British Airways onthult haar top 5 bestemmingen van 2017

Vrijdag 13 januari 2017 — British Airways heeft haar jaarlijkse lijst van ‘must-visit’ bestemmingen van 2017 uitgebracht met Zuid-Amerika voorop. Dankzij de januari promoties* van British Airways zijn je droombestemmingen meer bereikbaar dan ooit.

Voor cultuurliefhebbers die nieuwsgierig zijn om Azië te ontdekken, biedt Hong Kong alles, van spectaculaire uitzichten tot overheerlijk eten. Staat Zuid-Amerika bovenaan op je verlanglijstje dit jaar? Breng dan zeker een bezoek aan Buenos Aires en Santiago de Chile - de nieuwe en langste langeafstandsvlucht van British Airways! Vanuit Londen vlieg je met de nieuwe Dreamliner in 14u 40m direct naar de Chileense hoofdstad.

Andere plekken in de top 5 zijn toegekend aan de populaire vakantiebestemmingen Johannesburg en Dubai:

De 5 topbestemmingen van 2017 volgens British Airways zijn:

British Airways Commercial Manager Benelux, Katinka van Ekeren stelt vast: “Reizigers worden steeds ambitieuzer en willen hun eigen grenzen verleggen op zoek naar memorabele reiservaringen. Deze 5 topbestemmingen van 2017 weerspiegelen deze trend.”

“Azië en Latijns-Amerika zijn altijd populair geweest voor backpackers, maar we zien een toename van het aantal klanten die deze bestemmingen graag als onderdeel van een vakantie willen verkennen.”

Ze voegt toe: “De introductie van onze nieuwe Santiago Dreamliner route – meteen ook onze langste langeafstandsvlucht, is een goed voorbeeld van hoe we inspelen op de stijgende interesse voor deze bestemmingen. We verwachten dat deze trend zich ook voortzet in 2017.”

Welke van de 5 topbestemmingen is jouw favoriet? Hieronder kan je alvast meer informatie terugvinden over de toppers van 2017:

•    Santiago (Chili)

Waarom zo populair in 2017? Chili is hét paradijs voor actievelingen en natuurliefhebbers! Van skiën en snowboarden in Santiago, trekking door de Andes tot watersporten langs de uitgestrekte kustlijn: adembenemende natuur en adrenalineboost gegarandeerd!

Er naartoe: Vanuit Brussel vlieg je via Londen Heathrow al vanaf € 602 per persoon naar Santiago.

•    Buenos Aires (Argentinië)

Waarom zo populair in 2017? De hoofdstad van Argentinië blijft een bucketlist bestemming voor mensen over de hele wereld, dankzij haar verrukkelijke cuisine, het bruisende nachtleven en de beroemde tangodansers. Voor een écht authentieke reiservaring mag je zeker het Buenos Aires Tango Festival niet missen! Het is misschien wel 's werelds grootste tangofestival en vindt jaarlijks plaats gedurende negen dagen in augustus. Een must voor de tangofans!.

Er naartoe: Vanuit Brussel vlieg je via Londen Heathrow al vanaf € 629 per persoon naar Buenos Aires.

•    Johannesburg (Zuid-Afrika)

Waarom zo populair in 2017? De grootste stad van Zuid-Afrika heeft de afgelopen jaren een metamorfose ondergaan en is een trekpleister voor hipsters vanuit de hele wereld. In de wijk ´Braamfontein` wordt er bijvoorbeeld elke zaterdag een leuke markt gehouden in een parkeergarage. De kraampjes verkopen vintage kleding, handgemaakte sieraden, huishoudelijke artikelen en lekker street food uit de hele wereld. Later in de middag kan je in de vele nabijgelegen bars genieten van de lokale kunst scene. Johannesburg is doordrenkt van geschiedenis en bezoekers kunnen er onder andere meer over te weten komen in het Apartheid Museum.

Er naartoe: Vanuit Brussel vlieg je via Londen Heathrow al vanaf € 468 per persoon naar Johannesburg.

•    Hong Kong

Waarom zo populair in 2017? Vorig jaar kwam de Motorsport met de Formule E naar Hong Kong en bracht het de metropool terug op de kaart van reizigers die nu racen om het te bezoeken! Geniet van het ongelooflijk veelzijdige street food in Mong Kok, nip aan een cocktail in de wolken bij Ozone of ervaar de cultuur tijdens een bezoek aan de Tin Hau Tempel.

Er naartoe: Vanuit Brussel vlieg je via Londen Heathrow al vanaf € 472 per persoon naar Hong Kong.

•    Dubai (Verenigde Arabische Emiraten)

Waarom zo populair in 2017? Dubai, de lievelingsbestemming van de sterren biedt het volledige pakket: fantastische stranden, lekker eten én prachtig weer het hele jaar door! Geniet van de luxe in de woestijn en maak een koopje op een van de vele high-end (en tax-free!) luxe boetieks.

Er naartoe: Vanuit Brussel vlieg je via Londen Heathrow al vanaf € 358 per persoon naar Dubai.

Einde

British Airways vliegt tot 6 keer per dag van Brussel naar Londen Heathrow en 2 keer per dag van Luxemburg naar Londen Heathrow.

*De promotietarieven zijn beschikbaar tot 4 februari 2017.

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van de International Airlines Group. Het is één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 199 bestemmingen wereldwijd.

British Airways investeert in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways

000017536689Medium
000019826330Medium