British Airways benoemt Joerg Tuensmeyer als Verantwoordelijke voor Verkoop van Europa, Noord Afrika en Latijns-Amerika

Woensdag 23 september 2015 — British Airways kondigt de benoeming van Joerg Tuensmeyer als verantwoordelijke voor verkoop van Europa, Noord-Afrika en Latijns-Amerika aan. Joerg start in zijn nieuwe functie met een rugzak van ervaring in zowel verkoop als ook in revenue management. Hij vervoegde het team van British Airways reeds in 1996 als account manager in Duitsland en heeft zich sindsdien continu opgewerkt binnen het bedrijf. In zijn meest recente functie was Joerg Tuensmeyer head of revenue management van Amerika.

Stephen Humphreys, directeur verkoop British Airways, verklaart: “Ik verheug me erop om Joerg in deze functie te mogen verwelkomen. Zijn uitgebreide vaardigheden in heel uiteenlopende domeinen binnen British Airways zullen van grote meerwaarde zijn voor het sales team. Ik wens hem veel succes toe met deze nieuwe uitdaging.”

Naar aanleiding van zijn benoeming zei Joerg Tuensmeyer: “Ik ben mijn carrière binnen British Airways bijna twintig jaar geleden als account manager begonnen in Duitsland en ik ben verheugd om terug op de Europese markt actief te zijn en nauw samen te mogen werken met de account managers van de verschillende Europese landen. Ik kijk ernaar uit met een fantastisch team aan de slag te gaan en een uitstekend product aan te bieden aan de klanten binnen onze internationale markten. Ik ben trots op wat ik bereikt heb in mijn vorige functie en ik ben ervan overtuigd dat ik de ervaring die ik op vlak van revenue management heb opgedaan, goed zal kunnen toepassen om de verkoopfunctie binnen British Airways verder uit te bouwen.”

“Ik ben erg gepassioneerd door het merk British Airways en ben zeer gelukkig dat ik voor regio’s verantwoordelijk zal zijn waar in de toekomst veel spannende innovaties en ontwikkelingen verwacht worden. Vooral de uitbreiding van het routenetwerk met de lancering van nieuwe verbindingen zoals naar Lima of San José in Zuid Amerika - maar ook naar een aantal nieuwe Europese bestemmingen- zullen interessante uitdagingen met zich meebrengen.”

Joerg begint aan de eerste volle maand in zijn nieuwe functie, die hij gedeeltelijk overneemt van Luke Goggin, de voormalige verantwoordelijke voor verkoop van Europa en Noord-Afrika. Daarenboven zal Tuensmeyer ook verantwoordelijk zijn voor de LATAM-regio, die steeds belangrijker wordt voor British Airways. Luke Goggin is vanaf nu verantwoordelijke voor verkoop en verkoopstrategie. In deze functie zal hij zich vooral focussen op het verhogen van efficiëntie en effectiviteit van het verkoop departement binnen British Airways.

Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.

British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways