Ascento wint HR Excellence Award voor ‘Best Career Transition & Outplacement Company’ met grensoverschrijdend hertewerkstellingsproject voor Philip Morris

Mechelen – HR-dienstverlener Ascento, onderdeel van t-groep, heeft de HR Excellence Award voor ‘Best Career Transition & Outplacement Company’ gewonnen. Ascento was voor de 5de keer genomineerd in deze categorie en won de award voor het eerst in 2013. De HR Excellence Awards worden sinds 7 jaar uitgereikt aan HR-dienstverleners die zich onderscheiden door hun innovatieve diensten, topprestaties en toegevoegde waarde voor hun klanten –werkgevers vanuit de privé en publieke sector. Er werden 12 awards uitgereikt gelinkt aan de belangrijkste expertisedomeinen in HR alsook 3 speciale awards. T-interim, zusteronderneming van Ascento, was genomineerd in de categorie ‘Best Staffing & Resourcing company’.

Ascento nam op de uitreiking van de prestigieuze HR Excellence Awards de award voor ‘Best Career Transition & Outplacement Company’ in ontvangst voor haar uitmuntende werk in het mobiliseren van 91 ex-werknemers van het Nederlandse bedrijf Philip Morris Holland en voor hen toegang te creëren tot de Belgische arbeidsmarkt in de provincie Antwerpen.

Mobilisering over de grenzen heen

Bij de sluiting van de sigarettenfabrikant Philip Morris in Bergen Op Zoom (Nederland) in april 2014, kreeg Ascento als één van de vier outplacementpartners de specifieke opdracht de 20 Belgische medewerkers te ondersteunen en begeleiden in hun zoektocht naar een nieuwe job. Door haar innovatieve aanpak, overtuigde Ascento echter een pak meer medewerkers van de mogelijkheden en de voordelen van werken in België. Uiteindelijk schreven zich 120 medewerkers in voor begeleiding naar de Belgische arbeidsmarkt. Dankzij haar uitgebreide kennis over de wetgeving van de Belgische arbeidsmarkt, haar netwerk van Belgische bedrijven in de provincie Antwerpen en haar toegankelijkheid voor de werknemers, slaagde Ascento er in om 91 ex-werknemers van de sigarettenfabrikant duurzaam tewerk te stellen in België. Dit hertewerkstellingspercentage van 76% met loonbehoud mag niet onderschat worden gezien de hoge lonen in de sector, en de leeftijd en anciënniteit van de medewerkers. Ascento behaalde het hoogste hertewerkstellingspercentage van de vier outplacementkantoren.

Geert Volders, Directeur Ascento: “Wij zijn zeer verheugd met deze erkenning van de HR-sector voor ons werk in outplacement. Dit is een uniek verhaal van vertrouwen winnen, mobilisering en samenwerking over de landsgrenzen heen. Ascento heeft de deur geopend tussen de Nederlandse en Belgische arbeidsmarkt en een voortrekkersrol vervuld naar samenwerking met alle stakeholders.”

Over Ascento

Ascento maakt deel uit van t-groep en is een gevestigde waarde binnen de top 5 van de HR-dienstverleners. Meer dan 80 vaste consultants werken vanuit 10 kantoren aan diverse HR-projecten. De Talent Mobility Experts van Ascento bieden professioneel en kwalitatief advies, tools en opleidingen op vlak van Rekrutering & Selectie, Talent Management, Leadership, Outplacement en HR-Interimmanagement.

Over t-groep

t-groep is de 5de grootste HR-dienstverlener in de Benelux met 121 kantoren in België, Nederland en Polen met in totaal meer dan 770 medewerkers. Daarnaast stelt het bedrijf in België 2.050 dienstenchequemedewerkers met een contract van onbepaalde duur tewerk. Op de Belgische markt is t-groep gekend via t-interim dat zich richt op de markt van uitzendarbeid, en Ascento dat zijn klanten professioneel en kwalitatief advies aanbiedt op het vlak van Rekrutering en Selectie, Talent Management, Leadership, Outplacement en HR-interimmanagement. Wat t-groep onderscheidt van de andere spelers op de HR-markt is de sociaal-ethische benadering, een marktconforme dienstverlening, duurzaam ondernemen en uitstekende arbeidsvoorwaarden. In Nederland en Polen is t-groep actief via de uitzendgroep Luba en E&A.

Beatrijs Wouters Account Executive, Grayling
Geert Volders Directeur, Ascento
Beatrijs Wouters Account Executive, Grayling
Geert Volders Directeur, Ascento