British Airways lanceert nieuw ‘On Business’

Vernieuwd getrouwheidsprogramma voor bedrijven biedt nog meer spaarmogelijkheden, kortingen en upgrades

Dinsdag 8 september 2015 — 8 september 2015 – British Airways lanceert haar vernieuwde getrouwheidsprogramma On Business, dat kleine en middelgrote bedrijven helpt nog meer uit hun reisbudget te halen. Het nieuwe On Business combineert de getrouwheidsprogramma’s voor zakelijke reizen van British Airways, Iberia en American Airlines. Klanten kunnen dankzij On Business nu bij alle drie maatschappijen punten voor het zelfde getrouwheidsprogramma verzamelen. Het verbeterde On Business programma beloont bedrijven nu met punten die gebaseerd zijn op uitgaven in plaats van op de afgelegde afstand of het aantal geboekte vluchten.

Nieuwe voordelen van het populaire platform zijn onder andere:

•       Directe kortingen van minimum 5% op geselecteerde langeafstandsvluchten
  •      Tiering systeem met drie categoriën om spaarmogelijkheden te boosten
  •       Zorgvuldig gekozen aanbiedingen en bonussen per klant
  •       Nieuw, gemakkelijk te gebruiken online account management tool

Het nieuwe getrouwheidsprogramma is flexibeler geworden. Leden genieten nu van directe besparingen in de vorm van kortingen op vluchten alsook van gespaarde punten op gevlogen vluchten.

Er is ook een tiering systeem ingevoerd dat bijhoudt hoeveel budget het bedrijf per jaar aan zakenreizen besteedt. Hoe hoger de categorie van uitgaven, hoe meer punten worden verzameld die vervolgens omgewisseld kunnen worden voor getrouwheidspremies zoals vluchten en upgrades.

De punten die zakenreizigers verzamelen, komen heel het bedrijf ten goede want ze kunnen ingeruild worden voor upgrades en vluchten voor elke medewerker van het bedrijf die voor British Airways, American Airlines of Iberia kiest. Tegelijkertijd geniet elke werknemer ook individueel van de voordelen van het systeem, doordat ze middels Executive Club lidmaatschap ook nog eens Aviospunten kunnen verzamelen wanneer ze voor het werk vliegen. De persoonlijke Aviospunten kunnen ze inwisselen voor individuele reizen en upgrades.

Ook de On Business website is grondig vernieuwd om het voor de leden nog gemakkelijker te maken zoveel mogelijk punten te verzamelen en optimaal voordeel te halen uit hun punten. Leden hebben er onder andere toegang tot een individueel overzicht dat heel duidelijk toont waar je punten verdient en hoe je nog meer kan besparen.

British Airways Commercial Manager Benelux, Katinka van Ekeren, legt uit: "Uit het onderzoek dat wij deden, bleek dat de leden graag een getrouwheidsprogramma wilden dat vooral heel duidelijk en gemakkelijk te begrijpen is, maar hen ook helpt bij het beheer van hun reiskosten en hen beloont voor hun totale uitgaven bij ons. De veranderingen die we geïmplementeerd hebben, vervullen deze wensen. Een eenvoudige manier om punten te verzamelen op basis van uitgaven, directe besparingen in de vorm van kortingen en toegekende status categorieën om getrouwheid te belonen. We begrijpen de zeer specifieke behoeften van kleine en middelgrote bedrijven. Met het nieuwe On Business programma kunnen we hier nog beter rekening mee houden, premies verhogen en bedrijven helpen binnen het grote, gecombineerde netwerk van zowel British Airways, alsook Iberia en American Airlines nog meer uit hun reisbudgetten te halen. Het splinternieuwe On Business programma zal trouwens ook beter voldoen aan de vliegbehoeften van deze dynamische en groeiende sector. Het is eenvoudig te begrijpen, gemakkelijk in gebruik en verbetert de wijze waarop bedrijven hun reiskosten kunnen beheren met de juiste beloning voor hun uitgaven."

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways

British Airways Commercial Manager Katinka van Ekeren