British Airways brengt je naar de vijf griezeligste Halloweenattracties in Londen en de VS

Vrijdag 9 oktober 2015 — Geen nood aan een bezem. Met British Airways vlieg je comfortabel naar Londen of de VS voor een griezelige Halloweenvakantie!

Vanuit Brussel vlieg je met British Airways tot wel 7 keer per dag vanaf € 145 retour per persoon, naar Londen Heathrow, de thuisbasis van de Britse luchtvaartmaatschappij. Ideaal dus voor een huiveringwekkende daguitstap of een (verlengd) Halloweenweekendje weg met vrienden of je gezin!

En waarom zou je kiezen tussen een herfstvakantie naar de zon of een angstaanjagende Halloween-get-away als je de twee kan combineren in één trip? Beleef het échte Halloween op zon-, zee- en strandbestemmingen in de VS waar je Halloweenattracties kunt bezoeken die je gegarandeerd koude rillingen bezorgen! Dankzij de partnerships van British Airways met American Airlines, Finnnair en Iberia is reizen naar de VS en Canada dit jaar trouwens nog gemakkelijker en heb je keuze uit maar liefst 242 bestemmingen!

Om je op weg te helpen, lijsten wij alvast de vijf meest huiveringwekkende Halloweenattracties in Londen en de VS op:

1. Fright Nights, Thorpe Park

Op maar 20 minuutjes met de bus van London Heathrow ligt Thorpe Park, een pretpark boordevol sensatie! Dit jaar is het Halloweenthema ‘Circus’: let zeker op dat je tijdens de ‘Fright Nights’ niet verloren loopt op de verlaten kermis of in de grote circustent vol zombies! En, als je het aandurft, maak een ritje op een van de achtbanen – in het donker natuurlijk!

Thorpe Park is in oktober dagelijks open van 10u00 tot 17u00 en in november van 10u00 tot 16u00. De Fright Nights vinden plaats van 9 t.e.m. 11/10, 16 t.e.m. 18/10 en 23/10 t.e.m. 1/11 van 10u00 tot 22u00. De Fright Nights attracties zijn open vanaf 15u00.

2. Bates Motel and Haunted Hayride, Philadelphia, Pennsylvania

Dit jaar vieren: ‘Bates Motel en Haunted Hayride’ hun 25ste verjaardag! Om dit te vieren brengen ze professionele Hollywoodspoken naar dit donkere huis in Philly, waar het wemelt van de dode zielen. Maar de Hayride is zo mogelijk zelfs nog spectaculairder. Maar liefst 75 acteurs in griezelige kostuums bezorgen je de meest zenuwslopende 25 minuten van je leven!

Vanuit Brussel vlieg je via London Heathrow al vanaf € 514 retour per persoon naar Philadelphia International Airport, Pennsylvania.

Bates Motel and Haunted Hayride zijn in oktober van zondag t.e.m. woensdag open van 18u30 tot 21u30, van donderdag t.e.m. zaterdag vanaf van 18u30 tot 22u30 en op 1 november van 18u30 tot 21u30.

3. Brick or Treat, LEGOLAND® Windsor Resort

Ga met je kleine monstertjes op uitstap naar Legoland’s ‘Brick or Treat’ Halloweenspektakel op maar 20 minuutjes rijden van London Heathrow! Doe je meest griezelige outfit aan om van de evenementen en attracties te genieten. Speciaal voor Halloween is er een leuk betoverd bos, een pompoenenveld en zelfs een meet-and greet met Frankie., het vriendelijkste lego monster ter wereld!

Legoland is dagelijks open vanaf 10u00 (sluitingstijden variëren). Het Brick or Treat Halloweenspektakel vindt plaats van 17/10 t.e.m. 2/11. Het is aangewezen om op voorhand te boeken.

4. Fear Overload Scream Park, Californië

“If you’re easily scared, don’t bother showing up!” een duidelijke boodschap van Fear Overload naar haar potentiële bezoekers toe.

Als je het aandurft, kan je hier twee spookhuizen vol met acteurs en special effects verkennen –álles is er hier op gericht je doodsbang te maken! Het eerste gebouw is een herberg waar je moet trachten aan enkele enge personages te ontsnappen. Het tweede is het pikdonkere huis van een moordenaar, waar je groep maar één zaklamp ter beschikking heeft om door het gruwelijke labyrint te geraken.

Vanuit Brussel vlieg je via London Heathrow al vanaf € 670 retour per person naar: San Francisco International Airport

Fear Overland Scream Park is op 2, 3, 9, 10, 11, 15, 18, 22, 22, 25, 26, 27, 28, 29, oktober en 1 november open van 19u00 tot 22u00. Op 16, 17, 23, 24, 30, en 31 oktober is het van 19u00 tot 0u00 open.

5. The London Dungeon, Southbank

Combineer Halloweenhorror met een kleine les geschiedenis in de London Dungeon, waar acteurs live de donkerste verhalen van de Engelse hoofdstad tot leven wekken. Een nieuwe attractie dit jaar is Séance: beleef een geheime samenkomst in 1873 met als gastvrouw het meest bekende medium van London. Séance is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal, en grijpt je bij de keel.

The London Dungeon is is dagelijks open van 10u00 tot 17u00. Op donderdag vanaf 11u00. Zaterdag en zondag tot 18u00. Het Halloweenprogramma vindt plaats van 24/10 t.e.m. 1/11. Openingsuren variëren. Het is aangewezen om op voorhand online te boeken

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways