuurplateau of met alle drie schuurplateaus.

De vier modellen beschikken allemaal over een efficiënte stofafzuiging voor gezonder werken waarbij tevens het gereedschap wordt gespaard. Het stof wordt naar keuze door de meegeleverde stofbox met microfilter opgevangen of direct door een aangesloten stofzuiger afgezogen.

De kabelgebonden vlakschuurmachines zijn per direct bij de dealer verkrijgbaar, de accumachine volgt in de herfst. De modellen worden met verschillende leveromvang aangeboden in een doos en in de L-BOXX. Onder voorbehoud van wijzigingen.

Technische gegevens  GSS 140-1 A Professional (vervangt GSS 140-1 Professional) GSS 160-1 A Professional  GSS 160 Multi Professional GSS 18V-10 Professional
Vermogen 180 W 180 W 180 W 18 V
Onbelast toerental 24.000 o.p.m. 24.000 o.p.m. 24.000 o.p.m. 22.000 o.p.m.
Afmetingen (lengte x hoogte x breedte) 250 x 143 x 115 mm 250 x 143 x 80 mm 250 x 143 x 80 of 115/100 mm 200 x 140 x 115 mm
Gewicht 1,2 kg 1,2 kg 1,2 kg 1,5 kg (incl. 5,0 Ah-accu)
Vierkante voetplaat (115 x 107 mm) x   x x
Rechthoekige voetplaat (80 x 133 mm)   x x X (L-BOXX)
Driehoekige voetplaat (100 x 155 mm)     x X (L-BOXX)

Verpakking/

uitvoering
Doos Doos L-BOXX Doos en L-BOXX
Prijs in euro* € 109 € 109 € 159 Prijsinformatie bij introductie op markt

*Alle genoemde prijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen excl. btw. Onder voorbehoud van wijzigingen.

Perscontact:

Silke Winters, Grayling

Tel: +32 (0) 2 713 07 40

E-mail: silke.winters@grayling.com

De Power Tools Divisie van de Bosch Groep is wereldwijd marktleider op het gebied van elektrisch gereedschap en accessoires voor elektrisch gereedschap. In 2014 realiseerden de medewerkers een omzet van 4,2 miljard euro, waarvan 85% buiten Duitsland. Met merken als Bosch, Skil en Dremel staat de divisie voor klantgerichtheid en technische vooruitgang. De belangrijkste succesfactoren zijn innovatie en een hoog innovatietempo. In 2014 genereerde de Power Tools Divisie 35% van de omzet met producten die minder dan twee jaar op de markt verkrijgbaar zijn. Bosch Power Tools is van plan om in 2015 zo’n 100 nieuwe producten te lanceren in de vier bedrijfssegmenten: elektrisch gereedschap, accessoires, meetgereedschap en elektrisch tuingereedschap.

De Bosch Groep is een van ‘s werelds grootste leveranciers van technologie en diensten. In het boekjaar 2014 realiseerden ongeveer 290.000 medewerkers een omzet van 48,9 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier business-sectoren: Automotive Technology, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. De Bosch Groep omvat de Robert Bosch GmbH en bijna 360 filialen en regionale ondernemingen in een 50-tal landen. Indien de verkoops- en servicepartners worden meegerekend, is Bosch aanwezig in 150 landen. Dit wereldwijde netwerk van ontwikkelings-, productie- en distributiecentra vormt de basis voor toekomstige groei. In 2014 vroeg de Bosch Groep wereldwijd ongeveer 4.600 patenten aan. De producten en diensten van de Bosch Groep worden ontwikkeld om te fascineren en om bij te dragen tot het verbeteren van de levenskwaliteit, dankzij innovatieve en nuttige oplossingen. Zo biedt het bedrijf wereldwijd technologie aan die “invented for life” is. Meer inlichtingen vindt u op www.bosch.com en www.bosch-press.com.

Silke Winters

Account Executive