Alex Cruz van Vueling wint "Airline Business Award" 2015

De vakpublicatie ‘Airline Business’ zet Vueling CEO en bestuursvoorzitter Alex Cruz in de bloemetjes in de categorie budgetmaatschappij

Barcelona – Tijdens een feestelijke uitreikingsceremonie in Londen werd Alex Cruz, CEO en bestuursvoorzitter van Vueling, door de prestigieuze vakpublicatie ‘Airline Business’ gehuldigd voor zijn leiderskwaliteiten bij de snelgroeiende luchtvaartmaatschappij Vueling.

Max Kingsley-Jones, hoofdredacteur van het medium apreciëert dat “Cruz sinds de oprichting van Vueling voorgangster Clickair 10 jaar geleden, een innovatieve aanval op Europa’s low-cost sector geleid heeft, waarin velen hem gevolgd zijn.” Volgens Kingsley-Jones is het success te danken aan de overname door IAG in 2013, “waar Cruz een rijzende ster in het management team is.”

Bij het in ontvanst nemen van de prijs benadrukte een dankbare Alex Cruz, dat hij de eer met heel het Vuelingteam deelt: “Het is een grote eer voor mij om de ‘Airline Strategy Award’ van een zo prestigieuze publicatie als Airline Business te mogen ontvangen. Graag ontvang ik deze prijs in naam van alle mensen die elke dag werken om het success van Vueling mogelijk te maken. Zij maken het mogelijk dat Barcelona een van de Europese steden met de meeste vliegverbindingen is, dat wij onze klanten de beste service aan competitieve prijzen kunnen bieden en dat wij de hoogste standaard aan kwaliteit en efficiëntie kunnen halen. Tergelijkertijd blijven zij permanent op technologie en innovatie gefocust. Het is nu onze uitdaging continu te blijven innoveren en verbeteren.”

Over Airline Business:

Airline Business is de grootste maandelijkse publicatie die zich richt op de decision-makers van luchtvaartmaatschappijen in de hele wereld, en viert in 2015 haar 30e verjaardag. Zij maakt deel uit van Flightglobal en is een zusterpublicatie van Flight International en flightglobal.com. AirlineBusiness brengt verslag uit over de belangrijkste strategische en zakelijke uitdagingen in de luchtvaartindustie. Het blad heeft kantoren in Londen, Washington DC en Singapore.

Over Vueling

Vueling werd in juli 2004 opgericht. Met een vloot van twee Airbus A320-toestellen die vier routes bedienden, wilde het een uitmuntende service aanbieden tegen zeer competitieve prijzen. Elf jaar later verzorgt de maatschappij vluchten op 366 verbindingen naar meer dan 160 bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, met een vloot van meer dan 100 toestellen in 22 luchthavens. De vakbladen Air Transport en Agenttravel hebben Vueling allebei bekroond tot best budget airline van 2015.

Over Grayling

PR Agency: Corporate & consumer brand communications - Media relations & trainings - Reputation & crisis management
// Grayling & Citigate (former PR Force)

Grayling