Aggreko's nieuwe koeler met variabele snelheid bespaart brandstof, geld en is milieuvriendelijk

Vrijdag 7 juli 2017 — Aggreko heeft een nieuwe koelmachine met variabele snelheid gelanceerd die kan werken van 100% tot slechts 10% vermogen. Een flexibele oplossing die bespaart op brandstof, bedrijfskosten en tegelijkertijd meehelpt het milieu te beschermen.

De eenheid beschikt niet alleen over de beste energie-efficiëntie in haar klasse, maar is ook uiterst compact wat minder ruimte op de locatie in beslag neemt. Het koelvermogen ligt tussen -15°C tot +21°C.

"Een variabele snelheid biedt enorme flexibiliteit. Onze klanten kunnen de koeling veel beter op hun behoeften afstemmen," zegt Bill Carrick, Director Temperature Control van Aggreko.  "Hij kan teruggeschakeld worden naar een vermogen van slechts 10%, wat een aanzienlijke energiebesparing oplevert. Wij weten dat iedereen aan het milieu denkt, dus ook met die factor hebben wij rekening gehouden. De koelmachine heeft een laag verbruik bij het opstarten en kan op afstand in- of uitgeschakeld worden. Hij is programmeerbaar, zodat we hem in drukke productietijden op vol vermogen kunnen instellen om hem terug te schakelen in tijden met minder productie. Wij monitoren de machine 24 uur per dag zodat we altijd weten hoe hij presteert."

De nieuwe koelmachine is voorzien van de bedrijfseigen ARM-technologie (Aggreko Remote Monitoring) die 24 uur per dag rechtstreeks data zendt naar de technici in het Remote Operating Centre (ROC). Zij kunnen problemen beoordelen, op afstand oplossingen leveren, proactief storingen voorkomen en het energieverbruik en de efficiëntie in het oog houden.

"De nieuwe lijn is een perfecte aanvulling op onze bestaande serie luchtgekoelde koelapparatuur. Wij bieden hiermee nog een schaalbaar, kostenbewust pakket aan om te voldoen aan de behoeften van onze klanten," zegt Carrick.

De nieuwe oplossing is door Aggreko ontwikkeld samen met Johnson Controls, als ondersteuning van toepassingen in diverse bedrijfstakken, waaronder comfortkoeling, net als commerciële en procestoepassingen, zoals temperatuurregeling voor datacenters en voor de drank- en voedingsindustrie.

Over Aggreko

Over de hele wereld streven mensen, bedrijven en landen naar een betere toekomst. Een toekomst die energie en de juiste condities nodig heeft.

Aggreko zorgt er 24 op 24 voor dat iedereen, wanneer nodig, voorzien wordt van elektriciteit, verwarming en koeling. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door Aggreko’s eersteklas apparatuur, hartstocht, ongeëvenaarde internationale ervaring, kennis en expertise op lokaal niveau. Van stadsontwikkeling over unieke commerciële projecten tot humanitaire noodsituaties, Aggreko brengt haar experten en apparatuur van de drukste steden tot de meest afgelegen plaatsten ter wereld.

Hierdoor is Aggreko uitgegroeid tot de internationaal marktleider voor modulaire, mobiele energievoorzieningen en temperatuurbeheersing. Aggreko werd opgericht in 1962, telt meer dan 7.000 medewerkers, heeft haar hoofdzetel in Schotland en is actief op meer dan 200 locaties in 100 landen. In België is Aggreko gevestigd in Hoboken bij Antwerpen. Het bedrijf behaalde in 2016 een omzet van bijna 2 miljard euro en is genoteerd aan de London Stock Exchange (AGK.L).

Aggreko helpt bij het verbeteren van het leven en de leefomstandigheden van talloze mensen, organisaties en gemeenschappen over de hele wereld. Dit in ontwikkelde en zich nog ontwikkelende landen en markten.

Aggreko is actief in vrijwel elke sector, waaronder de olie- en gassector, de petrochemie en raffinage, nutsvoorzieningen, productie, de bouw, mijnbouw en evenementen.

Aggreko ontwerpt en produceert specifieke apparatuur voor al deze toepassingen in haar fabriek in Dumbarton, Schotland. Hierbij werken ze samen met toonaangevende innovatieve bedrijven om maximale flexibiliteit te bieden op het vlak van brandstof: gas, diesel (waaronder zware stookolie) en hernieuwbare energiebronnen.

Bezoek LinkedIn, Twitter of Facebook voor de allerlaatste updates over Aggreko.

Meer informatie kan u vinden op: www.aggreko.com