British Airways viert 80 jaar vliegen naar Hongkong met vipgala

Hongkong, Supermodellen David Gandy, Imogen Waterhouse en Lizzy Jagger toveren de straten van Hongkong om tot catwalk waar ze poseren in outfits van vliegtuigpersoneel uit lang vervlogen tijden.

British Airways vierde het 80e jaar dat de luchtvaartmaatschappij naar Hongkong vliegt in stijl, met een vipgala en originele fotoshoot met historische kledij. Supermodel David Gandy droeg bijvoorbeeld een vintage pilotenjas in schaapsleder uit de jaren 20.  Als eerbetoon aan het erfgoed van British Airways ging de Britse ster op de foto met cabinepersoneel en toverden ze samen de drukke straten van Hongkong om tot een catwalk.

“Ik ben blij dat ik deze mijlpaal voor British Airways mee mag vieren hier in Hongkong. Het was fascinerend om te zien hoe de outfits van het cabinepersoneel evolueerden in de jaren waarin de luchtvaartmaatschappij op deze route vloog," aldus model David Gandy tijdens het evenement.

Ook supermodellen Imogen Waterhouse en Lizzy Jagger waren van de partij voor het verjaardagsfeest in historische outfits van het cabinepersoneel en lieten zich fotograferen met de iconische skyline van Hongkong als achtergrond.

Daarnaast woonden ook andere sterren het gala bij, zoals acteur David Hasselhoff, singer-songwriter Jessie Ware en tweesterrenchef Tom Aikens. ’s Avonds gaf zangeres Jessie Ware een exclusief live optreden voor de meer dan 250 hoogstaande gasten, onder wie de wereldberoemde ondernemer Sir David Tang. Op het gala serveerde chef-kok Tom Aikens een mix van Britse en Hongkongse gerechten, vergezeld van cocktails die de exclusieve nachtclub Boujis Hong Kong speciaal voor British Airways had bedacht.

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Over Grayling

PR Agency: Corporate & consumer brand communications - Media relations & trainings - Reputation & crisis management
// Grayling & Citigate (former PR Force)

Grayling