British Airways houdt vast aan volledig vluchtschema op eerste en tweede kerstdag

Maandag 19 december 2016 —

British Airways plant om op eerste en tweede kerstdag volledig volgens haar vluchtschema te werken, ondanks de geplande collectieve stakingsactie door vakbond Unite.

Alex Cruz, CEO en voorzitter van British Airways, zegt: "Wij willen ervoor zorgen dat deze poging om Kerstmis voor duizenden van onze passagiers te ruïneren niet zal slagen. Tijdens het weekend hebben we gedetailleerde rampenplannen uitgewerkt om ervoor te zorgen dat we in staat zijn om volgens ons normale vluchtschema te opereren vanuit al onze luchthavens op zowel eerste als tweede kerstdag.”

Hij voegt toe: “Wij dringen Unite erop aan deze oproep tot staking te annuleren, aangezien deze alleen dient om angst onder onze Mixed Fleet cabinepersoneel te zaaien. Onze Mixed Fleet bemanning verleent een uitstekende service aan onze klanten. Zij verdienen een competitief salarispakket: alle bemanningsleden die voltijds werken ontvangen dan ook een minimumloon van £ 21.000 per jaar. We onderzoeken de mogelijkheden dit pakket verder te verbeteren en we nodigen Unite uit tot een positieve dialoog over onze voorstellen.

We blijven een niet-storende oplossing zoeken om kwesties die van belang zijn voor onze Mixed Fleet collega’s aan te pakken. Dat is de reden waarom we vandaag de gesprekken met de conciliatiedienst ACAS geïnitieerd hebben.”

-EINDE-

Noot voor de redactie:

Mixed Fleet loonpakket:

Het Mixed Fleet loonpakket is in lijn met de loonpakketten van het cabinepersoneel van de met ons concurrerende luchtvaartmaatschappijen. Nieuwe leden van ons cabinepersoneel die voltijds werken ontvangen in hun eerste jaar bij British Airways een salaris van meer dan £ 21.000, vergoedingen, incentives en bonussen.

Wij keuren de beweringen van Unite over de lonen van het Mixed Fleet cabinepersoneel af en hebben aangeboden om een onafhankelijke audit van onze loongegevens in de afgelopen 12 maanden uit te voeren. Hiermee willen we bewijzen dat onze verklaring dat voltijds werkende Mixed Fleet cabinepersoneelsleden meer dan £ 21.000 per jaar verdienen, klopt.

Uit de loongegevens blijkt dat de lonen die tussen 1 september 2015 en 31 augustus 2016 aan voltijds werkende Mixed Fleet cabinepersoneelsleden betaald zijn tussen 21.151,35 £  en 27.356,30 £ bedroegen.

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van de International Airlines Group. Het is één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 199 bestemmingen wereldwijd.

British Airways investeert in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways